• Anonym

40+ kvinnor. Hur ofta vill ni ha sex?

Ni kvinnor som är ifrån 40 och uppåt. Hur ofta har ni samlag och sex? Hur viktig är detta med sex för er? Eller har ni tröttnat på sex? Tacksam om ni ärligt kunde svara ärlig och uppriktigt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-14 19:35
    Någonting verkar ske med antingen mannen eller kvinnan mellan 40 och 50. Jag undrar om sex fortfarande är lika viktigt för kvinnor om vi höjer åldern till 45+.
  • Svar på tråden 40+ kvinnor. Hur ofta vill ni ha sex?
  • Anonym (Aimee)

Rent statistiskt har par 40-49 år sex 1.3 ggr/vecka. Svarsunderlaget här på FL är alktså inte representativt, alternativt överdriver folk sitt sexliv kopiöst. Jag tror personligen på båda förklaringarna.....

• Anonym (Aimee)

Rent statistiskt har par 40-49 år sex 1.3 ggr/vecka. Svarsunderlaget här på FL är alktså inte representativt, alternativt överdriver folk sitt sexliv kopiöst. Jag tror personligen på båda förklaringarna.....

...och utöver allting annat är det här en urgammal tråd! Dock ett ständigt aktuellt ämne.

• Anonym (Blomman)

Hade gärna haft sex 3-4 ggr/vecka om jag haft en partner. Är 50+

Ser sex som något mer än bara njutning. Tex avkoppling och närhet till partnern. Men är speciellt ute efter penetrationen. Ger mig en behaglig känsla som inte går att uppnå på annat sätt.

• Anonym (Hunger)

Min man är 9 år äldre och närmar sig 40 och ja.. 1-3 gånger i veckan verkar som en dröm för mig. Jag får nöja mig med en gång varannan, tredje eller ibland (särskilt sommartid) sjätte vecka. Det var väl inte på topp innan heller men nu när vi blivit "äldre" så märker jag ju att han inte vill ha mig lika "ofta" och det slår ihjäl mitt självförtroende. Så..det är väl skönt att läsa att det kanske kan vara så för andra också, I guess.

• Anonym (Älskar att älska)

Min man vaknar med morgonstånd varje morgon. Blir alltid kåt av att se honom sån trots 12 år tillsammans. Dagen börjar alltid med att jag suger av honom, därmed inte sagt tills han kommer ???? Sen beror det precis på hur trött och stressad man är för övrigt. När livet är i balans och som bäst, flera gånger per dag. När det är kämpigt i vardagen kan det bli 0.

• Anonym (Älskar att älska)
    Anonym (Kåt) skrev 2018-10-07 16:08:06 följande:

Vi är ett par på straxt under 50-år ovh har sex 4-7 gånger i veckan ibland bara vanligt skönt sex o bland mer avancerade lekar med rollspel eller BDSM sex.

Jag och min man skulle vilja testa rollspel och BDSM. Har du några bra förslag till nybörjare?

Vi har börjat med att skriva lappar med våra sexfantasier som vi inte berättat för varandra ännu. Brukar vara rätt så frispråkiga annars. Sen när andan faller på drar vi en lapp och utför det som står på. Blir ju WIN-WIN så båda får det vi vill. Kanske light i era ögon men som sagt nybörjare och har inte riktigt hittat bra sidor/filmer ännu. Tacksam för alla förslag, hårdare tag är också ok!
  • New  Dawn
    Anonym (Aimee) skrev 2018-10-07 20:50:19 följande:

Jag är inte ihop med en man, tror att det kan vara käckt att på 2000-talet inte utgåfrån att alla är hetero. Vi är två kvinnor = två mensperioder. Vi har sex 3ggr/v vissa veckor, andra veckor inga. Om jag har lust, men inte min partner så onanerar jag. Det är dock inte så ofta. Däremot är min partner väldigt morgontrött, och jag har alltid haft stor morgonlust, så det är då jag onanerar.

Vi är båda väldigt nöjda med vårt sexliv, även om vi inte har sex 5-7 ggr/v.

Okej, då förstår jag.

Det är 2000 talet och mens behöver inte betyda att man inte har sex eller lust. Finns många kvinnor som är kåta under mens och många har sex, även då, på olika sätt. Jag, personligen, har aldrig haft mindre sex under mens.

Vi har hellre sex än onanerar, samt att vi hellre delar vår sexlust och njutning med varandra.(Även om det ibland blir att man "bara" ger ) Men om du/ni hellre onanerar så är det ju bra för er, att ni gör som ni vill och trivs med. Var bara nyfiken på orsaken till att det så pass ofta blev onani i stället för sex.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Djuping
    Anonym (Aimee) skrev 2018-10-07 21:18:28 följande:

Jag tror på teorin om överdrifter.

Påminner om kukstorlekstrådarna där snittet ofta ligger på 21-22 cm.
  • Anonym (xd)

Sedan kan det ju också vara så att på ett sexforum hänger folk som är lite kåtare än genomsnittet.

• Anonym (K85)

Träffade en ny man för drygt 1 år sedan. Jag är 38 i år & han ett år yngre. Vi har varsitt barn sedan innan i 5-7 års åldern. 
    Kanske beror på att förhållandet är relativt nytt, men vi är jätte lyckliga & har sex minst 4-5 gånger/vecka.

• Anonym (Torrt)
    Anonym (K85) skrev 2023-03-18 08:58:47 följande:

Träffade en ny man för drygt 1 år sedan. Jag är 38 i år & han ett år yngre. Vi har varsitt barn sedan innan i 5-7 års åldern. 
    Kanske beror på att förhållandet är relativt nytt, men vi är jätte lyckliga & har sex minst 4-5 gånger/vecka.

Åhh nykära! Vilken härlig känsla, så kul för dig!!
  • Anonym (Aimee)

Vi har varit ett par i 15 år, är 45 respektive 50 år. Sex varje dag på helgerna dvs fre-söndag. På vardagarna är vi slitna efter jobbet och orkar vanligtvis inte, med viss undantag. Älskar sex med min partner. 

• Anonym (42)

Vi har oftast sex varannan dag, ibland lite oftare men snälla  mindre än så. Var varit tillsammans i över 20 år och har ibland i kortare  perioder haft lite mindre men aldrig mer sällan än 1 gång i veckan. Sex är viktigt för oss båda och vi har nyligen pratat om att vårt sexliv faktiskt är bättre nu än vad det någonsin varit. 

Svar på tråden 40+ kvinnor. Hur ofta vill ni ha sex?