• J1983

Hur ofta vabbar ni?

Jag har två barn, en 3,5åring och en som är 14 månader. Båda går på förskola sedan februari. Under de här ca tre månaderna de gått på förskola har vi vabbat massor totalt kanske en vecka i månaden. Jag börjar bli rädd för att få sparken (fast jag vet att det är olagligt men ändå) och då vabbar vi ändå ungefär varannan dag. Hur ser det ut för er andra? Hur mycket vabbar ni i snitt?
    Det känns inte kul alls, jobbet blir lidande, man blir stressad.  

• Svar på tråden Hur ofta vabbar ni?
  • Charlie85

Tre dagar vab för min 5 åring sen i början av sep. De va efter fem års sprutan..Helt okej :) men hon har säkert varit sjuk fem ggr men vi har lyckats pussla ihop de då hon har v/v boende..

• mandelblomma
    J1983 skrev 2012-04-19 15:15:14 följande:
    jo jag har ju också jobbat emellan men samma sjukdom har kommit om o om igen..
    nej jag vet att de gör ju inget åt det om det inte blir allvarligt men ibland önskar man att det fanns mirakelmediciner..  
    ja det är rätt tröstlöst jag vet, är så vansinnigt uppgiven på detta vabbande att jag kreverar snart.
    Till och med killarna säger " varför e jag sjuk hela tiden? Jag vill till dagis?"

Men det vänder väl snart!
  • tessan27

Med dottern som idag är 6 år så vabbade vi ca 100 dagar/år från att hon var 1 tills hon var 3, sen lite mindre men fortfarande mycket.
    I år har hon inte varit så mycket sjuk faktiskt och det är skönt då hon har en immunnedsättning. Men vi har en son på snart 2 år också och iår har vi sammanlagt vabbat ca 15 dagar och det tycker jag är lite jämför vad jag är van vid. 

• J1983
    tessan27 skrev 2012-04-19 15:44:18 följande:
    Med dottern som idag är 6 år så vabbade vi ca 100 dagar/år från att hon var 1 tills hon var 3, sen lite mindre men fortfarande mycket.
    I år har hon inte varit så mycket sjuk faktiskt och det är skönt då hon har en immunnedsättning. Men vi har en son på snart 2 år också och iår har vi sammanlagt vabbat ca 15 dagar och det tycker jag är lite jämför vad jag är van vid. 
    Oj, ja då får man vara tacksam ändå för det finns ju de som har det värre, som ni t.ex.! 
  • Masmamma

Nu är jag föräldraledig, men förra året (när jag jobbade större delen av året ) tror jag att vi vabbade kanske 8-10 dagar totalt för alla tre barnen! Barnen är 6, 4 och 2 år gamla.

• Majan78

3-4 dagar per termin kanske... sammanlagt på två barn.

♥ V 2007♥A 2009 ♥
  • SOL123

vabbar extremt sällan måste jag säga. brukar ha ca 2-3 vabdagar per år per barn, har en som är 3 och en som är 5 och jag är ensamstående.
    Den stora har dessutom astma som jag får vara hemma för ibland så det är sällan "vanlig" sjukdom.
    Kan vara feber en ågng kanske och sen magsjuka nån gång men det har ofta lagt sig så bra att jag varit ledig nån dag också så jag inte behövt vabba så mkt

• Tittij

Har hittills tagit en dags VAB på min 3,5-åring. Men då har jag varit hemma med lillebror, så hon har nog varit hemma sjuk kanske 2 ggr till på dessa år. 

• gryning2

Vi har haft tur med väldigt lite vab, kanske har stora sonen haft 2-3 sjukdomstillfällen per år och då har han varit sjuk mindre än en vecka varje gång. Får se hur det blir med lilla pojken då han börjar fsk, är ju inte säkert att han håller sig lika frisk som storebror.

Hur mycket får man vabba varje år? Blir det inte hemskt besvärligt med jobbet om man måste vabba säg 100 dagar per år? Obestämd Min chef skulle bli galen Rynkar på näsan

Mamma till H född 071017 och E född 110708
  • Linda1976

Aldrig. Dottern är sällan sjuk, och de få gånger hon faktiskt är det, så passar mormor henne.

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
Svar på tråden Hur ofta vabbar ni?