• Frk Röd

    Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

    xxx4 skrev 2015-03-29 14:47:26 följande:

    Kul att spanientråden åter är aktiv o att ni ( längtar o frk röd) är på gång igen. Själv är jag igång igen med nedreglering i april o transfer i mitten på maj med sista balstosysten. Har gjort hystro i fedruari o tog bort en liten ( 2-3mm) polyp.  Övrig såg all fint ut. Har haft p-piller sedan dess. Känns ganska motigt nu då jag har svårt att frambringa hopp med flera misslyckade försök i bagaget o min ålder som stressar. Försöker i nuläget utforska  vad jag ytterligare skulle kunna ta till för att optimera mina chanser med sista blastosysten. Kliniken är öppna för att hjälpa till. Har ni tagit IL-dropp vid något av era försök? Eller andra åtgärder. För mig har jag inte fått fina blastosyster att fästa alltså inte missfall. Hur är det för er? 

    Kram


    Jag ska också nedregleras i april (ska ta nedregleringssputan 10 april) och sen blir det transfer i början på maj förhoppningsvis.

    Jag har heller aldrig fått nåt embryo att fästa trots fin tjock slemhinna. Fick prednisolon vid förra behandlingen men har inte fått IL. IL kommer det dock bli nu vid kommande behandling, ska få ett en vecka innan transfer och sen ett på kliniken i samband med transfer.
  • Frk Röd
    xxx4 skrev 2015-03-29 20:38:35 följande:

    Frk röd: Jag tar också min nedregleringsspruta 10/4 och transfer kring 15/5. Är så kluven till IL då det känns omständigt. Vet inte om man kan ta detta utan att vara patient på serum. Kostar det mycket att bara konsultera kring denna fråga.? Tycks ju inte heller vara en garanti med graviditet bara för att man tar IL heller. Har du någon immunologisk problematik? Hur många försök har du gjort och har du barn sedan innan?


    Vet inte vad det kostar att konsultera, men skriv och fråga, de är oftast alltid snabba med svar. IL kan du ta på eget bevåg bara du har nån som skriver ut de till dig. Annars går det att köpa receptfritt utomlands. Finns inga garantier för nåt men IL lär ju iallafall inte försämra möjligheten, dessutom är det ju helt ofarligt eftersom det är en näringslösning. Har inte tagit några immunprover så jag vet inte om jag har immunproblematik, men jag skulle tro det eftersom inte embryona fastnar trots att allt "ser bra ut".

    Har inga barn. Har gjort 2 ÄD med transfer av 3 embryon varje gång. Dessutom 5 IVF med egna ägg. Har aldrig sett tillstymmelsen till plus.
  • Frk Röd
    xxx4 skrev 2015-03-30 15:15:10 följande:

    Tack för info om IL. Ja visst det finna aldrig några garantier o man vill ju öka chanserna om det går. Undrar bara om man inte måste följas upp med blodprover om man tar IL? Eller är det inte nödvändigt ur hälsoaspekt? Vem analyserar proverna i så fall? Hur gör du och var får man hjälp med dropp. Är det inte svårt att få någon att hjälpa till med detta o hur lång tid tar det att ta det? Ja många frågor :)


    Jag vet inte om man måste följas upp med blodprover när man tar IL. Jag har inte använt det tidigare så jag vet inte hur uppföljning kommer att ske. Räknar med att min klinik ger mig den information jag kommer att behöva när det väl är dags. I Aten-tråden kan du säkert få svar på alla frågor du har angående IL.
  • Frk Röd

    Nu är jag äntligen på gång igen. Tog nedregleringssprutan gonapeptyl i torsdags kväll, som för övrigt var jättekrångligt med blandande av vätska och pulver i olika sprutor. Dessutom så lyckades jag sticka mig själv i fingret med sprutan innan den skulle in i magen. Nu har jag en liten kula på magen efter sticket men jag antar att det är normalt.

    Nästa vecka är det dags för aquascan och nya infektionsprover. Kommer även ta TSH, hade 2,6 sist och Penny på Serum säger att det är inget att oroa sig för men jag har läst att TSH helst inte ska vara över 1 vid transfer.

  • Frk Röd

    Jag brukar kika in i tråden AVA Clinic Riga och vi som snart är gravida efter utredning i Aten.

    Hittar inte tråden du tipsar om, vad precis heter den? Den finns en som heter typ vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014 men jag antar att det inte är den som du menar?

  • Frk Röd

    Nu är jag igång igen!! Börjar med alla mediciner (förutom progesteron) idag. Ska kolla slemhinnans tjocklek om en vecka och sen blir det förhoppningsvis transfer i början på maj.

  • Frk Röd
    längtar74 skrev 2015-04-22 08:46:58 följande:
    Härliga nyheter! Tänker du göra något mer, utöver klinikens ordinationer, den här gången?

    På söndag åker vi till Prag för första konsultation. Känns riktigt bra! Hoppas att känslan håller i sig även efter besöket smile5.gif
    Nej, jag tror att jag följer klinikens ordination. Jag har ju bytt klinik sen förra behandlingen så en hel del är ju ändrat ändå jämfört med den behandlingsplan som jag hade senast. Nu är det t ex tillagt både IL-dropp och antibiotika. Dessutom började jag med Clexanne och prednisolon redan vid hormonstart. Vid förra behandlingen var det start först ett par dagar innan transfer.

    Lycka till i Prag. När kör ni igång om det känns bra efter konsultationen?
  • Frk Röd

    Har nu ätit mediciner i en vecka och varit och mätt slemhinnan (7 mm). Serum vill att jag ökar östrogendosen till 8mg oralt plus 4mg vaginalt för att utveckla slemhinnan ytterligare. Jag är lite orolig för det eftersom jag tror den kommer växa till sig ändå utan ökad dos, men jag får väl göra som de säger. Planerat ET blir om en dryg vecka.

  • Frk Röd

    Nu börjar det närma sig. På söndag åker jag till Aten för ET på måndag eller tisdag beroende på hur embryona utvecklar sig. "Fick" 12 ägg från min donator igår. Hoppas nu innerligt att många blir befruktade och utvecklas väl så att det blir några embryon som backup i frysen OM jag nu inte skulle bli gravid efter ET den här gången heller.

  • Frk Röd
    längtar74 skrev 2015-04-30 20:36:52 följande:

    Åh, så spännande!! 12 ägg är ju superbra - det känns som goda odds att få lite till frysen också! Håller tummarna redan nu smile1.gif Hur många sätter ni tbaks?

    Jag har börjat m p-piller idag som första steg. Ska få besked om donator i början av nästa vecka. Min man blev stressad nu när jag satte igång, han är fortfarande inte helt övertygad så nu känns det lite tufft. Skulle jag ha väntat en cykel till? Känner bara att det är bättre att vara beredd att sätta igång på riktigt än att ha den långa startsträckan kvar...


    Ja 12 ägg låter bra men jag vågar inte hoppas på för mycket än. Vid förra behandlingen, på annan klinik med annan donator så blev det 11 ägg men bara 3 utvecklade sig bra till blastostadiet. Kommer sätta in 2, måste optimera chanserna till graviditet så mycket som möjligt. Sedan förra behandlingen har Grekland ny lag där max 2 embryon får överföras. Vid mina tidigare behandlingar har 3 överförts.

    Roligt att du också är pågång igen. Förstår att du vill komma igång direkt efter besök på kliniken, väntan är olidlig. Bara ni väl är igång på riktigt så kommer nog din man bli lugn. Just vid "skarpt läge" när man väl sätter igång så kan vi nog alla bli lite extra stressade och fundera på vad vi håller på med. Kommer det bli några ändringar i din behandling nu jämfört med dina behandlingar i Spanien? Varför tar du p-piller?
Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?