• Anonym (Syster)

Bröllop - Så otroligt sårad

Min brors bröllop. Det kändes redan innan som vi var bjudna lite på nåder, inte så att vi inte kommer överens, vi bara inte har så mycket gemensamt.
    Det skulle vara ett ganska pråligt bröllop med mycket folk, så vi klädde upp oss enligt koden och köpte en fin present.
    Väl där, först under ceremonin så fick vi inte ens sittplatser fast platserna längst fram var avsedda för familj. Vi fick stå längst bak, skulle vi se nåt var vi tvugna att stå i gången.
    Då var jag mest irriterad, men sa eller visade inget.
    Det var först under middagen jag verkligen tog illa upp.
    Bordet var ställt som ett "U". Brudparet satt i mitten på denna och åter igen familjen närmast omkring. Förutom jag och min sambo då, vi satt i ena ÄNDEN som dessutom sträckte sig in i ett annat rum! Vi såg dem inte öht, utan vi fick sitta där folk med småbarn satt för att de inte skulle störa.

Jag vet inte vad jag ska känna, jag är mest arg. På festen efter pratade han och var som vanligt, jag vet inte alls om han hade någon baktanke, men inte kan jag ta upp det med honom, vill inte förnärma eller såra honom om det inte var medvetet..

Hur hade ni upplevt det? 

• Svar på tråden Bröllop - Så otroligt sårad
  • Anonym (m2)

kunde vart jag som skrivit de där, exakt så var de här också. De hade även små lappar till alla där de stog kort om vilka alla var. INGET stämde med mig eller mannen min...
    Men men, karma baby säger jag bara, när vi gifter oss så gör vi exakt samma mot dom helt enkelt. Jag är nog den mest långsinta människan på gott och ont, bra tålamod så undrar de eller blir sårad så säger jag bara "ja då vet ni hur vi kände oss" 

• Kiiwii

Vid vårt honnörsbord satt våra föräldrar och syskon, och närmast våra mor- och farföräldrar + syskonens respektive. En rätt självklar placering tycker jag, om allting är bra i familjen. Jag skulle aldrig ha satt mina syskon med respektive längst bort ifrån oss...om jag inte av någon anledning inte tyckte om dem och bara bjöd dem för att vara schysst. Jag skulle vara sårad av en sån bordsplacering

• Anonym (Syster)
    Anonym (m2) skrev 2012-04-24 12:37:14 följande:
    kunde vart jag som skrivit de där, exakt så var de här också. De hade även små lappar till alla där de stog kort om vilka alla var. INGET stämde med mig eller mannen min...
    Men men, karma baby säger jag bara, när vi gifter oss så gör vi exakt samma mot dom helt enkelt. Jag är nog den mest långsinta människan på gott och ont, bra tålamod så undrar de eller blir sårad så säger jag bara "ja då vet ni hur vi kände oss" 
    Haha, ja såna kort hade de också. Om mig stod det kort att jag är hans syster och att jag läser mycket (?), om sambon stod det hans namn, vilket lag han hejar på och hans favoritmat.. Ännu större frågetecken eftersom de hade fel på båda.
  • Anonym (m2)
    Anonym (Syster) skrev 2012-04-24 12:41:24 följande:
    Haha, ja såna kort hade de också. Om mig stod det kort att jag är hans syster och att jag läser mycket (?), om sambon stod det hans namn, vilket lag han hejar på och hans favoritmat.. Ännu större frågetecken eftersom de hade fel på båda.
    Ja jag älskade mode tydligen enligt dom. Jag verkligen avskyr mode, har min stil och går helt på den :D 
    sambon tränade enligt dom , men han har aldrig satt sin fot på ett gym  
    Sitter och klurar vad man ska skriva tillbaka till dom. älskar samla frimärken kanske och sysslar med spinning på fritiden (kan inte mara mer fel) :D  
  • Anonym (Syster)
    Anonym (m2) skrev 2012-04-24 12:52:33 följande:
    Ja jag älskade mode tydligen enligt dom. Jag verkligen avskyr mode, har min stil och går helt på den :D 
    sambon tränade enligt dom , men han har aldrig satt sin fot på ett gym  
    Sitter och klurar vad man ska skriva tillbaka till dom. älskar samla frimärken kanske och sysslar med spinning på fritiden (kan inte mara mer fel) :D  
    Skriv något om att hennes karriär tog en vändning efter att deras privata bilder läckt ut på nätet.
  • slutatsnusa
    Anonym (Syster) skrev 2012-04-24 12:34:25 följande:
    Hahaha, absolut inte. Det är inte det som var grejen. Jag är väldigt sårad ja för hur han betedde sig då och även gjort efteråt, nu funderar jag på hur vi ska göra inför vårat eget bröllop, därav ville jag veta om jag överreagerade eller om det var så illa som jag tyckte.
    uppför dig korrekt
    allt annat vore pinsamt och barnsligt
    förmodligen var det din svägerska som fixade bordsplacering så visa henne nu att du vet hur det ska vara
    om ni nu ska ha ett gammaldags traditionellt bröllop med gängse bordsplacering osv förstås
  • Anonym (Syster)
    slutatsnusa skrev 2012-04-24 13:02:43 följande:
    uppför dig korrekt
    allt annat vore pinsamt och barnsligt
    förmodligen var det din svägerska som fixade bordsplacering så visa henne nu att du vet hur det ska vara
    om ni nu ska ha ett gammaldags traditionellt bröllop med gängse bordsplacering osv förstås
    Jag syftade mer på om vi skulle bjuda dem öht.. 
  • slutatsnusa
    Anonym (Syster) skrev 2012-04-24 13:03:53 följande:
    Jag syftade mer på om vi skulle bjuda dem öht.. 
    okej sorry jag uppfattade inte det

att inte bjuda en så nära anhörig på sitt bröllop kan väl närmast likna en krigsförklaring / totalt avståndstagande
    så om du inte vill ha någon mer kontakt med din bror och hans ev barn (dina ev barns kusiner) så ska du inte bjuda honom
  • Insatt

Jag hade varit sugen på att duka upp ett bord i ett angränsande rum och placera dem där, "i brist på plats". Samt kanske placera barn närmre än dem.Skrattande 

• Gammtant

Tror nog att du bör fråga och att det kändes dumt för er. Inte vara direkt arg kanske, men jag hade själv blivit mycket förvånad och ganska ledsen om jag var i samma sits.

Svar på tråden Bröllop - Så otroligt sårad