• Anonym (Syster)

Bröllop - Så otroligt sårad

Min brors bröllop. Det kändes redan innan som vi var bjudna lite på nåder, inte så att vi inte kommer överens, vi bara inte har så mycket gemensamt.
    Det skulle vara ett ganska pråligt bröllop med mycket folk, så vi klädde upp oss enligt koden och köpte en fin present.
    Väl där, först under ceremonin så fick vi inte ens sittplatser fast platserna längst fram var avsedda för familj. Vi fick stå längst bak, skulle vi se nåt var vi tvugna att stå i gången.
    Då var jag mest irriterad, men sa eller visade inget.
    Det var först under middagen jag verkligen tog illa upp.
    Bordet var ställt som ett "U". Brudparet satt i mitten på denna och åter igen familjen närmast omkring. Förutom jag och min sambo då, vi satt i ena ÄNDEN som dessutom sträckte sig in i ett annat rum! Vi såg dem inte öht, utan vi fick sitta där folk med småbarn satt för att de inte skulle störa.

Jag vet inte vad jag ska känna, jag är mest arg. På festen efter pratade han och var som vanligt, jag vet inte alls om han hade någon baktanke, men inte kan jag ta upp det med honom, vill inte förnärma eller såra honom om det inte var medvetet..

Hur hade ni upplevt det? 

• Svar på tråden Bröllop - Så otroligt sårad
  • puss

ortoligt pissigt gjort av din bror. jag skulle göra slut.

Easy cum easy go
  • Anonym (fortfarande)
    Anonym (Syster) skrev 2012-04-24 09:32:21 följande:
    Jag önskar att jag hade vågat, nu känns det så länge sen även om jag ännu tar illa vid mig när jag tänker på det. Det var liknande när deras förstfödde skulle döpas, som inte är alls så länge sen, så jag är väldigt säker på att det inte bara råkade bli så.. Överväger starkt att kapa med dem helt.
    Du skrev tidigare i tråden att din bror uttryckte att han var glad att du kom på bröllopet osv. Sa hans fru samma sak? Eller är det så att det bottnar i något med hans fru?
  • Anonym (Syster)
    Anonym (fortfarande) skrev 2012-04-24 09:34:27 följande:
    Du skrev tidigare i tråden att din bror uttryckte att han var glad att du kom på bröllopet osv. Sa hans fru samma sak? Eller är det så att det bottnar i något med hans fru?
    Jag har alltid kommit bra överens med henne.. Men min bror har alltid velat se sig som lite bättre och kan stöta bort folk helt som inte passar in i hans mall och de var väl inte så sålda på mitt val att flytta hemifrån tidigt och att jag inte gått klart skolan, så kan ha med det att göra.. 
  • puss
    Anonym (fortfarande) skrev 2012-04-24 09:34:27 följande:

mäh spela roll. man sätter inte sin syster längst bort på det där viset.
    Easy cum easy go
  • Anonym
    Anonym (Syster) skrev 2012-04-24 09:32:21 följande:
    Jag önskar att jag hade vågat, nu känns det så länge sen även om jag ännu tar illa vid mig när jag tänker på det. Det var liknande när deras förstfödde skulle döpas, som inte är alls så länge sen, så jag är väldigt säker på att det inte bara råkade bli så.. Överväger starkt att kapa med dem helt.
    Är det som du säger, och inget misstag och att det har hänt flera ggr så hade jag låtit det rinna ut. Jag ahde skrivit ett brev och sagt vad jag tyckte och tänkte och om hur sårande allt är och att du känner dig förnedrad .

Att det är upp till honom om han vill ha kontakt, att du känner dig inte välkommen som en i familjen.

Jag hade även tagit övrig familj, du var bara tjugo år. Jag har barn i din ålder och jag månar om att de ska ha det bra, och hade aldrig satt mig själv utan hade velat ha de i närheten.

Det låter som ni har fruktansvärt dålig sammanhållning i familjen, och man kan inte bara skylla på ålderskillnaden. Allt blir vad man gör det till, sitter man och inte gör något så händer det inget men kämpar man så kan man vinna allt.
  • sextiotalist
    Anonym (Syster) skrev 2012-04-24 09:36:38 följande:
    Jag har alltid kommit bra överens med henne.. Men min bror har alltid velat se sig som lite bättre och kan stöta bort folk helt som inte passar in i hans mall och de var väl inte så sålda på mitt val att flytta hemifrån tidigt och att jag inte gått klart skolan, så kan ha med det att göra.. 

Aha, den där systern som man skäms över. Ja, det var nog så, de bjöd dig för att du är hans syster, men skämdes för att du inte stämmer in i deras mall och ville inte visa att du var hans syster, utan en avlägsen släkting.

Pinsam bror skulle jag vilja säg 
  • Anonym (fortfarande)
    puss skrev 2012-04-24 09:36:54 följande:
    mäh spela roll. man sätter inte sin syster längst bort på det där viset.
    Naturligtvis inte! Jag skrev väl heller inte att jag tyckte det var ok, jag försöker hitta förklaringar, inte ursäkter.
  • puss
    Anonym (fortfarande) skrev 2012-04-24 09:39:53 följande:
    Naturligtvis inte! Jag skrev väl heller inte att jag tyckte det var ok, jag försöker hitta förklaringar, inte ursäkter.

förklaringar duger inte. gjort är gjort. inte ok oavsett.
    Easy cum easy go
  • Anonym (Syster)
    sextiotalist skrev 2012-04-24 09:39:49 följande:
    Aha, den där systern som man skäms över. Ja, det var nog så, de bjöd dig för att du är hans syster, men skämdes för att du inte stämmer in i deras mall och ville inte visa att du var hans syster, utan en avlägsen släkting.

Jag lutar åt något sånt jag också.. De är akademiker allihopa (de och deras vänner) och han kan absolut inte acceptera att jag inte är klar med gymnasiet än..
  • Anonym (fortfarande)
    sextiotalist skrev 2012-04-24 09:39:49 följande:

Håller med, låter som brodern man skäms över...
Svar på tråden Bröllop - Så otroligt sårad