Inlägg från: Vet varken ut eller in |Visa alla inlägg
  • Vet varken ut eller in

    Vi singlar som ska insemineras 2012!

    miamaria76: välkommen!: )

    Jag har valt heminsemination. Det finns fördelar och nackdelar så klart. Men jag är inte orolig för att min donator en dag ska vilja vara pappa. Det finns några orsaker till det, men skulle han mot all förmodan ändra sig så kan han ju bli avkrävd underhåll. Så det ligger lite i hans intresse att hålla överenskommelsen. Min donator är känd för mig och barnet kommer att få veta vem han är. Jag är nöjd med vårt upplägg, men förstår också att det inte är så alla vill ha det. 


  • Vet varken ut eller in
    finskorpan skrev 2012-09-30 20:15:18 följande:
    känns overkligt! Skakis... Hur ska jag nu kunna sova liksom?

    Är det någon som är bra på matten?
    HAde mens typ 14 augusti men inseminerade inte förrän 19 september. Vilken vecka är jag i då? Har ju väldigt oregelbunden mens... 

    Åh vilken känsla!: ) Så glad för din skull!

    Den matten klarar inte jag av tyvärr... Nån annan?  
  • Vet varken ut eller in
    Plopp76: Heminsemination, 1 försök (Dalarna)
    Jovia: Klinik, 2 försök  (Västra Götaland)
    Tvillingoxe: Heminsemination, 3 försök (Kronobergs län)
    Sabina03: Heminsemination, 1 försök Plus
    Vet varken ut eller in: Heminsemination, 5 försök (Västra Götaland) 
    Finskorpan: Klinik, 3 försök Plus

    Det blir snart ett 6:e försök för mig.

    Plopp76: håller tummarna! Men se det absolut inte som ett misstag om det nu inte skulle bli som du vill. Du kommer ju närmare din familj och vänner och det kan vara väldigt bra när du har fått en liten.: ) Man måste våga lite i livet annars händer absolut ingenting!: )

    Sabina03: allt är säkert som det ska.: ) Men jag förstår att det är svårt att inte oroa sig.

    Tvillingoxe: hur går det med donatorn?         
  • Vet varken ut eller in
    plopp76 skrev 2012-10-10 12:50:41 följande:
    Nej, det är ju så. Jag kan ju inte sluta våga leva för att det KANSKE går åt skogen. Och jag känner faktiskt att ju fortare vi kan reda ut hur vi vill ha det desto närmare kommer vi ett "VI" på riktigt där han kanske vill delta i det här med barn. Har tagit kontakt med min chef idag, jag kan troligtvis bara byta anställningsort vilket känns hur bra som helst. Så det kanske går fortare än jag tänkt att komma närmare.

    Hur som helst så hoppas jag och känner att det är på väg att bli riktigt bra. Så... jaaa... livet har bara ett litet "om" just nu. Och det är OM jag blir gravid, vad händer då? Men det tar jag då. Nu lever jag det liv jag vill just nu. För vem vet, jag kanske ALDRIG kan få barn. Och då vill jag inte missa denna man i mitt liv. Så nu tutar jag och kör :)


    Ja, det är bra. Tuta och kör!: ) Gå på känslan och ta det som det kommer!
    Tvillingoxe skrev 2012-10-10 12:59:06 följande:
    Blev inget försök, blir nog inget heller. Som det ser ut just nu så KANSKE jag kan hitta någon till nästa cykel. Får se helt enkelt.
    Vad tråkigt. Lider verkligen med dig!: (

      
  • Vet varken ut eller in

    Bra att du har gjort en lista, Tvillingoxe!

    Det finns många oseriösa där ute. Jag har börjat uppskatta min donator mer och mer. Jag har haft jättetur. Jag förstår inte hur de tänker när de uppger sig för att vara singlar när det är så lätt att kolla upp. Det är upp till var och en om man vill köra "naturligt", men jag skulle aldrig välja det. & min åsikt är att om man som donator föreslår det så har man missuppfattat det här med att vara donator...  


  • Vet varken ut eller in
    Snart vår skrev 2012-10-14 14:40:37 följande:
    Hej! Är ny här och vill gärna höra om andras erfarenheter när det gäller insemination. Jag har varit i Köpenhamn två gånger och blivit inseminerad, men det har inte blivit något tyvärr. Har åldern emot mig, är snart 39 år. :(
    Jag vet att det ska ta i genomsnitt 5-6 ggr att bli gravid när man är i den här åldern, men jag känner mig så himla orolig ändå. Finns det någon annan i samma ålder som har blivit gravid genom inseminering och efter hur många gånger? Tacksam för svar, känner mig så himla nere och ledsen idag. 

    Välkommen hit!: )

    Jag förstår din oro, men det är ju verkligen ingen fara. Jag har heminseminerat sex ggr nu och de fem första tog sig inte. Det senaste försöket vet jag inte än. Jag får perioder när jag oroar mig jättemycket, vanligtvis när nederlaget är ett faktum vid mens, men jag vet oxå innerst inne att som det är nu har jag ingen anledning att oroa mig. & det har inte du heller. På't igen bara!; )
  • Vet varken ut eller in

    Jovia: håller tummarna för dig!: )

    Plopp: ja du, livet tar sina vändningar och svängar ibland! På gott och ont. Jag förstår dina känslor i det här... Försök att ta det som det kommer.: )

    Finskorpan: vad skönt att din mamma ringde upp även om jag förstår att hennes första reaktion var väldigt sårande. Men hon blev nog chockad och har en annan syn på hur familjer "ska" se ut. När bebisen väl har kommit finns säkert inget av de tankarna kvar.

    Jag har gjort mitt 6:e försök nu och vi lyckades få till tre insemineringar varav iaf ett var alldeles för tidigt. Måtte det vara min tur nu...!        


  • Vet varken ut eller in
    plopp76 skrev 2012-10-18 14:37:22 följande:
    Hej hej!

    Här kommer en bild på mitt ÄL-test från nu precis. SÅ starkt har det aldrig varit förut :) Lite kul att det är så tydligt. Känns bra på nåt vis. Brukar ni se så här tydligt? Mest nyfiken eftersom jag själv inte fått så starkt förut.


    Japp, jag får alltid ett sånt starkt teststreck.: )
    Snart vår skrev 2012-10-20 11:12:16 följande:

    Vet varken ut eller in: Tack för ditt stöd, det känns jättebra. Du har rätt, ingen av oss har något att orora sig för. Om man försöker bli gravid på vanligt sätt, så ska man ju räkna med ett år har jag hört, så där ligger vi i lä båda två. Håller tummarna jättehårt för dig och hoppas att det har lyckats den här gången! När vet du ungefär?

    Ha en bra helg!      
    Nej, vi ska inte oroa oss! Det är ibland lättare sagt än gjort, men vi får försöka! Vår tur kommer.: ) BIM är till helgen, den 27-28. Men jag får alltid förblödningar och inte de kommit onsdag-torsdag så kommer jag att börja hoppas... Vi får se. Jag vågar inte riktigt tro nåt just nu. 

      

     
  • Vet varken ut eller in

    Alma36: välkommen till tråden och lycka till med försöket!: )

    Jag har varit iväg från tråden ett tag. Misslyckades med sjätte försöket och tog det rätt hårt eftersom jag var tämligen säker på att lyckas. Men det finns en mening med allt. Nu är det snart dags för det sjunde försöket. De som säger att man ska slappna av och inte tänka för mycket vet inte vad de pratar om enligt mig. Hur ska man INTE tänka på vad som kanske händer i ens kropp, om det känns som det brukar, analysera allt och hoppas, hoppas, hoppas! 

    Hur går det för er andra?   


  • Vet varken ut eller in
    finskorpan skrev 2012-11-14 17:11:38 följande:
    Glömde ju berätta för er vad läkaren sa mer, jag har tydligen ett septum vilket gör att jag måste träffa en till läkare för å se om jag kan föda normalt eller om det blir planerat kejsarsnitt. Men när hon sa det kände jag att det spelar mig ingen roll bara lilla Bebbe lever!!!!

    Ja, huvudsaken är ju att det lilla pyret lever och mår bra. Hur han/hon sen ska komma ut är sekundärt!: )
  • Vet varken ut eller in
    Stumpan84 skrev 2012-11-14 18:33:38 följande:
    Min nästa äl är runt den femte december och då kommer vi antagligen göra första insem. Jag börjar nu inse vad sjutton det är jag ger mig in på... inte att skaffa ett tredje barn utan jag ska göra insem! Jag ska använda mig av det minst romantiska, spruta, och använda sperma ifrån en människa som jag har absolut ingen som helst relation till förutom för att få barn! Hahaha Han ska alltså komma hem till mig och do his thing i en jävla kopp och sen gå! Ska man bjuda på middag innan eller? hahaha Shit vad jag är nervös inför att träffa honom!! Hjälp! haha
    Det ÄR en märklig situation. Mycket märklig t.o.m.;) Jag "stänger av" mig själv lite när donatorn är här. Jag kollar på tv och försöker låtsas som att det är som vilken kväll som helst.;)  
  • Vet varken ut eller in
    Stumpan84 skrev 2012-11-14 19:24:41 följande:
    Men hur? Vart har han varit hos dig om man säger så? Erbjuder du ditt sovrum eller vad? Gud vad en massa tankar dyker upp nu! Han har donerat väldigt många gånger innan så han är van men jag kommer va som en nervös, fnittrig tonåring hahaha

    Japp, han har varit hos mig. Han går in på toa och jag håller till i nåt annat rum. När han klar går han direkt. Det är ju viktigt att inseminera så fort som möjligt. 

    Jag var också nervös första gången, men så länge du känner dig bekväm med donatorn är det inget att vara nervös för.:) Men visst är det en konstig situation!  
  • Vet varken ut eller in
    Stumpan84 skrev 2012-11-14 19:39:20 följande:
    Så han har aldrig haft problem med att gå in på toa? E liksom de mest osexiga hahaha

    Får jag fråga vad ni använder som kopp? Han sa till mig att det gick bra med en sån där kopp man får till hostmedicin?

    Ja det gör jag ju... han och jag kommer jättebra överens men det är ju via text ;) 
    Nope, det har han inga problem med. Eller ja, det är inget han har sagt iaf!

    Du kan ta nästan vad som helst som kopp. Matskedsmått, decilitermått osv. Ta det du har.:)

    Att man kommer bra överens skriftligen är ju iaf en bra början, för det är ju inget självklart.:) Letade du länge efter din donator?        
  • Vet varken ut eller in
    Stumpan84 skrev 2012-11-14 21:01:32 följande:
    Mitt badrum är minimalt. Man går in, gör en helomvändning och sen går man ut igen. =P

    Ja jag har sagt till honom att jag har dom här små muggarna till hostmedicin och han tyckte det blev jättebra. Sen kommer han ha med sig själva sprutan.

    Vi har pratat två gånger i telefon dock gällde det inte donation och tyvärr hade vi inte lång tid på oss och var tvungna att prata om annat (lång historia) men han är supertrevlig och hjälpsam och verkligen en vis man.  
    Du får väl se vad han tycker om ditt badrum. Det löser sig!:)

    Om du tycker att han är trevlig både på telefon och skriftligt så kommer det säkert att funka bra i verkligheten också.:)  
    Stumpan84 skrev 2012-11-14 21:03:36 följande:
    Och just det din sista fråga, letade i 6 månader men hittade denna donatorn bara för ca 4 månader sen.

    Det är minsann inte lätt att hitta en bra. Alla är ju inte så seriösa eller vill ha samma upplägg som en själv. Jag hade tur och hittade en bra snabbt.
     
Svar på tråden Vi singlar som ska insemineras 2012!