Hur gör ni vällingen?
Hej tänkte höa hur ni gör eran välling då folk verkar göra olika.
Värmer ni vattnet först sen i med pullver?
Eller blandar vatten o pulver direkt sen värmer?
Ja hur gör ni?
Hur länge värmer ni och vilken mångd?
Hej tänkte höa hur ni gör eran välling då folk verkar göra olika.
Värmer ni vattnet först sen i med pullver?
Eller blandar vatten o pulver direkt sen värmer?
Ja hur gör ni?
Hur länge värmer ni och vilken mångd?
Vi blandar i kallt vatten och sonen dricker endast nyblandad och får absolut inte värmas! Då blir det världens utbrott!! ;)
Häller 200 ml kallt vatten och 5 msk pulver i en kastrull och vispar runt. Värmer ca 10-12 sek på spisen (har induktionshäll så det går väldigt snabbt att värma)
Okej, ja man får ju avgöra själv :) oj vart har du hört det? Havregryn är väldigt nyttiga och bra för mage och kropp, vi köper dessutom fiberhavregryn :) hur gammal är din lilla? Endel barn är ju bara kinkiga med maten, vår son petar också bara i det mesta :)
4,5 msk pulver, 200 ml vatten och 30 sek i mikron. I nödfall funkar den kall.
Kallt ska det vara här och gud nåde om det är ljummet ens. :)
Mina barn dricker bara välling tidigt på morgonen så jag gör en termos med lagom varmt vatten på kvällen och ställer den vid min säng tillsammans med flaskor och vällingdoserare. Bara att blanda när barnen vaknar, och slippa gå ner till köket. Funkar lika bra på utflykt eller i bilen.
Sonen ville som mindre ha rumstempererat så vi hade flaskorna klara med vatten till natten och fyllde på med vällingpulver från en doserare. Skakade ordentligt och serverade