Anonym (Också SSK) skrev 2012-05-22 08:14:11 följande:
Ebba Caroline! När man ser var du skriver, verkar det som du har jobbat som ssk i flera år. Men så har jag noterat att du inte ens är klar?! Jag tycker att du ska komma igen om några år när du jobbat (om du nu är ssk...?) och får se vad som fungerar och inte fungerar. Gå absolut inte ut med attityden att man som ssk är överlägsen usk, för det gör du i denna tråd. En stor portion ödmjukhet inför ditt kommande yrke och dina kollegor är ett måste. Ett tecken på att du inte har det, är att du menar att man kan allt för att man prövat på en docka och att man som ssk kan "allt". Tro mig, jag har sett kollegor som du, och de blir inte populära. (Se sätta kateter-inlägget). Du kan INTE jämföra med Norge, heller inte utgå från "din" skola, för på alla skolor gäler olika saker.
Vart har jag nedvärderat usk? De gör ett jättebra jobb (har själv varit anställd som usk i flera år) men ssk KAN ersättas av luft.  Jag tror faktiskt du ska läsa igenom vad jag skrivit igen med öppna ögon och strunta i att tolka, kan lätt bli fel då.