Inlägg från: Ebba Caroline |Visa alla inlägg
  • Ebba Caroline

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

Anonym (Ssk) skrev 2012-05-22 22:23:00 följande:
    Då kanske du skulle kunna förklara för oss andra varför man ändrat på det.
    Ändrat på vad?
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline

Nä kommer vara lite off i tråden, ska kolla på KM

Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-22 22:35:51 följande:
    Fast jag vet vem som inte fattat.... Vet du?
    Ja, PP har inte fattat iallfall
  • Ebba Caroline
    Anonym skrev 2012-05-22 23:10:09 följande:
    Jag vet mkt väl vad jag pratar om sörru. Jag har jobbat i 25 år som usk , med alla delegeringar som går att få. Mina kollegor är attraktiva av den norska arbetsgivaren just pga av deras kunskap.

Jag har vänner både på ullevål samt inom staten röde kors  ssk. Samt en hel hög med uskor som jobbar både i patrull hemsjukvård samt på olika boende. Tror du inte vi diskuterar  våra arbeten samt arbetsuppgifter? De hade inte ens apodos inom boenden. Så jo jeg vet mye vad jag snakker om samt hvor mye jeg kan tru på mine venner isteden for te og lytte på ukente på ett nettsted.
    Inte enbart. Svenskar är alltid attraktiva i Norge pga att de är villiga att arbeta. Inom den hemtjänst sone jag jobbar används Apo-dos. Ja, du tror ju på vad du vill. Jag har jobbat i Norge rätt länge och vet hur det ser ut. Jag har inte jobbat i 25 år som usk och har ändå alla delegeringar som går att få plus mer i Norge som usk inte har.
  • Ebba Caroline
    Anonym (Ssk) skrev 2012-05-22 23:17:31 följande:
    Att man inte längre behöver ha lång slang till CVK:er.
    Eftersom det var du som berättade det så kan ju tala om det. Du som vet.
  • Ebba Caroline
    Anonym (Ssk) skrev 2012-05-22 23:24:09 följande:
    Jag har aldrig påstått det. Det var du som menade att du "redan visste" att det var ok med kort slang, Därför undrar jag när det blev ändrat och ok med kort slang.
    Andra anonyma ssk var det som påpekade det. Så fråga henne iställer.
  • Ebba Caroline
    Anonym (Ssk) skrev 2012-05-22 23:32:57 följande:
    Jag tror du missar poängen.

Du menar alltså att man sätter kort slang på CVK: er (och då också portar)?
    Om du frågar anonym (Också ssk) så får du nog ett svar.
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-22 23:35:06 följande:
    Du har ingen koll alls alltså?
    Jodå, det har jag. Har du?
  • Ebba Caroline
    Anonym (Ssk) skrev 2012-05-22 23:38:26 följande:
    Du vet alltså inte utan höll med för att du trodde att hon hade rätt.
     Nej. Aldrig hört talas om ironi? Är du en sjuksköterska?
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-22 23:49:59 följande:
    Är du?
    Utan legtitimation ja
Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?