Inlägg från: Ebba Caroline |Visa alla inlägg
  • Ebba Caroline

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

Ebba Caroline skrev 2012-05-22 23:52:54 följande:
    Utan legtitimation ja
    Anställd
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    Anonym (Ssk) skrev 2012-05-22 23:55:13 följande:
    Nu ingår det i och för sig inte i ssk-utbildningen (ja jag är sjuksköterska). Nej , du var inte ironisk på en fläck.

Men om du nu vet så kanske du kan förklara varför man diskuterar krt eller lång slang. Det är väl enklare att bara ha en längd.
    Jo jag var ironisk. Diskutera med den som sa det istället, tror du får korrekt svar på vad som menades.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    Anonym skrev 2012-05-23 04:36:15 följande:
    Nar du blivit lite mer erfaren forstar du nog att den taktiken kanske inte ar den basta. Du kommer mota manga scenarior du anser ar fel, ska chefen behova forklara allt for dig? Istaller for att prata med kollegorna?
    Nu pratar jag om fel fel, dvs saker som ÄR fel. Inte att andra gör det på andra sätt.
  • Ebba Caroline
    Anonym (Ssk) skrev 2012-05-23 07:45:17 följande:
    Jupp, det här inlägget fullkomligt osar ironi .

Jag tror inte du har en aning om varför den här saken diskuteras eller varför längden spelar någon rol. Vet man inte är det bättre att var tyst.
    Tur är väl att du inte har någon aning om vad jag vet och inte vet Jag vet vet mycket mer än du tror!
  • Ebba Caroline
    Susanne 977 skrev 2012-05-23 10:31:37 följande:
    Det är som väldigt intressant är att sista åren har trycksåren ökat på våra boende efter vistelse på sjukhuset.
    Det räcker med några dagars på en avdelning så kommer de hem med fula sår och hälar och rumpa.

Är det för att SSK prioriterar bort denna typ av omvårdnad, att smörja hälar, massera, observera typ av madrass, ställningsändringar.
    Helt seriöst så är det knappt så våra ssk på enheten orkar komma upp och titta i rumpan på XX när vi ser att det är ngt på gång.

Det är inte alls trevligt att vi får kämpa i ett halvår för att en nekros på XX häl ska läka pga att de varit inlagda.
    Sådant är inte ok. Hoppas ni gör avvikelse på det.
  • Ebba Caroline
    Anonym (Också SSK) skrev 2012-05-23 10:47:13 följande:
    Men hur kan du som NY avgöra varenda gång vad som är fel och vad som bara är ett annat sätt? Ska chefen förklara det också?
    Det märker man. Såpass många år har jag jobbat och även jobbat en sommar som ssk så, så jätte ny är jag inte att jag inte ser om det är fel eller bara görs på annat sätt.
  • Ebba Caroline
    Anonym (Också SSK) skrev 2012-05-23 10:50:48 följande:
    Precis, jag vill inte ha samma uppgifter (+ mina nya!) efter 3 år på högskola och studielån.
    Tur att det finns ssk som tänker annorlunda.
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-23 18:06:07 följande:
    Men då vet du inte vad ordet ironi betyder.... Du blev lurad, inse. Ssk skrev medvetet fel för att se vad du skulle svara. Och du trampade i fällan. Och nej, hur du än kan vränga till det mesta så funkar det inte denna gång
    Inte? Nej, men jag lurade er och trampade inte i någon fälla.
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-23 18:12:47 följande:
    Kan man jobba som T5-ssk innan man börjat sin femte termin??
    Inte i Sverige.
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-23 18:38:20 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-26-68/m64650143.html Hur ska EC ta sig ur det här.... Är lite nyfiken faktiskt!
    Tar sig ur vaddå? Jag frågade om någon visste och eftersom ingen gjorde det så ringde jag min chef och fick besked att jag blir anställd som spl och har samma uppgifter som förra året då jag tydligen med var anställd som spl.
Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?