Inlägg från: Ebba Caroline |Visa alla inlägg
  • Ebba Caroline

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

Vackert skrev 2012-05-24 16:10:49 följande:
    Ebba Caroline. Jag tvivlar inte en sekund på att du kommer bli en bra sjuksköterska men det märks att du inte jobbat så många år inom vården.
    13 år är för mig rätt många år...
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-24 17:04:45 följande:
    Är det svårt att göra en bedömning efter senior alert? På vilket sätt?
    För att de inte är anpassade efter alla patienter. Eller du kanske bara har drömpatienter?
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    Anonym (hallå ja!) skrev 2012-05-24 22:44:07 följande:
    Haha, ärligt?

Du gör bort dig gång på gång. Har du någon diagnos? Eftersom du envisas med dina felaktiga inlägg gång på gång på gång.  
    Ehh...? Vart har jag gjort bort mig? Att man kollar hudkostymen (vareenda meter av kroppen på en människa = hudkostym = hela kroppan) är naturligt för att upptäcka om en person löper risk för tryckså, har begynnande trycksår eller trycksår som redan brutit ut. Det vet varenda sjuksköterska och undersköterska/vårdbiträde. Att sjuksköterskorna inte ids kolla det någon gång i veckan är fruktansvärt!
  • Ebba Caroline
    Miss J skrev 2012-05-24 22:45:15 följande:
    Jasså. Härom dagen var det 15 år. 
    Och om du fortsätter att läsa så ser du att jag jag skrev fel, blandade samman 3an och 5an.
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-24 23:00:36 följande:
    På vilket sätt inte anpassad för alla patienter? Tvärtom tycker jag... Så kan du beskriva lite närmare?
    Klart har alla patienter samma grundsjukdomar, samma nutritionsproblem och samma gångproblematik så funkar det för alla. Men alla har ju inte det...
  • Ebba Caroline
    Anonym (Ssk) skrev 2012-05-24 22:55:17 följande:
    Alldeles perfekt faktiskt . Ta och prova igen du istället.
    Då borde det inte vara nåt problem att förstå, tycker man ju... Men uppenbarligen var det det
  • Ebba Caroline
    Miss J skrev 2012-05-24 22:57:28 följande:
    Du skriver mycket fel? 
    Kallar du en gång mycket? (Man kan ju undra vad lite är isåfall...)
  • Ebba Caroline
    Anonym (Ssk) skrev 2012-05-24 23:01:00 följande:
    Men snälla vän. Du kan inte se på en kropp om det föreligger RISK för trycksår. Ser man något är det redan ett trycksår.

Sen finns det ingen som helst anledning att studera alla patienter nakna flera gånger i veckan. Tvärt om skulle det vara så fruktansvärt integritets kränkande så det finns inte. Det är inte kor vi pratar om.

Däremot ska man göra en riskbedömning på alla patienter med Senior Alert och se till att man har en god kommunikation med undersköterskorna om hur man upptäcker begynnande trycksår och framförallt hur man förebygger det.
    Du ser om det börjar bli antydan till trycksår... Eller andra sår. Kollar man de efter dusch så är det inte integritetskränkande.
  • Ebba Caroline
    Miss J skrev 2012-05-24 23:12:02 följande:
    Men du skrev ju vid dusch?

Och vid risk för trycksår. Ändrar du dig nu? 
    Ja... Läser du inte vad det står?
  • Ebba Caroline
    Anonym (Ssk) skrev 2012-05-24 23:20:38 följande:
    Det jag ifrågasätter ditt påstående att en sjuksköterska inte kan göra en riskbedömning om trycksår om hon aldrig är med och duschar patienten.Inte om man kan se början till ett trycksår på en nakenpatient, självklart kan man det.
    Ska förtydliga mig: Det är svårt att göra en risk bedömning ang trycksår om man inte har sett vederbörande.
Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?