Anonym skrev 2012-05-25 15:37:54 följande:
Läs om och läs rätt. Vad du gjort sen förra torsdagen är inte viktigt för en veckas erfarenhet är lika med noll erfarenhet i sjukvårdssammanhang. Vad du gjort som ickelegitimerad spelar ingen roll för är du inte färdig så kan du inte allt du behöver kunna för att jobba på riktigt än. Med en ofärdig utbildning i bagaget så lär du dig mindre av situationerna du befinner dig i än om du har hela utbildningen med dig.
Men som sagt. Din erfarenhet som nästanssk är så kort så det blir fånigt med ditt behov av att hävda hur omfattande dina kunskaper är. Jo du skulle bli utskrattad om du försökte dig på att mästra alla på en arbetsplats som du gör här. Likaså om du försökte hävda dig och varje gång någon på jobbet sa något drämma till med att du kan det och minst lite till.
Nu slutar vi. Tänk på den här konversationen om 15 år.
Och om du läswer igen så ser du att jag inte bara har en veckas erfarenhet som sjuksköterska... Jag kan allt jag behöver kunna för att få jobba som sjuksktöerska utan legitimation. Att ajg inte har legitimation (vilket jag aldrig påstått är hel irrelevant)
Konstigt att jag inte blivit utskrattat. Inte för att jag har mästra på min arbetsplats, varför skulle jag?! Redan idag har jag såpass mycket erfarenhet att jag blir frågad om råd från de som jobbat längre.