Inlägg från: Pluttan |Visa alla inlägg
  • Pluttan

Min Isabella hickar också en hel del. Särskilt när hon är riktig mätt.Hon hickade mycket i magen med. De brukar säga att om de hickade mycket i magen gör de det oftast sedan också. Kanske stämmer då. Så synd när de små har hicka.

• Pluttan

Jag både ammar och ger ersättning varje mål förvisso men det går ungefär 3 - 4 tim mellan målen. Min dotter är 5 veckor nästan exarkt. Tror också de är lite törstiga runt målen.

En annan sak lillan sov från 23 till klockan 5 i morse. Mycket sammanhängande sömn så skönt.

• Pluttan

Undrar en liten sak bara. Har erat avslag slutat och i så fall hur länge hade ni? Jag är inne på min femte vecka nu. Så drygt.  Förästen när gör man efterkontrollen?

• Pluttan

Här är en som inte är utvilad. Lillan åt vid 23.30 igår kväll. Vaknade vid 01.30 och åt. Somnade om tills 05.00 åt. Bytte efter det målet en mycket bajsig blöja. Somnade tills klockan var ca 07.00 och vaknade av att lillan var såååå ledsen av att det hade läckt kiss från blöjan ( som jag inte hade fått på ordentligt ) ända upp på hela bodyn och i sängen. Bara upp och byta blöjan och kläder och i sängen. Sen vart jag hungrig. Varit uppe sen dess.

Angånede vagn så har vi en brio happy årsmodell 12. Jag är nöjd med den och Isabella älskar att ligga i den och sova. Nackdelen är bara att den ta upp så mycket plats i bagageutrymmet samt att vi fått ta av  "hatthyllan" till det.

Får man vara så nyfiken och fråga hur gamla alla mammor här är ? Och hur bor ni? Hus eller lägenhet?

• Pluttan

Oj. Jag är nog i så fall äldst mamma här. Men känner mig inte så gammal.  Jag är 38 år. Bor i hus med sambon 42 år och vår son på 12 år och vår lilla dotter nu på 1 månad.  Hoppas inte jag blev "för gammal" nu. haha....

AAEV vad kul då bor vi kanske lite i närheten av varandra. Jag bor i Karlskrona.

Låter mycket kul med en träff. Men kan nog tyvärr inte vara med eftersom Stockholm ligger alltför långt iväg för mig. Men hoppas på att vi kan fortsätta ha kontakt här. Om ni träffas får ni ha det mycket trevligt.

• Pluttan
    emersson75 skrev 2012-07-23 13:23:52 följande:
    Jag är 37 och min sambo är 38 :) Har en son från tidigare förhållande som heter Christoffer och är 14 år, sen har vi Linnea som nu är en månad gammal :) Bor i en liten tvåa på hägerstensåsen men letar efter större :)
    Kul att man inte är ensam att vara 35+. Fint namn Linnea. Ville att dottern skulle heta det. Men sambon och jag var överrens om Isabella sedan tidigare. Så hon får väl kanske heta Linnea i andra namn iställett.Solig
    AAEV skrev 2012-07-23 13:16:55 följande:
    Pluttan! Olympia är född i Karlskrona :) jag har bott där, har många vänner kvar där och pappa har hus på sturkö så är där ofta, senast igår faktiskt :)
    Ibland är världen bra liten. Sturkö ligger inte så långt från mina hemtrakter.
  • Pluttan

Isabella ler när hon ser att vi ler. Hon ler mycket åt sin storebror. Som man bara smälter. Hon formar hela ansiktet och får fram så underbara små ljud.

• Pluttan

ElvisMamma: Min Isabella är 55,5cm nu och var 54cm när hon föddes. Hon är fem och en halv vecka.

Lenis21: Håller med dig att det är lite svårt med kläder nu. Men jag brukar känna efter både i vagnen och på henne om det känns lagom varmt. Jag tänker hellre lite svalare än alldeles för varmt. Tycker man har hört så mycket om att det inte är så bra om de blir för varma. Däremot så har jag en lite tunn hjälmmössa just för att skydda det ömtåliga huvudet. Oftast blir det en liten kofta om det är lite mulet eller blåsigt annars kör jag kortärmat med en liten filt i vagnen. Och "vindskyddet"  på.

• Pluttan

PetraK . Isabella var också vaken en hel del faktiskt för ett par veckor sedan. Ibland kändes det som hon knappt sov något mer än typ bara en halvtimma i taget. Nu däremot sover hon faktiskt ungefär 3 - 4 timmar i taget.

Svar på tråden Juni-barnen