Inlägg från: Pluttan |Visa alla inlägg
  • Pluttan
    sanna87 skrev 2012-08-01 09:24:39 följande:
    Har haft en ledsen liten kille i dagarna två. hoppas verkligen inte de e urinvägarna som spökar igen! vi som nyss blivit friskförklarade...
    Stackars liten. Hoppas inte det är några bekymmer med urinvägarna då. Så tråkigt att han haft det Hoppas han känner sig piggare nu. Annars kontakta sjukvården igen även det känns jobbigt eftersom han precis varit sjuk av det då.
  • Pluttan

Lillsnurr. Jag ligger också och ge lillan "mystutte" innan hon somnar för natten. Men hon kan somna själv om hon är jättetrött. Bara hon ligger i min sida av sängen och pappa ligger bredvid och klappar henne. Men dock inte alltid. Det att ligga och ge henne lite tutte tycker jag i och för sig bara är mysigt.

• Pluttan
    Havsjungfrun skrev 2012-08-02 16:17:39 följande:
    Ammar alltid vid sänggående och då somnar August gott om han inte gjort det innan.

Sedan 2,5 v. tillbaka har mitt avslag blivit ljusrött igen och ökat. Igår och idag mer än innan. Någon som också haft det så? A är 7 veckor idag och med de andra två barnen hade avslaget slutat när de var en månad...   

Dop i övermorgon så här grejar vi för fullt. Bara närmaste familjen som kommet så vi blir 20 personer men det är ju att greja med ändå. 
    Här är en till som fått tillbaka ljusrött blod i avslaget sedan en vecka tillbaka. Nu har det till och med ökat lite och blivit lite mörkare och lite slemmigt (ja, ursäkta äckelvarning). Annars känner jag mig bra ingen feber och ingen mensvärk. Så mensen kan det ju inte vara. Har googlat lite om det och tydligen kan avslaget uppföra sig lite smålustigt innan det slutar helt.
  • Pluttan

Havsjungfrun. Det ökar för mig också.Trodde det  berodde på att jag börjat gå lite raska promenader så nu har jag börjat ta det lite lugnare. Men det verkar inte ge sig ändå. Så trött på detta avslag nu.Vill ju också kunna börja mysa med min sambo lite.När fick du din bebis? Jag fick den 15 juni. Så i morgon 7 veckors avslag.

• Pluttan
    Annelie81 skrev 2012-08-06 11:07:37 följande:
    Gaahh...här är en till med mens...tror jag, mensvärk och bruna flytningar! Visst måste det vara okej att använda tampong nu!? Gillar inte bindor....
    Är du säker på att avslaget är slut?   Annars är det nog inte bra att använda tampong. Jag hatar också bindor nu, har använt det i sju veckor nu då mitt avslag också kom tillbaka med bruna flytningar och blod. Mensvårk kan också vara livmodern som dra ihop sig kanske. Har i alla fall hört så.
  • Pluttan

God morgon alla fina mammor.
    I natt har lillan sovit så bra. Sovit från klockan 20.30 till klockan 06.00.

Här använder vi långärmad/kortärmad body på natten och en tunn bomullsfilt som hon bara sparkar av sig. Hon är nog som sin pappa varm av sig.

• Pluttan

Tycker att trots promenader så vill knappt vågen flytta sig neråt. Slänger nog snart ut den. Men i nästa andetag tänker jag inte bry mig om vågen på ett tag.Bättre att bara försöka äta bra och röra på sig. Min sambo älskar mig som jag är. Skönt det i alla fall.

• Pluttan

JennieJ: Tycker du ska prata med bvc. Synd att han ska vara så trög i magen.
    Min lilla bajsar varje dag ungefär.

• Pluttan

Jag har inte hunnit komma i gång att börja med kaffe ännu.Tror nog att jag ska låta det vara tills jag ammat klart. Får se. Har jag kunnat varit utan det hela graviditeten så....Har inget riktigt sug efter det heller. Dricker hellre mitt luzern-te.

Svar på tråden Juni-barnen