• Honeybunny

Levaxin-tråden!!!

Den här tråden tänkte jag är till för dom som äter levaxin, oavsett anledning! Den är till för att kunna fråga allt man undrar. Alla som har några kunskaper om ämnet, tveka inte att skriva det du vet. Och du som har någon fråga, tveka inte att ställa den. Hoppas att det är flera kunniga på området, som hittar hit. Jag är den som INTE har några kunskaper och har därför en fundering. Jag tog blodprov den 23/4. Fick då inbokat en tid för spolning den 14/5 också. Den 14/5 fick jag provsvaret och min TSH låg på 3,4 och han skrev ut 25 mkg direkt. Men nu funderar jag på att öka dosen till 50, på egen hand, för att fortare få ner värdet till 1. Är jag bara otålig eller det en vettig ide? Jag tänkte även beställa en tid för provtagning hos vc eller hos ivf-kliniken, ca 4 veckor efter levaxinstart. Vi ska nämligen inte träffa utredningsgyn förrän i sept nästa gång. Jag äter även pergotime dubbel dos och Provera. Vad tycker ni? Hoppas att denna tråden hjälper fler än mig där ute!

Har försökt sen december 2010!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-26 13:44
    Vad sägs om att vi skapar en BIM-lista?
    Någon som är duktig på det?
    Men jag vill ändå att den primära fokusen ska ligga på levaxin-frågor/svar!
    Och BIM-listan är självklart frivillig att vara med i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-29 11:23
    Bra sida med info, hitta bra läkare, ref-värden, graviditet mm mm!!
    Finns även en kontakt oss-sida, där ni kan ställa frågor om medicinen, sköldkörteln, graviditet mm!!

www.skoldkortelforeningen.se/
  • Svar på tråden Levaxin-tråden!!!
  • germany

LYCKA!!! Fick svar på mitt TSH prov och det låg nu på 1,2 Skrattande. Lägre än så känns inte aktuellt och detta värde utan medicin (har aldrig ätit Levaxin). Tänk så lite som kan göra en såå glad.

• Kattflickan

Grattis Germany! Jag ska ta om mitt prov imorgon vid inskrivningen. Hoppas det sjunkit nu när jag äter levaxin

• Kattflickan

Efter 3 veckor med Levaxin sjönk mitt TSH från 3,98 till 0,9!!!

Jag känner mig klarare i huvudet, minns bättre och fokuserar bättre. Dessutom har jag bara gått upp 2 kg trots att jag är i vecka 11. Tidigare graviditeter gick jag upp mer i början trots mer träning. Trött är jag iofs. Men det har nog med graviditeten att göra.

Vi får se om läkaren säger att sänka dosen från 50 mg till 25?

• Lillstoran

Efter samma tid sjönk mitt TSH värde från 3,0 till 0,005 dvs. microskåpiskt lågt. Fick sänkt dos från 125 mg till 100 mg och då var värdet efter ytterligare veckor 0,03. Dvs. alltjämt lite för lågt. Endokrinologen tyckte dock att jag skulle ligga kvar på detta p g a mina TPO-antikroppar.

• Honeybunny

Jag TROR att jag är gravid!!!!!! Första månaden med monitorn och har fått spökstreck både igår och idag och jag har BIM ungefär imorn!!!! Men jag kommer testa imorn också både med sticka och CB-test, precis som idag!! Men jag vågar inte tro på det förrän det är skarpare streck och jag står inte ut med denna väntan, jag vill veta NU!!!!

• Lillstoran
    Honeybunny skrev 2012-09-06 11:15:06 följande:
    Jag TROR att jag är gravid!!!!!! Första månaden med monitorn och har fått spökstreck både igår och idag och jag har BIM ungefär imorn!!!! Men jag kommer testa imorn också både med sticka och CB-test, precis som idag!! Men jag vågar inte tro på det förrän det är skarpare streck och jag står inte ut med denna väntan, jag vill veta NU!!!!

Grattis Honeybunny!
  • Lillnosen

Usch va trist honeybunny :(

Själv fick jag idag veta att provet de tog i juni visade att mitt TSH var 2.0! Så fertilitetsenheten kommer inte sätta in levaxin på mig, deras gräns är 2.5. Tidigare har ju mitt värde legat på 2.7 och 3.9 så det tycks svänga rätt ordentligt. Förstår inte hur det fungerar!

• Kattflickan

Lillnosen: Om du blir gravid, kolla tidigt ditt TSH! Mitt svängde från 2,4 till 4 bara på några veckor när jag blev gravid och kollade TSH i vecka 6. Jag fick Levaxin och det sjönk på tre veckor till 0,9. Vilket troligen är den största orsaken till att jag bara gått upp tre kg fast jag är i vecka 15. Förutom gravidmagen ser jag smal ut! Förut fick jag kämpa för att hålla vikten, nu behöver jag inte det. Dessutom är jag piggare och mindre glömsk Jag gillar Levaxin.

• Lillnosen

Jo jag tänkte att när jag blir gravid kommer jag begära att de kollar mitt TSH då och då för att se så det inte stiger.

Svar på tråden Levaxin-tråden!!!