Aborter av barn med Down syndrom?
Sitter och tittar på Debatt som gick för några veckor sedan där man debatterar detta. Jag tror självklart på alla människors lika värde men är nyfiken på hur andra tänker i denna fråga!
Sitter och tittar på Debatt som gick för några veckor sedan där man debatterar detta. Jag tror självklart på alla människors lika värde men är nyfiken på hur andra tänker i denna fråga!
Jag skulle göra abort.
Jag skulle gjort abort.
Det vet man nog inte förrens man är i den situationen, men rent spontant känner
jag att jag inte skulle ha gjort abort.
Jag skulle inte testa för jag vet att jag inte skulle kunna ta bort det. Innan jag fick min son resonerade jag annorlunda och gjorde KUB-test, vilket visade på låg sannolikhet. Men vad skulle jag egentligen gjort om resultatet visat annat och ett fostervattensprov bekräftat downs? Det får jag aldrig veta, men i dagsläget skulle jag verkligen inte kunna abortera av den anledningen.
Omöjligt att svara på, tycker jag. Jag tror att det skulle vara svårt att göra en abort, men jag vet ju inte förrän jag ställs inför detta faktum.
Jag gjorde FVP med båda ungarna och hade gjort abort om det visat något avvikande.
Jag hade gjort abort.
Jag skulle inte göra abort. Valde därför att inte göra KUB eftersom jag känner att det inte är hela världen. Självklart hoppas man ju på ett friskt barn!
Då min svåger och hans fru har en underbar lite tjej med Ds så skulle jag aldrig göra abort för en sådan sak, det skulle vara att neka henne till sin existens! Man kan leva ett bra liv med ds, varför skall man inte ge den chansen? Det finns bra mycket värre handikapp men jag tänker inte trassla in mig i den debatten, nu handlar det ju om ds:)
Jag ser inget fel i att abortera. Gjorde aldrig kub med min son men oroade mig väldigt mycket över om han skulle vara frisk eller ej. I framtida graviditeter kommer jag kolla upp det innan. Om jag aborterar ett sjukt foster eller ej kan jag inte svara på förrän jag är i den situationen.