• Mosen

Aborter av barn med Down syndrom?

Sitter och tittar på Debatt som gick för några veckor sedan där man debatterar detta. Jag tror självklart på alla människors lika värde men är nyfiken på hur andra tänker i denna fråga!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Aborter av barn med Down syndrom?
  • Juronjaure

Jag skulle inte göra testet, för jag vill inte veta och oroa mig i förväg. Och om jag ändå fick veta att mitt barn har downs syndrom så skulle jag behålla det. Utan tvekan.

• Buscemi
    Beckah82 skrev 2012-05-18 18:36:08 följande:
    Ja, det siktar man väl på att göra det före 18-veckorsgränsen, även om det förekommer efter 18 veckor.

Vad spelar det för roll? Det är fortfarande en sen abort. Dvs man får föda fram fostret man först avlivat (med lite tur, det händer titt som tätt att foster kommer ut levande, även om de dör ganska snabbt). 
    Vad bra att dom dör snabbt iaf. Vill ju inte orsaka onödigt lidande. Drömmer
  • Buscemi

Jag kan tycka att det är mer vidrigt att man skaffar barn man inte klarar av att ta hand om. 

• Beckah82
    Buscemi skrev 2012-05-18 18:54:27 följande:
    Jag kan tycka att det är mer vidrigt att man skaffar barn man inte klarar av att ta hand om. 
    Det finns massvis av saker som är värre än att göra en abort. Nu var det inte det som diskuterades.
    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • AnnaGreta 378

Nej. Jag skulle inte gjort abort. Jag gjorde dock fvp vid min femte (och sista) graviditet eftersom jag ville vara förberedd ifall barnet skulle ha trisomi 21..

• Buscemi
    Beckah82 skrev 2012-05-18 18:58:39 följande:
    Det finns massvis av saker som är värre än att göra en abort. Nu var det inte det som diskuterades.
    Nej, jag diskuterar gärna abort. Kvinnans rätt. Oavsett. 
  • AnnaGreta 378
    AnnaGreta 378 skrev 2012-05-18 19:02:43 följande:
    Nej. Jag skulle inte gjort abort. Jag gjorde dock fvp vid min femte (och sista) graviditet eftersom jag ville vara förberedd ifall barnet skulle ha trisomi 21..

Och jag är också för abort. Och har gjort abort. Men inte för att undvika ett barn med downs.
  • Beckah82
    PrincessDalia skrev 2012-05-18 19:15:39 följande:
    Gjorde KUB-test med båda barnen. Downsbarn är inget för vår familj....
    Härligt

Allergibarn är inget för mig så blir barnen allergiska tänker jag göra mig av med dem?

Barn med Asperger, ADHD, Langerhans cellhistiocytos, Mastocytos och öronbarn är inget för mig heller. Hoppsan, nu fick jag det ändå och då får man skapa sitt familjeliv utifrån DET
    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • kajsaa

Ett barn är väl ett barn? Ett barn som kan leva ett bra liv? Det handlar om barn som kommer behöva extra stöd i livet, inte några livsupphållande maskiner etc! Förstår inte hur folk tänker: "vi vill ha ett barn, men det ska bra rät barn!!"

Svar på tråden Aborter av barn med Down syndrom?