Aborter av barn med Down syndrom?
Sitter och tittar på Debatt som gick för några veckor sedan där man debatterar detta. Jag tror självklart på alla människors lika värde men är nyfiken på hur andra tänker i denna fråga!
Sitter och tittar på Debatt som gick för några veckor sedan där man debatterar detta. Jag tror självklart på alla människors lika värde men är nyfiken på hur andra tänker i denna fråga!
Jag skulle inte göra testet, för jag vill inte veta och oroa mig i förväg. Och om jag ändå fick veta att mitt barn har downs syndrom så skulle jag behålla det. Utan tvekan.
Jag kan tycka att det är mer vidrigt att man skaffar barn man inte klarar av att ta hand om.
Nej. Jag skulle inte gjort abort. Jag gjorde dock fvp vid min femte (och sista) graviditet eftersom jag ville vara förberedd ifall barnet skulle ha trisomi 21..
Gjorde KUB-test med båda barnen. Downsbarn är inget för vår familj....
Ett barn är väl ett barn? Ett barn som kan leva ett bra liv? Det handlar om barn som kommer behöva extra stöd i livet, inte några livsupphållande maskiner etc! Förstår inte hur folk tänker: "vi vill ha ett barn, men det ska bra rät barn!!"