• Anonym (biomonster)

Är så vansinnigt svartsjuk på min ex nya

Det har tagit mej flera år att orka erkänna det för mej själv och skulle aldrig yppa det för någon, men jag har ett sådant otroligt agg mot mitt ex nya fru. Ny är hon egentligen inte för de har varit ihop i 5 år och är gifta. Det var jag som ville skilja mej, jag träffade ny man relativt snabbt efteråt och därefter löpte flera kortare föhållanden. Mitt ex träffade enbart sin nuvarande fru och det var ca 1 år efter skiljsmässan. Direkt kände jag att jag ville ha tillbaka honom, bara jag fick se den nya kvinnan. jag ringde honom när jag hade barnen så han var tvungen att komma över, jag låg och grät på sängen och han tröstade mej, vi kramades allt kändes underbart men sedan sa han att han aldrig skulle bli tillsammans med mej igen. jag sa att han skulle tänka på barnen, men han gick. jag har under åren försökt hålla lika nära kontakt som förut men han är väldigt avvisande, våra familjemiddagar blev inställda och han skapade dem med henne, han slutade spontan hälsa på, när de flyttade íhop så fick jag ingen nyckel, de skapar sina traditioner runt födelsedagar och jag är inet välkommen under deras veckor, barnen frågar inte efter mej då heller, jag har försökt få dem att ringa mej men de glömmer bort och exet vill bara göra saker med sin fru och barnen. jag har trott att hon är svartsjuk och manipulerat honom, det har jag sagt många gånger, men nu har jag förstått att det är JAG som är svartsjuk, att de tär ganska naturligt att man försöker med små barn. Jag har inte varit snäll med henne och absolut inte ansträngt mej för att få en bra relation eller at barnen ska gilla henne men barnen älskar henne trots det och det hugger som knivar i mitt hjärta, exet dyrkar henne och det känns som jag vill kräkas, allt vi hade är bortsuddat och jag känner mej ersatt. Det känns ibland som jag uppfostrat den perfekta mannen till henne, hon fick äta kakan jag bakat. jag hatar henne för det.

jag hatar att jag känner så här,vad ska jag göra?

• Svar på tråden Är så vansinnigt svartsjuk på min ex nya
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-22 15:10:56 följande:
    Det är inte friskt övht, oavsett en dag eller 5år att hålla på så här !
    Definitionen av friskt och sjukt debatteras i forskningen. Men jag vill berömma TS för att hon skrivit detta, vågat erkänna detta för sig själv och söker hjälp.

Även m TS inte sökt hjälp hos psykolog,  vilket jag rekommenderar, så har hon sökt hjälp hos oss. Det är jättebra TS! Det är det första steget till att må bra igen

Du kommer att fixa detta {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym

TS

Tänk så här:

Ditt ex har inte du uppfostrat överhuvudtaget, du ÄR inte hans mamma, du VAR hans kvinna, du fick barn med honom, du valde att lämna honom, acceptera att han inte vill ha dig, att han har en ny kvinna vid sin sida, och barnen älskar er oavsett om ni är separerade, sök hjälp och begrav allt som varit nu ska du titta framåt och söka framtiden i ditt liv.....

• Anonym
    Anonym (biomonster) skrev 2012-05-22 14:25:30 följande:
    För att lätt kunna hämta/lämna kläder/leksaker till barnen utan att deras far ska behöva åka och låsa upp, så hade vi det innan de flyttade ihop.
    Nä det tycker inte han heller sedan vet man ju inte hur mycket hon påverkar.
    Hade du varit min sambos ex hade du inte heller fått någon nyckel, som jag känner det har hon inte ett smack här inne att göra det är min och sambons hem där vi bestämmer vem som har tillgång till nycklar. Har barnen glömt något får dom vackert vänta tills någon är hemma och hämta det då. Är det något livsnödvändigt ex mediciner så skulle sambon få åka hem och fixa det.
    För mig är det helt obegripligt att ett ex skulle ha tillgång till vårat hem och då har jag jävligt bra kontakt, räknar till och med mitt ex som en av mina bästa vänner. Men någon nyckel hit skulle han aldrig få
  • Anonym

Nyckel till deras hus?? Skulle ALDRIG tillåta att min sambos ex hade nyckel hit, eller att mitt ex hade det för den delen. Vad ska du göra, stå i köket och koka kaniner en dag för svartsjukan har slagit slint? Eller gräva i hennes grejer och leta "bevis" för att hon är otrogen, taskig mot barnen eller vad det nu kan vara? Du verkar inte helt frisk om vi säger så. Och vad då, familjehögtider?? Du begärde skilsmässa, du flyttade och han har gått vidare. Är det inte dags att du gör det också? Sök hjälp människa.

• Anonym

Nyckel hem till en annan familj?!. Ditt ex har en ny familjekonstellation och den innefattar inte dig, absurd att du då skulle ha en nyckel och fri tillgång till DERAS hem.

• Anonym (biomonster)

Ja,ja, jag ser att ni reagerar över detta med nyckel, men mitt ex bydde sig inte det var faktiskt den nya som vägrade att han skulle ge mej nyckel, vilket jag tycker är fel.
    men det är några år sedan och hon verkar inte lägga sig i så mycket.
    Jag funderar på att kanske gå i terapi, skulle vilja att vi gick i terapi tillsammans jag och exet för han borde jobba på empati för jag tycker han bemöter mej onödigt hårt och jag undrar om han är lika med barnen.

• nymedlem
    Anonym (biomonster) skrev 2012-05-22 15:35:42 följande:
    Ja,ja, jag ser att ni reagerar över detta med nyckel, men mitt ex bydde sig inte det var faktiskt den nya som vägrade att han skulle ge mej nyckel, vilket jag tycker är fel.
    Jag funderar på att kanske gå i terapi, skulle vilja att vi gick i terapi tillsammans jag och exet för han borde jobba på empati för jag tycker han bemöter mej onödigt hårt och jag undrar om han är lika med barnen.

Har han nyckel till dig?
  • BioBonus
    Fast det är ju inte ditt ex som har problem utan du. Du ska gå i terapi för din egen skull. Och att han inte känner empati för dig som envist hänger dig kvar och vägrar att släppa taget, innebär inte att han skulle vara en dålig pappa.
    Tro f*n han bemöter dig hårt om du efter fem år inte förstår eller accepterar att han har gått vidare och har en ny familj där du inte är medlem. Du är medlem i dina barns familj, men dina barn har två familjer - en med dig och en med hans.

Och att en för mig främmande människa skulle ha nyckel till mitt hem är absurt, så varför skulle ditt ex sambo acceptera att du skulle ha det?

Sök hjälp - men släpp fokus på att du ska bli lycklig och hel TILLSAMMANS med ditt ex. Du ska göra det helt ensam och på egen hand och för din egen skull och dina barns.
  • Anonym (biomonster)
    BioBonus skrev 2012-05-22 15:40:33 följande:
    Fast det är ju inte ditt ex som har problem utan du. Du ska gå i terapi för din egen skull. Och att han inte känner empati för dig som envist hänger dig kvar och vägrar att släppa taget, innebär inte att han skulle vara en dålig pappa.
    Tro f*n han bemöter dig hårt om du efter fem år inte förstår eller accepterar att han har gått vidare och har en ny familj där du inte är medlem. Du är medlem i dina barns familj, men dina barn har två familjer - en med dig och en med hans.

Och att en för mig främmande människa skulle ha nyckel till mitt hem är absurt, så varför skulle ditt ex sambo acceptera att du skulle ha det?

Sök hjälp - men släpp fokus på att du ska bli lycklig och hel TILLSAMMANS med ditt ex. Du ska göra det helt ensam och på egen hand och för din egen skull och dina barns.
    Vi hade ju den överenskommelsen innan hon kom! Hon har ingen rätt att ändra det, det är väl hon som får anpassa sig.
    Han har skrikigt åt mej i trappen, på grund av ekonomiska diskussioner kring barnbidragen och han har kallat mej för olika saker typ  att jag är korkad, svartsjuk och missunnsam. Det hjälper ju inte och om vi ska få det bättre så måste ju han ändra sitt bemötande mot mej även om jag bearbetar mina agg mot hans nya.
  • Anonym
    Jag tror att det är bra om du går i terapi själv först. Du behöver lära dig att acceptera den nya situationen och det handlar om dig och dina känslor, inte om ditt ex. Jag tror att relationen till ditt ex kommer att förbättras när du har accepterat att han har gått vidare, har en ny familj nu med sin nya fru.

När han känner att du inte är svartsjuk längre, att du har gått vidare och att du inte hatar hans fru så kommer han att kunna ha en närmare relation till dig igen. Ni kanske tom kan träffas allihop någon gång.

Men med tanke på de känslor du har för ditt ex och för hans fru så måste jag säga att hon gör helt rätt i att sätta gränser mot dig och "lägga sig i". Hon måste ju få leva sitt liv med sin man och måste sätta gränser.
Svar på tråden Är så vansinnigt svartsjuk på min ex nya