Inlägg från: msmalin |Visa alla inlägg
  • msmalin

    äldre syskon till änglabarn, hur hantera??

    vi förlorade våran dotter nu den 22maj, fullgången tid. hon hade tydligen varit död i magen 2-3dagar men vi fick reda på det samma dag som hon föddes, vår äldsta son var med när vi fick dödsbeskedet. han är endast 12år gammal, känns tungt att han fick veta det så och se mig gråta rekt ut på det viset. vi fick åka hem och berätta för de andra barnen innan hon föddes. de är i åldrarna 9,7 och 4. de grät men vi lovade att de skulle få komma och se henne sen. vilket de oxå fick. hon föddes på natten och de kom på förmiddagen och fick krama henne hålla henne pussa henne klappa henne o bara vara med henne. 
    vi kom hem senare den dagen, efter vi lämnat henne till sjukhusprästen..
    denna vecka tvingar vi ingen av dem till skola eller fritids..
    igår valde 9åringen att gå till skolan de andra ville vara hemma än.. han gick till kuratorn (min man pratade med kuratorn innan) nästa vecka ska de gå alla tre syskon som går i skolan dit.   idag ville dottern på fyra till dagis trots hon varit vaken och gråtit halva natten.. hon ville vi skulle väcka hennes syskon och gråta allihop men vi höll om henne då hon ville. ja hon visste inte vad hon ville..
    detta är så svårt hur ska vi möta barnen i sorgen, det är så jobbigt att se dem sörja, vi vet ju hur ont det gör och det gör ju lika ont för dem.. och enda infon jag har är det jag lärt mig på jobbet (är barnskötare på en förskola så jag har ju självklart mött barn med sorg där men detta är inte samma jag delar ju mina barns sorg) samt fick vi en bok med hem som vi läser och försöker ta till oss tips..

    någon som gått igenom samma?? som vill berätta hur ni gjort....vi känner oss så ensama trots många runt om oss delar vår sorg    

Svar på tråden äldre syskon till änglabarn, hur hantera??