• Anonym

Tjejer, undviker ni raggare?

Min kompis gör det, hon hävdar de är idioter allihopa. Undviker ni också raggare?

• Svar på tråden Tjejer, undviker ni raggare?
  • Jag8710

Jag kan säga att de finns helt underbara raggare men även nötter. Men jah tycker inte att de har med direkt raggare o göra eftersom de finns nötter hos alla grupper. Jag älskar att höra raggarnas musik, deras bilar som i vissa fall har V8. V8 är bland de bästa ljudet som finns på bilar och min absolut favorit ang V8 är dom i lastbilarna med raka rör.

Alla människor, grupper så finns det rötägg men i dom flesta fallen så är de underbara människor.

Även alla bikers :P

Så nej jag undviker inte dom, jag tycker de är skoj att umgås med olika människor :)

• DJÄVULENS HÖGRA HAND
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 16:41:20 följande:

Nu är jag högst osäker på om det var en komplimang eller en förolämpning så jag bestämmer att det var en komplimang

Jag gillar fördomar faktiskt. Det är kul att slå hål på dem och att få de man har punkterade.

Bra gillar när du är osäker! Hoppas du är jävligt osäker och att det var jobbigt... Var en komplimang även jag inte alltid orkar läsa allt du skriver!
  • Anonym (blandad)

Jag upplever inte att de flesta accepterar alla som man är, då de ofta är både homofobiska och rasistiska.
    Och de har inget djup, de filosoferar aldrig, har ingen som helt tankar på sånt flum. konst och klassiskt är inget det heller. Undrar varför jag undviker raggare? fast jag har då inte träffat så jätte många. Jag har kanske haft otur?

• Anonym (Undviker)

Ja jag undviker raggare. Visst många är trevliga och så där men jag skulle inte ha ett förhållande med en raggare. Vi lever i alltför olika världar. 

• Kereza

Jag gillar raggare jag - precis som i alla andra grupperingar finns det idioter, men - precis som i alla andra grupperingar - även en hel drös underbara, smarta, begåvade och intelligenta människor. Och vi har iaf intresset för bilar gemensamt, plus att de ofta är jäkligt glada och öppna :)

• vampyria2
    Anonym skrev 2014-08-26 15:38:06 följande:
    Jag hakar på dig här och skriver trevligheter om dem...jag har också upplevt det du pratar om, man blir accepterad även om man inte ser ut som dem och de dömer inte folk i förväg.
    Jag har dessutom alltid haft super kul på deras fester och när nån är för närgången och inte fattar när man säger nej så brukar det alltid komma nån och bära bort denne och se till att den inte stör en mer, de tar väl hand om en när man är där och ser till att man har riktigt kul, gäller även bikers.

Så det är inte bara dåligt med dem men som sagt för mig är det inget alternativ när det gäller partners, HäckHäxan och jag verkar behöva våra lugna töntiga män som håller oss på jorden haha
    Mehe va fan så är jag åter igen anonym fast att jag inte har bett om det :-/
  • HäckHäxan
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-08-26 16:57:57 följande:
    Bra gillar när du är osäker! smile2.gif Hoppas du är jävligt osäker och att det var jobbigt... Var en komplimang även jag inte alltid orkar läsa allt du skriver! smile2.gif
    Det påstås att jag är extra söt när jag är osäker :-/ Själv blir jag ju mest förbannad när jag är osäker, alltså på mig själv då.

Måste bara delge världen en roligt nyhet. Min smarta raggar vän är numer en raggande biker eller nått för han tog MC kort idag haha

Jag orkar inte läsa allt jag skriver heller ???? Och det är inget emot vad som konstant går runt i mitt lilla huvud dygnet runt.
  • HäckHäxan
    vampyria2 skrev 2014-08-26 17:32:59 följande:
    Mehe va fan så är jag åter igen anonym fast att jag inte har bett om det :-/
    Händer ju jättemånga hela tiden. Måste vara störigt. Men jag fattade att det var du <3
  • HäckHäxan
    Anonym (blandad) skrev 2014-08-26 17:03:10 följande:

Jag upplever inte att de flesta accepterar alla som man är, då de ofta är både homofobiska och rasistiska.
    Och de har inget djup, de filosoferar aldrig, har ingen som helt tankar på sånt flum. konst och klassiskt är inget det heller. Undrar varför jag undviker raggare? fast jag har då inte träffat så jätte många. Jag har kanske haft otur?

Ja antingen så har du haft otur eller så har jag haft tur. För rasismen har jag sluppit alltså några nötter har det såklart funnits. Men jag är turk så jag skulle absolut inte funka en hel kväll festande med ett gäng rasister och tro mig jag har provat. Och då var det ett gäng muskelberg med rakade skallar och det slutade med att jag rullade ut deras hallmattan i vardagsrummet och låtsades be till Mecka. Hade lovat min kompis att inte prompt hävda mitt ursprung vilket jag ju inte gjorde. Jag sa inte ett ord om att jag var turk. Men jag fick ett helt vardagsrum med mindre rumsrent folk att bli stumma, inte ett ljud sa de. Jag rullade ihop mattan och la tillbaka när jag var klar. och mina kompisar var sådär måttligt roade men vi garvar ofta åt just det där. Hur får man ett rum kriminella nazister / rasister att bli stumma och handlingsförlamade.
  • Anonym (...)

Undviker inte aktivt men har nog aldrig träffat nån eftersom jag inte umgås i de kretsarna.

• Anonym (usch)

Undviker i allra högsta grad. Det är endast sinnesslöa bönder och WTn som ansluter till den subkulturen. Det gör dom för att dom är för dumma för att göra andra intellektuella och kulturella saker. Dom förstår sig på bilar, bärs och brudar. Mer kan man inte förvänta sig av någon som gick fordonsprogrammet, förmodligen med ofullständiga betyg.

Nej tyvärr, jag skulle inte ens ta i en raggare med handskar och tång.

• HäckHäxan
    Anonym (usch) skrev 2014-08-27 05:27:24 följande:

Undviker i allra högsta grad. Det är endast sinnesslöa bönder och WTn som ansluter till den subkulturen. Det gör dom för att dom är för dumma för att göra andra intellektuella och kulturella saker. Dom förstår sig på bilar, bärs och brudar. Mer kan man inte förvänta sig av någon som gick fordonsprogrammet, förmodligen med ofullständiga betyg.

Nej tyvärr, jag skulle inte ens ta i en raggare med handskar och tång.

Vad du säger är alltså att alla som gått fordon är lågt begåvade? Spelar det någon roll om de gick till mekaniker eller om de blev lastbilschaufförer eller är det same shit enligt dig?

Eller är de bara de med ofullständiga betyg från fordonsprogrammet som har låg IQ?
  • Anonym (blandad)
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 17:58:57 följande:
    Ja antingen så har du haft otur eller så har jag haft tur. För rasismen har jag sluppit alltså några nötter har det såklart funnits. Men jag är turk så jag skulle absolut inte funka en hel kväll festande med ett gäng rasister och tro mig jag har provat. Och då var det ett gäng muskelberg med rakade skallar och det slutade med att jag rullade ut deras hallmattan i vardagsrummet och låtsades be till Mecka. Hade lovat min kompis att inte prompt hävda mitt ursprung vilket jag ju inte gjorde. Jag sa inte ett ord om att jag var turk. Men jag fick ett helt vardagsrum med mindre rumsrent folk att bli stumma, inte ett ljud sa de. Jag rullade ihop mattan och la tillbaka när jag var klar. smile2.gif och mina kompisar var sådär måttligt roade men vi garvar ofta åt just det där. Hur får man ett rum kriminella nazister / rasister att bli stumma och handlingsförlamade. smile2.gif
    Ok man kan kalla den formen av rasism jag tänkte på för "hobby-rasism".
    Som de flesta så är de så väl anpassade att de inte säger rasistiska kommentarer när någon med annat ursprung är i närheten, men när de bara är gruppen eller bara nordbor där så kommer N-ordet fram och "arabjävlar" till och med mannen från polen som kör lastbil är en "arab".

Men det måste finnas mer rumsrena grupper av raggare som inte talar nedvärderande om andra. eller?
  • Överväldigad
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 11:19:19 följande:

Grattis till att du inte har potensproblem

Alltså man kan vara ful i munnen utan att vara det minsta raggare. Jag lovar!

Här träffas vi igen, Häxan. Delar din åsikt. Tror det hänger på själva attityden. Tar de sig själva på allvar när de uttrycker sig "så där", blir det svårt för mig att ta dem på allvar. Annars kan jag skratta åt det. Man måste bara veta vart gränsen går, tycker jag; men har man lite fingertoppskänsla så blir det inga problem. Tycker det är uppiggande med lite direkthet då och då.
  • Överväldigad
    Kereza skrev 2014-08-26 17:18:33 följande:

Jag gillar raggare jag - precis som i alla andra grupperingar finns det idioter, men - precis som i alla andra grupperingar - även en hel drös underbara, smarta, begåvade och intelligenta människor. Och vi har iaf intresset för bilar gemensamt, plus att de ofta är jäkligt glada och öppna :)

• HäckHäxan
    Anonym (blandad) skrev 2014-08-27 15:17:38 följande:
    Ok man kan kalla den formen av rasism jag tänkte på för "hobby-rasism".
    Som de flesta så är de så väl anpassade att de inte säger rasistiska kommentarer när någon med annat ursprung är i närheten, men när de bara är gruppen eller bara nordbor där så kommer N-ordet fram och "arabjävlar" till och med mannen från polen som kör lastbil är en "arab".

Men det måste finnas mer rumsrena grupper av raggare som inte talar nedvärderande om andra. eller?
    Aha den formen tycker jag man ser överallt. Dock inget jag tänkte på med raggarna som förövrigt gör som de flesta andra med väldigt mycket svensk/ nordiskt ursprung tar mig för en svensk. Däremot de flesta med annan bakgrund kan fråga och vart kommer du ifrån egentligen då Lika kul varje gång. Någon gång ibland blir jag anklagad för att vara finsk också.

Så jo jag tror det finns raggare som inte är hobby/ smyg rasister alls. 
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • HäckHäxan
    Överväldigad skrev 2014-08-27 17:18:28 följande:
    Här träffas vi igen, Häxan. Delar din åsikt. Tror det hänger på själva attityden. Tar de sig själva på allvar när de uttrycker sig "så där", blir det svårt för mig att ta dem på allvar. Annars kan jag skratta åt det. Man måste bara veta vart gränsen går, tycker jag; men har man lite fingertoppskänsla så blir det inga problem. Tycker det är uppiggande med lite direkthet då och då. smile1.gif
    Japp jag stöter på dig

Nä men allvarligt, visst är det så. Jag gillar hårt men hjärtligt, snuskigt och lite små brutal eller mycket brutalt MEN och det är den viktigaste biten, det är bara kul på riktigt om den man käbblar med är likadan. Men jag gillar slänga okvädinsord, raljera, slåss med ord, battla helt enkelt. På lika villkor och där man vet att den andre absolut inte tar något av det personligt utan roas lika mkt av att tävla i snabbtänkthet och välsmort munläder.
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
Svar på tråden Tjejer, undviker ni raggare?