• Anonym (hjälp)

va fan bor vi i för jävla land!!!!!!

Jag vet inte vad jag ska göra längre.. Jag bor i en andra hands lägenhet med min sambo och våra 2 barn där vi bott i 3 år. Under den tiden har  jag sökt lägenheter hela tiden men får inte ett skit.. Nu måste vi flytta här ifrån den 30 juni och har fortfarande inte hittat något. Söker på blocket, privata hyresvärdar och bostadsförmedligen. Har ringt soc och pratat med dom, men dom säger att dom inte kan hjälpa mig för att jag inte är drog eller alkoholmissbrukare... Både jag och min sambo har jobb men min sambo har anmärkningar så vi kan inte köpa något... Jag blir galen på detta jävla system vi har i Sverige.. 

• Svar på tråden va fan bor vi i för jävla land!!!!!!
  • Anonym (hjälp)

nej de har vi ingen som kan gå i borgen :( 

• Anonym

Har du ansökt om lån ensam då?

• Anonym

Kolla ut några boendeobjekt som ni kan tänkas köpa räkna på dom. Boka upp tider på olika banker och gör en låneansökan. Ibland handlar det många gånger om att komma till rätt bank, då jag å gubben köpte huset hade han betalningsanmärkning och fick inte köpa hus,,,jag fick köpa det själv,,å jag hade bara en normallön,,,men dom visste om anmärkningen som var betald och hade hans inkomst så dom gjorde bara en kalkyl en för mig och en med oss båda om hur det skulle se ut. Dom hade intyget att skulden var betald och inga andra skulder låg nånstans.
    Den banken(den andra vi sökte hos) såg lite mellan fingrarna pga att vi båda hade jobb + intyg på att skulden var betald.

• Anonym (bo)

I stockholm får man definitivt en lägenhet om man stått i bostadskö i 3 år. Kanske inte tjusigaste området eller exakt så stort man vill ha, men lägenhet får man.

• Anonym

Om ni bor i Stockholm kolla med Wåhlins fastigheter. De har stor utflyttning från sina hyresrätter i Märsta. Även Botkyrkabostäder är det ganska lätt att få lägenhet hos, samt Sigtunahem. Långt ut är tricket, kanske inte så kul men ändå ett hem.

• Anonym (hjälp)
    Anonym (bo) skrev 2012-06-05 12:16:20 följande:
    I stockholm får man definitivt en lägenhet om man stått i bostadskö i 3 år. Kanske inte tjusigaste området eller exakt så stort man vill ha, men lägenhet får man.
    Jag har stått i bostadskö på bostadsförmedligen i 5år och har fått en visning. Söker så jag alltid har 3 lägenheter som intresse som är max.. så de får man inte då ska man ha jätte bra lön så man kan söka allt. 
  • Anonym (hjälp)
    Anonym skrev 2012-06-05 12:09:09 följande:
    Kolla ut några boendeobjekt som ni kan tänkas köpa räkna på dom. Boka upp tider på olika banker och gör en låneansökan. Ibland handlar det många gånger om att komma till rätt bank, då jag å gubben köpte huset hade han betalningsanmärkning och fick inte köpa hus,,,jag fick köpa det själv,,å jag hade bara en normallön,,,men dom visste om anmärkningen som var betald och hade hans inkomst så dom gjorde bara en kalkyl en för mig och en med oss båda om hur det skulle se ut. Dom hade intyget att skulden var betald och inga andra skulder låg nånstans.
    Den banken(den andra vi sökte hos) såg lite mellan fingrarna pga att vi båda hade jobb + intyg på att skulden var betald.
    Problemet är att han har skulder kvar så de går tyvär inte :(
  • Anonym (mamamia)
    Anonym (hjälp) skrev 2012-06-05 12:44:08 följande:
    Jag har stått i bostadskö på bostadsförmedligen i 5år och har fått en visning. Söker så jag alltid har 3 lägenheter som intresse som är max.. så de får man inte då ska man ha jätte bra lön så man kan söka allt. 
    Poängen är väl att ni kan hitta i Stockholm, men kanske då i "fulare" områden, typ råcksta.
Svar på tråden va fan bor vi i för jävla land!!!!!!