• Anonym (hjälp)

va fan bor vi i för jävla land!!!!!!

Jag vet inte vad jag ska göra längre.. Jag bor i en andra hands lägenhet med min sambo och våra 2 barn där vi bott i 3 år. Under den tiden har  jag sökt lägenheter hela tiden men får inte ett skit.. Nu måste vi flytta här ifrån den 30 juni och har fortfarande inte hittat något. Söker på blocket, privata hyresvärdar och bostadsförmedligen. Har ringt soc och pratat med dom, men dom säger att dom inte kan hjälpa mig för att jag inte är drog eller alkoholmissbrukare... Både jag och min sambo har jobb men min sambo har anmärkningar så vi kan inte köpa något... Jag blir galen på detta jävla system vi har i Sverige.. 

• Svar på tråden va fan bor vi i för jävla land!!!!!!
  • Anonym

Jaha är det Sveriges fel att ni måste bo i en storstad eller ni har skulder? Skärp dig!

• Anonym (hjälp)
    Anonym (mamamia) skrev 2012-06-05 12:49:32 följande:
    Poängen är väl att ni kan hitta i Stockholm, men kanske då i "fulare" områden, typ råcksta.
    Vi är inte kräsna överhuvudtaget jag söker inte inne i stan jag söker på yttre förortena så för oss spelar de ingen roll..
  • Anonym (hjälp)
    Anonym skrev 2012-06-05 12:50:06 följande:
    Jaha är det Sveriges fel att ni måste bo i en storstad eller ni har skulder? Skärp dig!
    Jag söker här i stockholm och närheten av stockholm för att de är här vi har familj och släkt och att min sambo har skulder visst men vi håller på att betala av de.. Men jag menar att man måste vara missbrukare av alkohol och droger för att få hjälp.... 
  • Anonym
    Anonym (hjälp) skrev 2012-06-05 12:56:20 följande:
    Jag söker här i stockholm och närheten av stockholm för att de är här vi har familj och släkt och att min sambo har skulder visst men vi håller på att betala av de.. Men jag menar att man måste vara missbrukare av alkohol och droger för att få hjälp.... 
    Jaha så familjen och släkten går före att bli bostadslösa? Ja då får ni skylla er själva.
  • Anonym
    Anonym (hjälp) skrev 2012-06-05 12:53:16 följande:
    Vi är inte kräsna överhuvudtaget jag söker inte inne i stan jag söker på yttre förortena så för oss spelar de ingen roll..

ast jag har varit i samma sits..storstad..bostadskö 4,5 år..fick inget..och sökte allt..har 3barn..sökt 1:or..jag allt,i alla områden. Men tvärdött. Vi fick bo på vandrarhem en tid. Sedan fick jag tillslut tag i en hyres första hand,men privat. Och soc kunde inte hjälpa med något.
  • Anonym (hjälp)
    Anonym skrev 2012-06-05 12:58:23 följande:
    ast jag har varit i samma sits..storstad..bostadskö 4,5 år..fick inget..och sökte allt..har 3barn..sökt 1:or..jag allt,i alla områden. Men tvärdött. Vi fick bo på vandrarhem en tid. Sedan fick jag tillslut tag i en hyres första hand,men privat. Och soc kunde inte hjälpa med något.
    Ja de är inte lätt jag letar ju helatiden på min lediga tid när jag inte jobbar är medlem på typ alla privata hyresvärdars hemsida och söker så förhoppningsvis ska vi hitta något men man har ju inte så höga förhoppningar :(
  • Erki

Men som tidigare skrev är det väl inte Sveriges fel att han har stora skulder?
    Har ni försökt betala av dem?
    Nåt ni kan visa för banken att ni gör ert yttersta för att vara trovärdiga låntagare?
    Kolla efter privatbostäder som hyrs ut? Det kan vara ett torp på landet men det är iallafall tak över huvet?
    Jobba sen massor och betala av skulderna så fort ni kan och sök sen igen?

• Anonym (hjälp)
    Anonym skrev 2012-06-05 12:57:55 följande:
    Jaha så familjen och släkten går före att bli bostadslösa? Ja då får ni skylla er själva.
    ja vi kan ju inte flytta från stockholm bara sådär vi måste ju ha jobb också för kunna flytta till annan ort....
  • Anonym (lika här)

Sitter i precis i samma situation som er skillnaden är att vi har tre barn, samma sak med soc vi har inte tillräckligt stora problem i vår familj för att få hjälp och vi har ändå psykologutlåtande till vår son att det är till stor nackdel för honom att flytta pga diagnos. Sitter just nu och betalar 16000 för en tvåa i andra hand där vi inte ens kan skriva oss så vi står nu hos skatteverket som bostadslösa.

• Anonym (hjälp)
    Erki skrev 2012-06-05 13:03:19 följande:
    Men som tidigare skrev är det väl inte Sveriges fel att han har stora skulder?
    Har ni försökt betala av dem?
    Nåt ni kan visa för banken att ni gör ert yttersta för att vara trovärdiga låntagare?
    Kolla efter privatbostäder som hyrs ut? Det kan vara ett torp på landet men det är iallafall tak över huvet?
    Jobba sen massor och betala av skulderna så fort ni kan och sök sen igen?
    nej men jag menar att de är sjukt att dom inte kan hjälpa dom som inte har missbruk...
    Han jobbar dubbelt men som sagt så har vi två barn också så någon måste ju vara hemma med dom, så vi gör allt för att betala av skulden. Jag har suttit och ringt runt och sökt på hemsidor som är privata men alla säger samma sak att de är en tuff bostad brist i stockholm.. ja vi söker allt på blocket men de är inte så lätt att få när dom inte svarar på mail eller när man ringt så säger dom att dom ringer upp, men sen får någon annan den 

Svar på tråden va fan bor vi i för jävla land!!!!!!