• Anonym (hjälp)

va fan bor vi i för jävla land!!!!!!

Jag vet inte vad jag ska göra längre.. Jag bor i en andra hands lägenhet med min sambo och våra 2 barn där vi bott i 3 år. Under den tiden har  jag sökt lägenheter hela tiden men får inte ett skit.. Nu måste vi flytta här ifrån den 30 juni och har fortfarande inte hittat något. Söker på blocket, privata hyresvärdar och bostadsförmedligen. Har ringt soc och pratat med dom, men dom säger att dom inte kan hjälpa mig för att jag inte är drog eller alkoholmissbrukare... Både jag och min sambo har jobb men min sambo har anmärkningar så vi kan inte köpa något... Jag blir galen på detta jävla system vi har i Sverige.. 

• Svar på tråden va fan bor vi i för jävla land!!!!!!
  • missfandersson

Håller med ts. Riktigt svårt att få lägenhet, fast man söker långt ut.

• Dr Mupp

Japp ett riktigt skitland, antar att man överallt annanstans kan få en fin lägenhet i huvudstaden (eller annan storstad) utan att behöva köa och med skulder.

Man kan bo utanför stockholm även om man jobbar i Stockholm.  

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (Undrar?)

TS; har ni inte stått i bostadskö under tiden ni har bott i andra hand då?
    Vore det inte ett alternativ att flytta en bit utanför sta'n?
    Det finns ju bra pendlingsmöjligheter ganska så långt iväg utanför Sthlm.

• Anonym

Är det bara jag som får känslan av att ts inte vill ha hjälp utan enbart klaga?

• Anonym

Ni får väl pendla och flytta långt ut, typ RImbo eller så?

• missfandersson

Fast vet ni vad, jag är också i behov av en lägenhet, och jag söker lägenheter överallt, Rimbo, Södertälje, Norrtälje, bålsta, sigtuna ja överallt, och jag får ändå inte, fast det är långt ut. Har stått i bostadskön i 3 och ett halv år. Så bara fr att man söker långt ut så är det inte lätt att få, trots ordnad ekonomi.

• Anonym
    missfandersson skrev 2012-06-07 18:20:33 följande:
    Fast vet ni vad, jag är också i behov av en lägenhet, och jag söker lägenheter överallt, Rimbo, Södertälje, Norrtälje, bålsta, sigtuna ja överallt, och jag får ändå inte, fast det är långt ut. Har stått i bostadskön i 3 och ett halv år. Så bara fr att man söker långt ut så är det inte lätt att få, trots ordnad ekonomi.
    I hallstavik står det tomma lägenheter
  • missfandersson

Vart ligger hallstavik? Aldrig hört talas om det ens :/

• Anonym
    missfandersson skrev 2012-06-07 18:25:57 följande:
    Vart ligger hallstavik? Aldrig hört talas om det ens :/
    nordväst om rimbo
    kolla roslagsbostader.se

• missfandersson

Men vad dum jag är, visste ju det! Jag är medlem på roslagsbostäder.se och har intresseanmält flera lägenheter där, utan resultat :(

• Anonym
    missfandersson skrev 2012-06-07 18:32:24 följande:
    Men vad dum jag är, visste ju det! Jag är medlem på roslagsbostäder.se och har intresseanmält flera lägenheter där, utan resultat :(
    har du kollat gnesta, järna och södertälje?
  • missfandersson

Yes, kollar hela tiden.

• Anonym (bo)

Ni som stått i 3 år och längre - ni borde kunna få en lägenhet i Tensta och/eller Rinkeby typ imorgon. Konstigt att jag står i samma kö och har kunnat få lägenheter redan efter ca 2 år och ni inte verkar få några. Verkar vara höga krav som står i vägen.

• missfandersson

Nej, anonym, där har du fel. Snitt på att få en lägenhet i Rinkeby är 5,5 år i Stockholms bostadskö. Fick nämligen hem en broschyr av sthlms stads bostadsförmedling, där stod snittet på väntetider på alla områden i Sthlm. Så nej, det handlar inte om höga krav, det handlar om att man inte får något, för tro mig, skulle kunna bo i Rinkeby om det var så.

• Anonym

Jag har stått i kön i några månader och kan få lägenhet i Ronna/Södertälje i morgon om jag vill?

• missfandersson

Konstigt att jag inte kan det då?

Svar på tråden va fan bor vi i för jävla land!!!!!!