• tjej87

    Hjälp, vågar man tro på detta??

    Min spontana tanke är att ni kanske ska börja leta lägenhet ihop nu snart, fundera på om ni behöver köpa ny bil och sånt för att få det lite verkligt. Börja förbereda för en bebis genom att se över vad ni behöver för att få ett bra liv även sen osv. Nu vet jag inte vad ni har för preventivmetod men ni kanske ska börja småförsöka också, helt oplanerat utan mer blir det så blir det och sen komma överens om att ni börjar försöka mer seriöst i höst.

    Det skulle ju kunna vara så att han bara var så negativ för att han inte visste att du menade allvar med vad du ville och därför var så negativ för att testa dig, se om du stod på dig... Eller så var han helt enkelt rädd och vågade inte riktigt ställa alla frågor innan men nu när ni har diskuterat igenom det så kanske han insåg att det ju faktiskt lät bra och kul med barn :) 

    Du får helt enkelt lita på hans ord. Om du ändå inte kan lita på honom så kanske er relation inte är någon relation som man ska skaffa barn i... 

  • tjej87
    Elizabetha79 skrev 2012-06-05 14:35:12 följande:
    Ja, som det är nu så har vi endast haft "avbrutet" samlag som preventivmetod hela tiden. Han vet ju självklart om att det finns en liten risk/chans i och med den preventivmetoden. Han har t.o.m. sagt någon gång för rätt länge sedan att det kanske vore lättare om det "bara hände" så han bara slapp att ta själva "beslutet"... Så jag håller tummarna att han är en sån som är mer redo än han själv vet om. För det är så jag uppfattar honom hela tiden.  :) 
    Det är nog inte helt ovanligt att det är så... Om man tar beslutet så blir allt så seriöst och allvarligt medan om det bara råkar hända så är det en trevlig överraskning :)
Svar på tråden Hjälp, vågar man tro på detta??