Inlägg från: GladaFrun |Visa alla inlägg
  • GladaFrun

Några fler viktväktare?

Hej tjejer,

jag är Viktväktare och nådde min målvikt för 1 år sen, men hänger gärna på och peppar er och får egen  motivation till att stanna på målvikten!

Jag gick ner 17 kg på 6 månader. Har gått på Viktväktarna många, många gånger och har varit på målvikt en gång tidigare.

Idag var jag +1,8 kg, får fylla i checklistan för att gå ner igen. Har unnat mig lite extra gott de senaste veckorna, märks direkt på vågen. 

~*~♥~*~ mamma till fyra vackra mirakel ~*~♥~*~
  • GladaFrun

Tack för välkomnandena Solig

Det viktigaste för mig är att hålla koll - att fylla i checklistan. Jag har appen för iphone och tycker den är superbra. Erkänner dock att jag inte använder den hela tiden, men när jag passerat målvikten som nu så går jag fortare ner igen när jag har koll på mina PP.

Går ni på möten eller är onlinemedlemmar, eller kör själva? Jag hörde statistik från VV att de som går på möten + använder onlineverktygen har 50 % bättre viktminskning än dem som bara gör det ena.

Den största förändringen vi har gjort är att vi försöker planera veckans matsedel och hålla oss till den. Och vi försöker testa nåt nytt VV-recept varje vecka. Förut åt vi mest pannkakor, pizza och pasta... Tungan ute 

Nu ligger jag i soffan och äter lite choklad - blir nya tag m checklistan på måndag...

~*~♥~*~ mamma till fyra fina ~*~♥~*~
  • GladaFrun
    jajja skrev 2012-06-23 22:54:53 följande:
    Använder oxå appen mycket, saknar dock att man inte kommer åt forum. Man får liksom inget gensvar.
    Usch behöver mycket pepp nu, det känns trögt och svårt. Känns ganska hopplöst. Första månaden gick jag ner 3 kg men nu är det stopp, händer noll på vågen. Jag går massor, hinkar vatten och vräker i mig frukt och grönt men NEJ, stilla står vågen eller så går det upp.
    Får förbli en FET val.
    Forumet har jag faktiskt aldrig använt, tycker du att det är bra? Glad

Hur länge har vågen stått stilla för dig, det är ju inte ovanligt att man når en platå efter ett tag. Då får man fortsätta kämpa på så kommer resultaten igen. 
  • GladaFrun
    Luckiest skrev 2012-06-24 11:37:18 följande:
    Vad roligt att vi blir fler! :)

Jag känner mig också nöjd efter midsommarhelgen! Jag hade förväntat mig en större viktuppgång än + 0,2 kg under midsommar men, det var det vågen visade i morse.
    Så bra Glad

Sitter nu och njuter av en skål jordgubbar, lättfil, kardemumma och special K - 3 propoints och hur smarrigt som helst!!!!
  • GladaFrun

Jag är väldigt dålig på att motionera pga tidsbrist, men försöker klämma in en halvtimmes promenad varje dag. Gym vill jag, men har inte tid just nu.

Dock så ösregnade det idag så jag avstod promenaden och dammade av crosstrainern istället, har inte använt den på mer än 2 år ð??? glad att jag orkade en halvtimme!

Hur rör ni på er?

• GladaFrun

Linlun - imponerad att du klarar en mil!!!

• GladaFrun

Bra kämpat Bastuprinsessan! Glad

Jag har svårt att hinna med träning eftersom jag jobbar dagtid och min man kvällar  så jag är oftast ensam med alla fyra barnen på kvällarna och när de små har somnat är jag för trött för att ta fram crosstrainern tyvärr...

Men jag ska försöka träna de kvällar han är hemma iallafall.

• GladaFrun

Kan tillägga att min mage är rätt pluffsig fast jag är normalviktig nu eftersom jag inte tränat något efter graviditeterna, så det behövs!

• GladaFrun

3 veckor var länge, vad säger din konsulent?

• GladaFrun

Wembi - bara att ta nya tag!

Jag går på möten ibland, bor mellan några orter och kan välja - några konsulenter är inspirerande och bra, men någon är såååå tråkig så hos henne väger jag mig bara.

Tror det är viktigt att fortsätta väga sig minst var 10:e vecka när man blivit guldmedlem. Förra gången gjorde jag ju inte det utan kilona smög sig på igen...

Svar på tråden Några fler viktväktare?