Inlägg från: GladaFrun |Visa alla inlägg
  • GladaFrun

Några fler viktväktare?

Grattis till 100 ner, men trist med ryggen

• GladaFrun

Blomdahl - har du ett gammalt program? Det heter Propoints nu och du bör äta 26 om dagen för att få i dig alla näringsämnen.

Jag har också lite motivationsproblem, vi har semester och det blir lätt lite extra vin, glass, kakor mm...

Men började använda checklistan i appen idag igen. Och en halvtimmes prommis nyss.

• GladaFrun

Så duktiga ni är

Enligt vad jag har hört från VV-konsulenten så går man inte ner mindre i vikt om man äter för lite, utan man behöver äta minst 26 om dagen för att få i sig näringsämnen och att kroppen mår bra. Men om man äter mkt frukt och grönsaker borde det ju funka ändå?

• GladaFrun

Zandhra - har du ingen annan ort i närheten du kan väga dig på?

• GladaFrun

Min man kom precis ut med ett fat vattenmelon till mig i solen, det är lättare att vara Viktväktare när man blir uppassad med rätt saker

Jag hörde en guldmedlem säga "vi är smala tjockisar". Ligger nåt i det. Att nå målvikten är ett tidsbegränsat jobb, att behålla den är ett livstids jobb.

Jag räknar dock bara PP när jag behöver gå ner, annars tycker jag att jag har bra koll på vad jag kan äta för att hålla vikten och väger mig varje dag för att ha koll.

• GladaFrun

Grattis till en fin start Dundermamman!!!!

• GladaFrun

-0,9 kg idag, skönt

0,8 kvar till att vara på målvikten igen, men vi ska semestra med goda vänner ett par dagar nu så den här veckans ambition får nog vara att stå stilla... tänker njuta måttligt av mat och vin.

• GladaFrun

Jajja, ge inte upp! Hur mkt har du gått ner hittills?

• GladaFrun

Var snäll mot dig själv! Du äter medicin som ger viktippgång, då är du ju superduktig som lyckas hålla vikten istället! Resultaten kommer säkert om du inte ger upp.

Alla har vi tankar på att ge upp ibland. Läs på om kostprogrammet igen och läs lite framgångshistorier på VVs hemsida, det kan ge lite motivation att hålla i

Svar på tråden Några fler viktväktare?