Inlägg från: happy 78 |Visa alla inlägg
  • happy 78

Några fler viktväktare?

Hej! Är med i en annan viktväktartråd som är dold. Man måste ansöka om medlemskap men det är inga problem att få va med . Men jag hänger på här också. Är inte så jättemånga som skriver aktivt där.Jag har varit med i 7 veckor nu och gått ner 5.5 kilo. Tänkte gå ner ca 12. Jag fullkomligen älskar viktväktarna. Tycker det är ett riktigt bra koncept. Äter mkt bättre o godare än innan och kan ändå unna mig glass cola o choklad 2-3 dar. Inga mängder men ändå. Väger mig på torsdagar hos vv. Skulle jag väga mig hemma skulle jag nog fuska. Går på mötena ibland. Så torsdag fredag å lördag brukar det bli nåt extra gott å de andra dagarna sköter jag mig riktigt bra. Detta brukar jag äta: frukost: havregrynsgröt med mosad banan o kanel o mjölk, lunch/ middag ofta köttfärssås med massa grönsaker o lite pasta o sallad lr kycklingwok med ris lr sallad med räkor ägg avocado stekta champinjoner å sparris mm. Dricker ofta hemgjorda smoothies å äter fruktsallad med vaniljyoghurt till. Läkerol gigants är bra mot sötsug. Dricker mkt te också efter måltid för att bli mättare.

• happy 78

Ja det är ju lite jobbigt att planera, handla och laga maten.. Speciellt när man ska hacka å riva grönsaker som en tok å när man mest är van att bara svänga ihop nåt typ makaroner å korv. Fast jag brukar göra storkok o frysa in eller så äter jag samma mat flera ggr i rad.. Lite lat sådär.. Jag skulle aldrig palla pulverdieter eller lchf. Älskar frukt å äter massor! Funkar kanon!

• happy 78
    Solkattan skrev 2012-06-20 14:01:48 följande:
    Hej! Precis kommit från lunchens vv möte och är rätt nöjd med 0,7 kg minus denna vecka... :) Totalt 6,1 kg på 6 veckor... Håller helt med dig där Happy 78... "hacka o riva grönsaker som en tok". Tar minst 30 min längre nu för tiden att få ihop kvällsmaten. Dessutom så äter vår 2,5 åriga son inget annat än makaroner/korv/köttbullar eller pannkaka/våfflor. Så det blir att laga två maträtter... Luckirest: Ha ha... kan se framför mig hur zumban såg ut... har också sneglat mot denna tränningsform men anar att jag också kommer framstå som en elefant bland alla andra duktiga o viga människor. För en 10 år sen gick jag på ett "funk" pass. Och alla såg så där coola ut .. typ flashdance. Medans jag kände mig som ett orubberligt kylskåp. Nä... jag håller mig till sporter som cykling o promenader. Skulle gärna simma igen om tid finnes... (gillar dock inte momentet då man ska ta sig den 75 metrarna till omklädningsrummet). Hur tänker ni andra lägga upp taktiken iför midsommarfirandet..? Snaps, sill, öl, jordgubbstårta... ? Hur ska man få budgeten att gå ihop?!

Känner igen det där med olika maträtter. Har en son på 3 år som inte äter allt för varierat. Och ibland äter vi 3 olika rätter.. Känns fel men antar att det inte är allt för ovanligt att barnen får annan mat?
  • happy 78

Midsommar kommer bli problematiskt. Vi ska va iväg hela dan så den så kallade sillunchen kanske kommer äga rum vid 3-4 å middagen vet jag inte vilken tid.. Så jag kommer äta frukost, lunch, sillunch och grillat.. Inte bra.. Och i morgon fyller jag år så då ska jag äta ute.. Men jag tror jag äter så bra jag kan efter förutsättningarna och sen skärper jag mig stenhårt de andra dagarna å promenerar extra mkt. Ang alkohol så blir det Max 2 cider om jag nu ens ska dricka. Har en liten bebis så vill ju inte bli berusad...

• happy 78
    Ulle75 skrev 2012-06-20 21:55:05 följande:
    Vi lagar samma rätt till alla men blander inte ihop det till barnen. Så har vi kyckling gryta så har jag alltid lite stekt kyckling som jag plockat undan innan jag blandar i resten. Min äldsta är mest kräsen men dom andra brukar oftast smaka lite på den färdiga grytan oxå. Men sen har ju barnen några favorätter som inte jag vill ha som idag fiskbullar och då gör jag tonfisksås till mig och mannen,.

Just nu äter sonen typ ingenting så det är problematiskt men kan så klart göra som ni gör. Troligare att han äter kyckling än gryta med massa grönsaker
  • happy 78
    jajja skrev 2012-06-20 21:58:16 följande:
    Fasen, sabbade hela midsommar nu. Vi blev bjudna på entrecote och hemlagad bea jag älskar hemlagad bea. Försökte låta bli att äta så mycket och jag tog i gen efterrätt... Men åhhhh blir så ledsen....

Försök att få ihop lite aktivitetspoints så kanske det inte alls är kört. Annars får ni väl köra femkamp på midsommar med extremt ansträngande grenar . Tänk inte att det är kört å balla ur fullständigt. Tänk att det va väldigt gott med bean men nu blir det andra bullar!
  • happy 78

Provade mc donalds kycklingwrap, den som det va grillad kyckling utan panering på. Riktigt god. 9 pp..

• happy 78
    jajja skrev 2012-06-23 22:54:53 följande:
    Använder oxå appen mycket, saknar dock att man inte kommer åt forum. Man får liksom inget gensvar. Usch behöver mycket pepp nu, det känns trögt och svårt. Känns ganska hopplöst. Första månaden gick jag ner 3 kg men nu är det stopp, händer noll på vågen. Jag går massor, hinkar vatten och vräker i mig frukt och grönt men NEJ, stilla står vågen eller så går det upp. Får förbli en FET val.

Du kanske äter för mkt frukt. Visserligen är det 0 points men när jag frågade en konsulent om det så sa hon att 5 frukter om dan är helt ok.. Att det kan bli för mkt speciellt om man äter en klase bananer. Apelsiner som pressas till juice kostar points också.
  • happy 78

Känner mig nöjd efter födelsedag och midsommar. Gjorde så att jag struntade i att räkna på midsommar och skärper mig extra bra resten av dagarna. Men jag drack bara en liten cola, en bacardi, åt 2 skivor bröd och liten bit tårta å västerbottenpaj. Allt annat va bra mat. Så det känns jättebra. Tror knappast jag brände hela veckobonusen på detta men ska försöka hålla mig till mina 26 om dan nu tills nästa vägning på torsdag.

• happy 78
    jajja skrev 2012-06-26 22:06:55 följande:
    Jag har varit på bedömning för eventuellt rehab för mina smärtor i ländryggen som kg och min läkare trott varit diskbråck. Det visat sig vara ett instabilt bäcken som är orsaken till min smärta. Så jag ska förhoppningsvis få hjälp med träning, viktnedgång och sånt. Dock är prognosen inte så god som det lät idag. Får veta mer imorgon efter att jag träffat naprapaten

Men va jobbigt . Hoppas du får mkt hjälp så du kan må så bra som möjligt! Kram
Svar på tråden Några fler viktväktare?