Inlägg från: happy 78 |Visa alla inlägg
  • happy 78

Några fler viktväktare?

I morgon är det dags att vägas. Har skött mig exemplariskt de första 7 veckorna men denna har jag inte riktigt orkat räkna så jag hoppas att jag inte gått upp... Men jag kommer köra på igen.. Det va lite svårt med både födelsedag och midsommar denna vecka...

• happy 78
    Mollan77 skrev 2012-06-27 23:07:04 följande:
    Ett litet tips för att "lura" hjärnan; istället för att tänka på allt som man inte ska/inte får äta så ska du tänka på vad du ska äta istället. Tänker man att man inte får äta t.ex. choklad så hör inte din hjärna ordet inte utan tänker bara på choklad :) Fungerar faktiskt bättre än man tror. Tänk på att du ska äta en god fruktsallad som mellanmål för att lyxa till det i tv-soffan t.ex... Ett annat tips för att klara sig undan fallgropar; När man känner att man har varit duktig så brukar man ibland vilja unna sig något gott. Säg att du har ätit bra hela veckan och tränat. Sen kommer helgen och då trillar man dit för att man ursäktar lite choklad eller vad det nu kan vara med att man varit så duktig hela veckan. Om vi istället säger att du har promenerat från Haparanda till Ystad. När du nästan är framme så säger du till dig själv: "Nu har jag varit så duktig så som belöning kan väl någon skjutsa mig till Växjö så jag kan promenera sista biten igen". Då inser man att det inte är värt det :) Kram på er alla duktiga kämpar!!

Bra tips men det som är så bra med vv är att man kan unna sig lite choklad eller liknande bara man gör det inom sina ramar. Visst man kanske går ner mer/ fortare om man inte använder veckobonusen men för min del skulle det nog göra att jag tröttnade fortare.. Men det där med att tänka vad man får äta ska jag försöka med! Låter vettigt
  • happy 78
    Mollan77 skrev 2012-06-27 18:29:36 följande:
    Oj, vilken aktivitet här inne! Kul! Vägningsdags imorgon... Spännande att se om jag lyckats gå ner trots att jag äter för lite. Jag jag fortfarande svårt att hinna få i mig alla poäng. Jag går en kort promenad varje dag och siktar på att öka upp det mer och mer allt eftersom kroppen orkar och håller. Nu är det dags för middag :)

Hur många points har du per dag?
  • happy 78

Bra jajja! Själv är jag jätteglad efter dagens vägning. Ner 0,4 trots att jag inte räknat så noga och fuskat lite. Nu blev jag riktigt peppad att köra ordentligt denna vecka.

• happy 78
    Mollan77 skrev 2012-06-28 20:33:26 följande:
    Så duktiga vi är!!! Jag hade också gått ner denna vecka :) -0,6 kg Jag ska äta 33 pp men brukar bara komma upp i 22-23 pp. Jag äter ändå så att jag är mätt och är inte sugen eller hungrig när dagen är slut. Jag tror att jag kommer att få ökad aptit när jag kan träna som jag brukar. Risken är ju bara att jag äter för lite för att gå ner optimalt. Nu är det semesterstängt på mötena på min ort, men jag kan ev åka iväg några mil till grannstaden på möte om jag skulle känna behovet. Eller så får det bli vägning först om fem veckor igen och bara väga mig hemma tills dess. Jag kämpar på som jag gjort hittills så går det nog bra :)

Men vad äter du då? Använder du aldrig veckobonusen?
  • happy 78

Mollan- hur länge har du ätit enligt vv? Du verkar äta väldigt bra. Imponerad

• happy 78
    Frun skrev 2012-07-04 20:17:13 följande:
    Hej! Nu är det dags för mig att ta tag i vikten med vv, den enda metod som jag tror passar mig. En liten fråga till er, hittade några gamla vv saker när jag gick på vägning ett par ggr, då hette programmet nya propoints, är det samma idag? Vet inte om lappen jag hittade med antal points stämmer, jag skulle äta 29 / dag samt veckobonus på 42, verkar rent rimligt för en som är 166 cm lång och väger runt 75?

De har ändrat till 26 pp per dag som lägsta antal. Jag hade 29 förra gången jag va med och 26 nu fast jag vägde ungefär samma båda gångerna. Veckobonusen vet jag inte vad du borde ha dock. Jag har 49. Är 34 år 160 och startvikt 73
  • happy 78

Ja bea är gott hehe. Ni som bara gillar hemlagad, har ni provat lohmanders chilibea? Riktigt gott!

• happy 78

Hej! Ja det går väl bra men har semester så jag kommer inte åka in och väga mig... Är glad om jag inte går upp under de här veckorna.. Jag promenerar lite extra. I morse pajade min våg. Först vägde jag 54 och sen 118. Väger eg ca 64.. Men jag har en till våg som jag kan använda.

• happy 78
    mamaciiita skrev 2012-07-14 23:06:13 följande:
    Vad gör ni andra åt sötsuget? Jag dricker lightdrycker och te med sötningsmedel.. känns inte hållbart, jag ogillar egentligen sötningsmedel.. men, men.. just nu tar jag hellre det än socker. Brukar också ta nån jordgubbe men vill inte vräka i mig även om det är 0 points.. Borde kanske sluta rakt av med allt sött utom frukt..  

Jag använder veckobonusen bla till choklad. Ibland tar jag mer pointsvänliga alternativ. Tex läkerol gigants, varma hallon med lite glass, fruktsallad med vaniljyoghurt lr kesella, smoothie, skivad banan med några få bitar choklad som värms. Glass kan man ofta äta en hel del för få points. För min del skulle det inte funka att ta bort allt socker/ godis, det skulle bli för tråkigt och jag skulle hoppa av. Jag gick ner ca 1.5 kilo de 2 första veckorna och sen 0,6 per vecka. Ser det som en långsiktig viktminskning och vill kunna äta normalt. Varför vill du inte äta mer än nån jordgubbe? Jag äter mkt frukt och hela veckobonusen och går ner ändå.
Svar på tråden Några fler viktväktare?