Inlägg från: Gulletuss |Visa alla inlägg
  • Gulletuss

Några fler viktväktare?

Mammas V skrev 2013-04-24 10:12:57 följande:
    Gulletuss: Nä inget är klent just nu..tack så skönt o ha denna tråden...

tar gärna emot tips på träning hemma? funderar på hopprep?

Hopprep måste ju vara asbra konditionsträning?!

Jag har lite svårt för att ta mig till ett gym. Jag känner mig lätt så kass. Man vill liksom kunna allt hyffsat bra från början!
    Så jag tränar själv. Har börjat med promenader i rask takt, sen har det blivit mer och mer löpning efter hand. När jag sen kommer hem uppvärmd och klar försöker jag göra armhävningar. Jag kan inte göra en enda "riktig" armhävning! Så jag står med fötterna i golvet och händerna på 3-4:e trappsteget (nerifrån) och gör armhävningar. Det blir lite lättare då. Och man behöver inte göra dem på knä, utan kan ändå använda hela kroppen.  Sen gör jag lite sit ups. Rygglyft (eller vad det heter) Jag ligger på mage och har händerna typ vid öronen/bakom nacken. Sen lyfter jag överkroppen och benen, lite banan-style. Och så brukar jag köra med hantlar lite granna också. Det har hänt att jag har gjort "hitlers hund" också. Den är ganska tuff om man gör många repetitioner. Och det känns som att man får med stora delar av kroppen. Detta "gymmandet" brukar bara ta mellan 10-20 min. Och så har jag någon bra upptempolåt på hög volym!
    Jag är bara en glad amatör, men jag har märkt skillnad på både kondition och styrka!
    Så, då fick du en hel novell om min mycket simpla träning!  
  • Gulletuss
    Scruffy skrev 2013-04-24 12:15:09 följande:
    Hann inte med någon promenad, men grejade det ändå. Jag klarade det med 0,2 kg till godo. Totalt gick jag ned 0,9 den här veckan. Nu blir det att tänka ut hur jag ska användamina 6 extra points. Men först lunch.

HURRAAA! Bra jobbat!
  • Gulletuss
    Mammas V skrev 2013-04-26 07:32:38 följande:
    kört två veckor o gått upp 7hg över min startvikt
    hatar de här... 

Trist! Rynkar på näsan Kanske kan vara din stressiga situation som spökar och ger utslag på vågen? *spånar* Hoppas du orkar kämpa lite till!

Själv råkade jag spåra ut lite igår. Sambon hade namnsdag, och då brukar vi ha lite fika. Han hade köpt bakelser! Förvånad Och den slank ner kvickt som attan! Drömmer  Nåja. Jag får ta en joggingtur i morgon! Köra lite extra hårt!
  • Gulletuss

Oj, oj. Det blir nog ett + på vågen i morgon... Det var lite firmafest igår. Jag höll i och för sig fingrarna från snacksskålarna, som den duktiga viktväktaren jag är. Meeen det blev en hel del dricka! Och en smarrig italiensk buffé! Och idag är jag så slö så jag orkar inte motionera något. Fast det får svida över. Jag hade en så rolig kväll att det var värt det! Cool

• Gulletuss
    Tigrie skrev 2013-04-29 20:10:31 följande:
    Vilka är de godaste recepten på viktväktarna?? :D

Jag använder sällan vv:s recept. Jag beräknar mina egna (och andra som jag hittar) recept i receptskaparen på vv-sidan.
    Men viktväktarnas korvstroganoff ska visst vara väldigt bra har jag hört! 
  • Gulletuss

Det är inte lätt att vara viktväktare när man har TENTAÅNGEST!!! Men jag skötte mig både igår och idag. Valborg orkade jag bara inte. Jag har inte varit ute och motionerat en enda gång denna veckan! Förvånad Men i morgon ska jag banne mig ta mig en runda på morgonen. Det kanske piggar upp, så jag orkar skriva de sista sidorna på hemtentan i tid...Obestämd
    Det verkar som att det sista kilot innan första stora delmålet sitt stadigt ett tag till... 

• Gulletuss
    Jennfa skrev 2013-05-03 00:05:49 följande:
    Måste ju passa på att favorisera denna tråd och hoppa in hos er viktväktare! 
    Har varit med i VV i drygt 3 månader och tappat 8 kg... inte långt kvar till -10 och det känns riktigt bra! har efter det fortfarande en lång väg att gå men DET GÅR SÅ BRA! mår skitbra med viktväktarna! har inga sug, inga behov av socker och jag kan njuta av vilken mat som helst utan att utesluta något som många andra "dieter" mm kräver! :) älskar det!

får väl lägga till att vågen visade -0,5 denna vecka :)  

Gud va härligt! Vilken positiv energi! {#emotions_dlg.flower} Och va bra jobbat! Så himla skönt när det inte känns som en allt för svår kamp, utan att du känner att du mår bra och blir pigg & gla'!

Själv klappar jag mig på axeln i dag, för jag har varit ute och joggat 2,5 km. (+ gått lite också) Sen körde jag lite "work out" här hemma också. Det är första gången jag tagit mig ut denna veckan, så det var hög tid!
  • Gulletuss

Hej och hååå! Ikväll har jag deltagit i vårruset och ätit picknick i det fria. Och har nog en joggingdate inbokad i morgonbitti. Kan behövas. För jag har inte skött mig så där rätt och riktigt. Och då är det ju bra att motionera! Förhoppningsvis ger det lite energi också, för det kan jag behöva!

• Gulletuss
    Mammas V skrev 2013-05-07 19:45:01 följande:
    har en kompis som fixat 2 veckor gratis träning...tänkte pröva indoor, bodybalance o styrketrning..

Mammas V skrev 2013-05-07 19:45:01 följande:
    har en kompis som fixat 2 veckor gratis träning...tänkte pröva indoor, bodybalance o styrketrning..

Det låter ju jättebra! Perfekt att prova på lite olika typer av träning!
  • Gulletuss

Oj oj! Vilka kämpar ni är allihop!! Braaaa! {#emotions_dlg.flower}

Och hipp hipp hurraaaa för  mig som nått första delmålet idag!!!!  Äntligen är jag på rätt sida 80-strecket! Detta firade jag med att ta en rejäl morgonpromenad! 75 minuter blev det i det fina vädret!
    Mycket annat i livet som känns tungt just nu, så jag glädjer mig extra mycket över gott vv-resultat! 

• Gulletuss

Å Käre Frans! Efter att jag nått min första målvikt började jag slappna av lite för mycket. Slarva med maten och inte räkna och skriva upp pp. Men det gick vägen, tack vare att jag just nu har lite flyt i träningen.
    MEN igår! Ballade jag UR!!!! Vi åt spagetti och köttfärssås. Och jag gick igång totalt på pastan. Tror att just pasta triggar nån slags kolhydrats-frenzie! Jag kunde inte sluta äta spagetti, nallade ur grytan! Sen vräkte jag i mig mackor! Och bullar! Och nötmix!  Och i dag åt jag 4 kanelbullar till lunch! Förvånad Oh my god! Inte bra!
    Men nu ska jag rycka upp mig! Det är bara så jäkla mycket bokat denna veckan att jag har svårt att klämma in träningen. Men det får lösa sig på något sätt.

Vi måste fortsätta kämpa nu brudar!!! HEJA OSS!!!! 

• Gulletuss

Halloj! Jag var varit dålig på att vara inne här på ett tag. Men kul att det händer lite i tråden och att nya kämpar hittar hit! Jag har haft ett par urspårade veckor, men känner nog att jag börjar komma på banan igen. Har kommit igång med träningen igen. Det gör så otroligt mycket på mitt resultat.
    Jag är väldigt slarvig med att räkna och föra in hur många Points jag stoppar i mig om dagarna. Däremot har jag ett hyffsat vv-tänk i bakhuvudet så att det inte blir för illa. Och så med min träning får jag lite marginal när jag stoppar i mig förmycket. Oskyldig 

• Gulletuss

Jag väger mig i morgon. Då får vi se hur det har gått... Jag är fortfarande lite dålig på att räkna pp. Måste skärpa mig! Men i morse satte jag klockan, och var ute och joggade innan frukost! Får bara hoppas att det ger resultat på vågen. Jag har varit (är) så grymt sugen på att småäta ikväll! Vill äta nån macka. Lite glass. Kanske lite chips. Jag har tagit en liiiten macka. Sen har det blivit lite frukt och en morot. Bättre än chips och glass i alla fall!

• Gulletuss

Jahopp. - 0,2 kg blev det idag. Inte så mycket, men jag är nöjd. Jag har ju som sagt inte skött maten så där supernoga. Så jag är glad bara det är - !

• Gulletuss
    emmakatta skrev 2013-06-03 16:36:21 följande:
    Gulletuss: ett minus är alltid ett minus! Men jag rekommenderar att du börjar räkna points ordentligt, jag går i alla fall ner mer när jag räknar. Har haft tuffa veckor med alla sjukdomar man kan tänka sig i familjen,men pointsen har jag skött så vikten rör sig nedåt. Jätteskönt att det funkar

Visst är det så. Men just nu är det så mycket annat som kräver energi och uppmärksamhet, så jag freestylar lite tills det lagt sig. (När skolan är slut om några dagar...) Jag vet ju att det blir ett helt annat resultat när man räknar och sköter sig, jag har snart tappat 10 kg. (Yihooo!!)
    Just för att jag slarvar lite just nu, är jag extra nöjd med min 2 hekton på minussidan! Flört 
  • Gulletuss
    Pyret 85 skrev 2013-06-03 18:07:33 följande:
    själv ska jag väga mig imorgon.. är nervös att jag inte gått ner något. men jag har räknat points noga men jag har ju spenderat halva veckobonusen. hur mycket använder ni av er veckobonus? Jag har dessutom varit ute på långpromenad 5 av 7 dagar denna veckan..

När jag sköter mig brukar jag försöka undvika att äta så mycket av veckobonusen. Men det händer såklart! Och är det fest eller kalas så har jag ibland tagit en "frikväll" och betraktat det som veckobonus.
Svar på tråden Några fler viktväktare?