Några fler viktväktare?
 så skönt o ha denna tråden...
 så skönt o ha denna tråden...tar gärna emot tips på träning hemma? funderar på hopprep?
Hopprep måste ju vara asbra konditionsträning?!
Jag har lite svårt för att ta mig till ett gym. Jag känner mig lätt så kass. Man vill liksom kunna allt hyffsat bra från början!
Så jag tränar själv. Har börjat med promenader i rask takt, sen har det blivit mer och mer löpning efter hand. När jag sen kommer hem uppvärmd och klar försöker jag göra armhävningar. Jag kan inte göra en enda "riktig" armhävning! Så jag står med fötterna i golvet och händerna på 3-4:e trappsteget (nerifrån) och gör armhävningar. Det blir lite lättare då. Och man behöver inte göra dem på knä, utan kan ändå använda hela kroppen. Sen gör jag lite sit ups. Rygglyft (eller vad det heter) Jag ligger på mage och har händerna typ vid öronen/bakom nacken. Sen lyfter jag överkroppen och benen, lite banan-style. Och så brukar jag köra med hantlar lite granna också. Det har hänt att jag har gjort "hitlers hund" också. Den är ganska tuff om man gör många repetitioner. Och det känns som att man får med stora delar av kroppen. Detta "gymmandet" brukar bara ta mellan 10-20 min. Och så har jag någon bra upptempolåt på hög volym!

Jag är bara en glad amatör, men jag har märkt skillnad på både kondition och styrka!
Så, då fick du en hel novell om min mycket simpla träning!

Kanske kan vara din stressiga situation som spökar och ger utslag på vågen? *spånar* Hoppas du orkar kämpa lite till!
 Kanske kan vara din stressiga situation som spökar och ger utslag på vågen? *spånar* Hoppas du orkar kämpa lite till! Och den slank ner kvickt som attan!
 Och den slank ner kvickt som attan!  Nåja. Jag får ta en joggingtur i morgon! Köra lite extra hårt!
  Nåja. Jag får ta en joggingtur i morgon! Köra lite extra hårt!

Och va bra jobbat! Så himla skönt när det inte känns som en allt för svår kamp, utan att du känner att du mår bra och blir pigg & gla'!
 Och va bra jobbat! Så himla skönt när det inte känns som en allt för svår kamp, utan att du känner att du mår bra och blir pigg & gla'!