Inlägg från: Gulletuss |Visa alla inlägg
  • Gulletuss

Några fler viktväktare?

Jäpp, jäpp! Då var det helg igen! Med fredagsmys. Och lördagsmys. Och söndagsmiddag. Drömmer
    I dag åt jag lunch ute med min sambo. Det händer istort sett aldrig, så jag passade på!Hjärta Ingen vv-mat precis. Black&white m typ friterad potatis och go sås... Oj då! Jag skyfflade över lite potatis till mannen och tog rejält med sallad. Det får väl gå på veckobonusen.

Hur går det för er andra? 

• Gulletuss
    Soffan82 skrev 2013-02-09 12:25:36 följande:
    Hej!

Ny här i tråden. en liten undran angående checklistan. Hade 29 pp när jag började för några veckor sedan, sen blev det 28 pp. Igår kväll strulade hemsidan och appen och när jag till slut kom in så har mina inställningar ändrats till 26 pp per dag. Och det står att det är viktväktarnas standard. Jag hade inte invägning igår så det borde inte ändrats tycker jag. Någon mer som stött på det? Eller har alla 26 pp att äta?
    Tycker det är bra att följa deras rekommendationer och att mina pp ändras allteftersom jag tappar i vikt... Har gått ner totalt 3.5 kg på 6 veckor så det är ingen raketfart här...

Det låter ju onekligen lite skumt! Jag har 30 pp per dag, men det är ju olika. Men det borde inte ha ändrats så där mycket hipp som happ.
  • Gulletuss
    Magdalena82 skrev 2013-02-09 07:17:34 följande:
    Jag hoppar också in i tråden - efter två täta graviditeter har jag iaf 10 överskottkilon som jag behöver bli av med. Men det ska gå. Har kört vv sen 21 feb och tappat 4.6 kg så hittills är jag nöjd. Kul att se att det går framåt för så många i tråden också! :)

Välkommen in! Det är faktiskt himla kul och skönt att hänga här i tråden.

Jag känner att min viktminskning inte riktigt är på topp denna veckan, trots att jag följt programmet. Tjuvvägde mig idag och har ökat 1 hg sen förra vägningen. Rynkar på näsan Jag har försökt mig på en analys och jag funderar på om det är mina frukostmackor som ställer till det, trots att de är inom budget... Periodvis äter jag turkisk yoghurt med frukt och bär till frukost i stället. Men nu har det blivit mackor, som går snabbt och lätt på morgonen. Jag ska prova att minska brödet lite mer nästa vecka. 
  • Gulletuss
    mmeline skrev 2013-02-09 13:26:56 följande:
    Jag funderar på att gå med i onlinevarianten av viktväktarna då jag känner att min vikt bara kryper uppåt :( Men det är inte så många kilo jag vill gå ner, bara kanske 5, och tvekar på om det är värt pengarna att gå med eller om jag ska försöka fixa det på egen hand. Joggar tre gånger i veckan och promenerar till och från jobbet varje vardag (ca 25-30 min enkel väg) och tycker att jag äter hyfsat, men vikten sitter där den sitter. Känns väldigt tråkigt. Men det verkar som om vv fungerar för många härinne. Jag tolkar det som att ni tycker att det är värt pengarna? Hur mycket brukar ni kunna äta på en dag med viktväktarsystemet?

Hur mycket man kan äta är ju väldigt individuellt. Dels får man olika mångga pp/dag beroende på längd och vikt. Om man inte har så mycket övervikt har man mindre pp. Sen beror det på mycket på hur man väljer att fördela sina dagliga pp. Man kan ju välja att käka ett par semlor, men då blir det inte mycket pp över till annan mat! Flört

Motionen verkar ju inte vara ditt problem, du är ju jätteduktig! Har du testat att dra ner på pasta, ris och potatis? Kanske välja exempelvis kokt broccoli istället.  Äter du en eller två portioner?
  • Gulletuss

Hej hej. I morgon är det vägdag. Kan inte säga att jag ser fram emot det denna gången. Kroppen känns inte helt i fas, trots att jag inte ätit mer än vad som ryms inom dags- och veckobonusen. Och icke att förglömma! Mina 3 aktivitetspoints! Cool Haha! De är jag noga med att skryta med! Flört Men helt allvarligt känner jag mig faktiskt lite mer motiverad till träning nu. Hoppas det håller i sig! Jag försökte mig på ett litet Tabata-pass idag. (högintensiv intervallträning i 4 minuter - typ) Det gick inte så himla bra, tidtagningsappen strulade osv. men jag försökte i alla fall. Och det känndes i benen sen. Jag höll på att ramla i trappan, så skakis var jag! Förvånad

I dag har vi haft fikagäster och bjöd på våfflor. Det är det som är så himla härligt med vv, att man med lite planering kan unna sig det lilla extra! Och jag rörde inga veckobonus.

• Gulletuss
    Scruffy skrev 2013-02-10 20:42:46 följande:
    Varit ute och gått i 1,5 timmar innan lunch. Mest irriterad på min stegräknare för 49 kr på Clas olsson, som inte vill samarbeta idag. Studatals registrerar den inget alls, eller inte rätt. Är med i en tävling om flest steg. Hemligt pris. Sedan spelade jag tennis i en timme på efterniddagen men det var ganska lugnt. Har ätit 26 points idag.

Det är ju skitbra jobbat!
  • Gulletuss

Jodå. Mycket riktigt. + 0.5 kg denna veckan. Rynkar på näsan Jäkligt trist, men jag är ändå motiverad att fortsätta kämpa både med mat och träning! Nya tag nu!

• Gulletuss
    trippelm skrev 2013-02-11 08:30:19 följande:
    Hej! Jag hoppar också in här, vad kul med en vv-tråd :) Jag är viktväktare sedan många år. Har nu gått ner 56kg totalt sedan jag började min viktresa -05 och har massa bra tips och erfarenheter att dela av mig med! :)

Så roligt! Well done! Alla erfarenheter är intressanta och lärorika, även om vi alla är olika. Har du viktväktat hela tiden under dessa år?
  • Gulletuss
    Chrizzy81 skrev 2013-02-11 14:39:06 följande:
    Får jag hänga på här?
    Har varit med i VV i en månad och gått ner 5 kilo :) Helt otroligt! Tycker jag har ätit gott (34pp) och inte behövt gå hungrig. Främsta skillnaden är mindre portioner men ätit oftare, mer light-produkter och kommit igång med mina promenader. Största utmaningen är att hitta tid till att planera maten och motionen. Är föräldraledig med 5-månaders och 4-åring. Behöver gå ner 15 kilo till... Undra hur lång tid det kan tänkas ta? I början brukar man väl gå ner mycket och sedan kan det stanna av?

Självklart! Häng med!
    Det går åt en himla massa tid att planer sin mat, särskilt i början. Men det är så värt det! Dessutom blir det lättare. Särskilt om man skriver ner sina måltider , antingen i onlineprogrammet eller på papper. Då kan man bara gå tillbaka och "återanvända" tidigare propointsberäknad mat.

Jag har sån grym träningsvärk efter mitt lilla träningspass! Men då vet jag ju att det tog! Flört Jag ska nog köra ett pass i morgon. Och på onsdag blir det en rejälare promenad. Lika bra att planera in, så det verkligen blir gjort! Har jag dessutom skrivit det här så känner jag  ju  pressen!
  • Gulletuss
    Chrizzy81 skrev 2013-02-11 19:54:23 följande:
    Tack för inspiration och att jag får vara med. Förstår att jag har det lyxigt som har 34 PP... Men jag har inte rört veckobonusen mycket, det känns som att då får jag äta alldeles för mycket. Hur gör ni andra? Märker ni skillnad på resultatet om ni rör bonusen?
    Undrar också om ni märker stor skillnad de veckor ni har motionerat mycket?

Jag har 30 per dag nu. Jag försöker oftast att inte ta av veckobonusen. Den är mer som en nödlösning när det blir galej o dyl. Nu har det varit födelsedagar, lunchdate och lite annat som gjort att jag har nallat på bonusen. Det är väl också en av anledningarna att denna veckans resultat var kass!
    Jag har ju hittills varit extremt dålig på att träna och motionera. Men de gånger jag har kommit igång har viktminskningen inledningsvis stannat upp! Skitskumt, men det var så förra gånge jag vv:ade också. Nu hoppas jag ju att jag ska lyckas hålla fast vid träningen lite bättre och att det på sikt också ska synas på vågen.

Jag har sagt det förr, men jag säger det igen. Det är så kul att denna tråden är så aktiv!
Svar på tråden Några fler viktväktare?