Inlägg från: Gulletuss |Visa alla inlägg
  • Gulletuss

Några fler viktväktare?

I dag åt jag "vitkålsspagetti" i stället för pasta till köttfärssåsen. På så sätt kunde jag unna mig att dela en semla med gubben min! Hjärta

• Gulletuss
    Magdalena82 skrev 2013-02-12 22:38:36 följande:

Bra där, gäller att prioritera hehe. Jag äter ju åt Lchq-hållet och det sparar in många points helt klart :)

*googlar lchq* ... Det låter onekligen intressant. Det ska jag nog läsa på mer om. Jag brukar skämta här hemma med min sambo att jag går på lclf-diet nu. Lo carb lo fat.Flört

Jag har imponerat på mig själv genom att vara ute en riktigt rask promenad (med små inslag av jogging) nu på morgonen. Så nu sitter jag och njuter av min andra frukost; en kopp kaffe och en skål med turkisk yoghurt, keso, hallon, mango och banan, GOTT! Sen får jag väl ta ett varv i duschen.

Och så "råkade" jag tjuvväga mig lite i  morse! Oskyldig (Jag har vägdag måndagar) Och i dag hade jag enligt vågen gått ner 1,2 kg sen i måndags! Min kropp moves in myserious ways.... Vågen kan kanske diffa lite också. Nåja. Då kanske jag får ett snyggare resultat på måndag nästa vecka i alla fall. Fick ju + sist! Och jag känner mig mer i fas i kroppen denna veckan. Skönt!
  • Gulletuss
    Scruffy skrev 2013-02-13 22:16:41 följande:
    -1,0 kg denna vecka. -3,1 kg på två veckor och guldstjärna. var ute på promenad med stavarna, men nu känns det i armarna. Har nu fyllt i morgondagens checklista.

Kanon ju! Glad
  • Gulletuss

GOD HELG ALLIHOP! ♥ Här har vi ätit hamburgare (kycklingburgare till mig) och pommes. Nu finns det icke en point kvar denna dag, så det blir morotsstavar och bubbelvatten till fredagsmyset!

• Gulletuss
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-16 09:47:01 följande:
    Hej hopp. 
    Här kör jag igång igen efter MF i måndags. Har lyckats tröstäta mig upp 2 kilo denna vecka :-/ 

Strongt att du orkar köra vidare med vv i alla fall.
    Chrizzy81 skrev 2013-02-16 19:10:15 följande:
    Minus 0,7 denna vecka vid dagens vägning. Helt ok med tanke på restaurangbesök igår kväll och lite motion i veckan. Vill bara att det ska gå FORTARE... Har gått ner snart 6 kilo, minst 10 kvar... Hoppas nå målet innan sommaren....
    0,7 kg ä väl jättebra! Bara att kämpa vidare!

NU måste jag få skryta lite. Jag den (tidigare?) största latmasken ever, har denna veckan fått ihop hela 16 aktivitetspoäng! Det är definitivt ett stort rekord för mig! Bland annat är jag just hemkommen från en rejäl promenad på 1 timme och 45 min. Hoppas verkligen att det syns på vågen i morgon!
  • Gulletuss
    Scruffy skrev 2013-02-17 20:48:58 följande:
    hmm jag får bara ihop 24 för imorgon. Då har jag väl lite extra på kvällen om jag känner mig hungrig. Håller tummarna för dig imorgon gulletus. Själv skriver jag aldrig upp mina aktivitetspoints.

Tack, det känns som att det kommer gå bra. Glad Jag skriver upp min ap, för att sporra mig själv. Men jag äter inte upp dem. Och jag skriver inte upp allt. Jag går exempelvis 1-2 km varje dag, när jag lämnar barnen. Men det räknar jag inte med.
  • Gulletuss

WOOOOW!!!! -1,7 kg denna veckan!!!!! Och ny stjärna, det första delmålet på 5% är nått! JIPPIIIIEE!!!
    Det avgör det! Jag ska fortsätta motionera! Det ger ju tydliga resultat!  

• Gulletuss
    LiNdA med SaBiNa o JoPPe skrev 2013-02-18 15:47:53 följande:
    Hej. Jag hoppar in här. Har 15 kilo att gå ner:(

Välkommen! Jag har snart gått ner 5 kg, men skulle nog behöva gå ner 10 till. Vet inte var jag sätter målvikten. Nästa delmål blir att landa under 80-strecket!
    Det är skönt att dela varandras med- och motgångar här i tråden!
  • Gulletuss
    Magdalena82 skrev 2013-02-18 15:46:38 följande:
    Är det förresten någon som kan ange rätt pointsvärde för de olika typerna av kesella? Ju mer jag läser desto mer förvirrad blir jag. Vore supertacksam för hjälp!!! :)

Kesella 1% : 3 msk = 1pp, 1 dl = 2pp

Kesella 10% : 3 msk = 2 pp, 1 dl = 4 pp
  • Gulletuss
    Magdalena82 skrev 2013-02-18 17:54:47 följande:

Tusen tack snälla du. Känner mig trött och tung i kroppen idag. Har börjat misstänka att min kropp och koffein inte kommer så värst bra överens så imorn kör jag en kaffefri dag :) hur mår du?

Det låter som en god idé att testa koffeinfritt. Eller om du är van kaffedrickare kanske begränsa det till en kopp på morgonen exempelvis. Jag mår för närvarande riktigt bra i kroppen måste säga. Glad
Svar på tråden Några fler viktväktare?