Inlägg från: Scruffy |Visa alla inlägg
  • Scruffy

Några fler viktväktare?

Vad mycket ni skrivit igår.

ja utelunchen blev inte den bästa dä det var Asiatisk mat, sedan gjorde jag nog ett felval.
    Jag började med en salladstallrik för att ge mättnadskänsla. 
    Jag tog biff med grönsaker och nudlar och åt biffen, grönsakerna och lite lite nudlar.
    Alla andra var såser med kokosmjölk. 

Men vad uppblåst jag kände mig resten av dagen.
    En vecka till vägning så jag tror inte att det ska inverka så mycket. 

Simmade 1 km på kvällen i så raskt tempo jag kunde.
    Ska bli riktigt skönt att kunna äta min vanliga VV mat idag.    

• Scruffy

Gick igår på en 45 minuters stavpromenad. Är nu grymt trött armarna och resten av kroppen för den delen också.

Ikväll tänkter jag bara ta en 30 minuters promenad i lite lugnare tempo för lite återhämtning.

Det blir hemgjord VV Pizza och ett glas röd vin till det.
    Då överskrider jag min dagliga points budget med 2 points, men det får väl gå på vecko bonusen.    

• Scruffy

I helgen ska jag försöka llaga lite mat. Hittade några bra recept som ska gå och frysa in så jag gör fyra portioner av varje.

Porvade igår VV champinjonsoppa på burk, med en rostad fullkornsmacka till. 
    Den var faktiskt godareän jag trodde. Har ni provat VV soppsortiment? Vilka är dem bästa och dem sämsta?   

• Scruffy
    Magdalena82 skrev 2013-03-01 13:42:12 följande:
    Mitt svar hamnade ju fel, scruffy det var ju till dig det jag skrev om vvs produkter!

Ska läsa lite nogrannare på innehålls förteckningen i fortsättninge
    Nu tror jag inte det är någon större fara om man inte äter dem för ofta.
    Igår var första gången på 1 månad som jag åt en burk soppa.

Tycker ändå det är smidigt för har man barn, jobb och annat är det inte alltid man orkar/hinner fixa någonting
    och då känns det skönt med något färdigt att bara kunna värma.      
  • Scruffy

Har varit ute på en längre och en kortare promenad idag.
    Det värsta var att det snöade en del och sedan ligger det is under som man inte ser.
    Gjorde ett par fina danser, men lyckades stå på benen.

Imorgon går jag och simmar i stället på fm.
    Blir bara irriterad när jag inte kan gå i den takt jag vill pga is.

Igår blev det ett litet glas vin och en 2 point bar. Mums.
    Ikväll har jag en liten VV godispåse som är värd 2 poäng.

Köpte på ett VV möte kex med marshmallows i. Dem är 1 point styck.
    Grejen är att båda min barn tyckte mycket om dem så dem gick åt.
    Får bunkra upp på onsdag när jag går dit.                  

• Scruffy
    Magdalena82 skrev 2013-03-04 14:46:12 följande:
    Ta

Tanken är ju att man ska äta upp dem, de gör dock inte jag alla ggr + att jag ju rör på mig rätt mkt. Brukar ligga på 0.6-0.8 minus i veckan. Det viktigaste är ju att följa hälsoråden så att du får i dig vettiga saker i lagom mängd. Dvs varken över eller underäta. Jag brukar ligga på ca 6 pp till frukost, 4 till lunch, 1-2 till ett eventuellt mellanmål och sen ca 7-9 pp till middag.
    Vad äter du till lunch för 4 points?
    Lunch och middag brukar för mig ligga mellan 7-9 points.  
  • Scruffy
    iwannarock skrev 2013-03-04 14:26:12 följande:
    Igår va jag på mitt första vv möte :) är riktigt nöjd och taggad, jag vägde ju mig förra söndagen men vågen visade helt fel, killen ställde sig på den och den visade många extra plus, men nu vägde jag mig igår iaf och har satt ett mål, att gå ner 6kilo till påsk :) hoppas verkligen jag klarar detta.

En fråga, hur viktigt är det att ära alla sina points? Blir det "fel" om jag äter för lite?

Du kommer inte att gå ned mer för att du äter mindre än din dagsranson.
    Det är ju inte meningen att svälta sig  

Jag har 26 points och brukar äta 24,5-27 points per dag.

6 kg till påsk låter väldigt mycket. 
    Jag gick ned 3,8 kg på tre veckor och det är jag mycket nöjd med.

2-3 kg i  månaden känns rimligt och hälsosamt.       
  • Scruffy

Jag planerar alltid mina dagar kvällen innan.
    Jag skriver checklistan på kvällen. Fruksot, lunch och middag samt två mellanmål.

Dem enda avvikleserna brukar vara att jag inte äter allt som jag har skrivit upp, så då kan jag få
    points över på kvällen. Igår blev det 1 pp över.   

Tycker att det fungerar utmärkt, då har man en plan vad man ska äta också.     

• Scruffy

Åt ganska mycket grönsaker till lunch, först en sallad och sedan lite hemwokade grönsakder som blev över igår.
    Inte vet jag om det var det som gjorde att jag är riktigt mätt.
    Hade planerat in 2 riskakor med skinka till kaffet nu på em, men det blev bara en för jag var inte alls det minsta hungig.

Invägning i kväll. Spännande och nervöst. 
    Märkte dock härom dagen att jag helt plösligt kunde knäppa BHn med sista haken, har haft den i den mellersta det senaste året. Inte får jag märken heller som tyder på att det skulle sitta för hårt.      

• Scruffy

Jag går alltid till VV i samma klädersom jag vägde in mig i. Viktminskningen märks ju på samma sätt som om jag vägde mig naken hemma Det var sportlovsstängt förra veckan, så jag har inte vägt mig på två veckor. Är smått chockad, men vågen visade hela -2,7 kg. Jag fick min andra guldstjärna och har nu bara 0,8 kg kvar till 10%. Köpte VV pedometer till mig, för min från Clas Ohlson för 49 kr tror jag inte visar rätt.

Svar på tråden Några fler viktväktare?