Inlägg från: Scruffy |Visa alla inlägg
  • Scruffy

Några fler viktväktare?

Fidelis ad urnam skrev 2013-03-12 08:54:25 följande:
    Jag äter oftast 2 rostade mackor av märket rasker. På den ena har jag 15 gram kalles randiga (ägg eller vanliga) och på den andra 1 tsk bregott, 20 gram ost max 17% och olika typer av grönsaker. Dricker kaffe med 1 dl lättmjölk i till det. 8pp

Påläggen kan jag ändra på till viss del. Någon mjukost för samma points eller skinka, light korvar osv osv.
    Ibland tar jag två knäckebrödskivor ist för rasker, sparar mig någon point.

Händer att jag äter gröt men då blir det gröt gjord på rågflingor, lite mer rejäl gröt enligt mig. Har till det önos lågkalori lingonsylt och 1/2 dl lättmjölk. 3pp för 1 dl rågflingor, 0 pp för 1/2 dl lättmjölk och 0pp för 4 msk önos lågkalorilingonsylt = 3pp

1/2 dl lättmjölk räknar jag som 0,5 points. Hur får du det till 0?

Likaså skulle nog sylten vara värd 0,5 points.

jag skulle räkna den frukosten som 4 pp i alla fall.   
  • Scruffy

Ikväll har jag simmat 1 km och sedan har jag promenerat ihop 2 bonuspoints. Nu ska jag slappa resten av kvällen. Imorgon är det invägning på VV.

• Scruffy

Gulletuss skrev 2013-03-13 07:36:01 följande:
    Jag är lite bitter, för min tänkta lilla motionsrunda är inställd i dag. Det har kommit ca 1 dm snö! Förbaskade väder! Jag vill ha vååååååååååååååår!!!!!

Jag vill också ha vår. Är så trött på snö och is.
    Jag vill ha bar mark.

Är så irriterad, jag använder ju VV stegräknare som har räknat ut ett dagligt antal steg som anses hälsosamt och när jag har nått det så börjar den räkna bonus points.

Jag knäpper alltid på den på morgonen när jag klär på mig och jag tittade inte närmare på den idag. Det stod dag 7 och då skulle man ställa in den på nytt med nuvarande vikt och det gjorde inte jag.
    Sedan var jag och lämnade in bilen och promenerade hem och då har den inte räknat ut någonting eftersom jag inte ställt om det. Promenaden var säkert på 45 minuter.

Nu har jag spänt fast den, men jag tror säkert att jag redan har tagit mina 6000 steg....
    Får se hur den räknar när jag går och hämtar den, sedan får jag väl plussa på själv efter dagens slut.
    Inte för att jag vill äta upp pointsen utan mest för att se hur många jag kan komma upp i under en vecka.
    På dem sex första dagarna kom jag upp i 20 bonuspoints och då har jag INTE räknat 1 km simning på 30 minuter igår.               
  • Scruffy

Mitt sämsta resultat hittills, sedan jag gick med. I och för sig åt hag middag innan jag gick dit och förra veckan vägde jag mig på tom mage, Bara -0,2 denna vecka, och kaghade hoppats på -0,8 så att jag kunde nu mina 10%. Men om två veckor då jag går dit nästa gång ska jag klara det.

• Scruffy
    Linn77 skrev 2013-03-13 21:13:25 följande:
    Upp med hakan! Det är väl inte alls dåligt! Det gör en stor skillnad att väga sig på tom mage eller nyäten. Och -0,2 är ju ändå ett minus! Du kommer att ha klarat av dina 10% nästa gång du väger dig. Det är jag övertygad om! 

Tack för dem tröstande orden!
  • Scruffy

Snacka om frestelse. Det var tårta till fredagsfikat idag. Det fanns flera olika, jorgubb, frukt, choklad mm.
    Såg gudomligt gott ut.

Där satt jag och åt mina två riskakor med skinka och det bara vattnades i munnen.

Får unna mig något mer VV vänligt ikväll.      

• Scruffy
    mamaciiita skrev 2013-03-16 17:09:33 följande:
    Hej! Hoppar på här igen :) Var med i höstas men slutade följa vv i ett par månader.. Har varit igång i två veckor nu och gått ner 2,5 kg. Väger 82,5 kg och vill gå ner nästan 20 kg till 63 kg men just nu känns det viktigast att komma ner under 80!!  

Välkommen. Ditt första delmål kommer du att fixa lätt o snabbt. Jag är med dels online, men går även på möten. Rörde på mig riktigt ordntligt igår, promenerade, fick ihop hela 7 aktivitetspoints. Ska fixa lite i köket, sedan ger jag mig av på min morgon promenad.
  • Scruffy

mitt inlägg blev lite hattigt. Tänkte säga att jag tycker att det är bra att gå på mötena. Man får lite tips och pepp när det är motigt, och sedan sätter det en lite extra presss på en att bli vägd av någon annnan.

• Scruffy

Grattis till alla minus påvågen, Idag har jag slagit rekord i lite points. Har nog inte ätit mer än max 12 idag. Har opererat ut en tand i morse och var tvungen att fasta innan. Sedan var klockan 14 innan jag fick börja äta och dricka. Det har blivit några glas juice och tre tallrikar yogurt med mosad banan eller jordgubbar. En VV champinjonsoppa på burk blev det till kvällsmat. Får bara äta flytande föda idag. I kylskåpet väntar en VV chokladmousse. Den är jag värd.

Svar på tråden Några fler viktväktare?