Inlägg från: Magdalena82 |Visa alla inlägg
  • Magdalena82

Några fler viktväktare?

Mizzan69 skrev 2013-03-01 09:16:05 följande:
    Jag gillar deras heta nudelsoppa med kyckling, 3pp... Kämpar som sjutton med mitt sockerberoende!! Men det går, 2 veckor nu utan en endaste godisbit!! Blir en del frukt, men jag försöker att inte äta mer än 3 frukter per dag. Idag är det fredag så då blir det lite vin på veckobonusen!

Mizzan69 skrev 2013-03-01 09:16:05 följande:
    Jag gillar deras heta nudelsoppa med kyckling, 3pp... Kämpar som sjutton med mitt sockerberoende!! Men det går, 2 veckor nu utan en endaste godisbit!! Blir en del frukt, men jag försöker att inte äta mer än 3 frukter per dag. Idag är det fredag så då blir det lite vin på veckobonusen!

Om du har problem med sockersug så googla på lchq, fungerar bra i kombi med vv. Rekommenderar inte vvs produkter på det stora hela då de innehåller sjukt mkt socker för det mesta :/
  • Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-03-01 15:48:02 följande:
    Ska läsa lite nogrannare på innehålls förteckningen i fortsättninge Nu tror jag inte det är någon större fara om man inte äter dem för ofta. Igår var första gången på 1 månad som jag åt en burk soppa. Tycker ändå det är smidigt för har man barn, jobb och annat är det inte alltid man orkar/hinner fixa någonting och då känns det skönt med något färdigt att bara kunna värma.      

Scruffy skrev 2013-03-01 15:48:02 följande:
    Ska läsa lite nogrannare på innehålls förteckningen i fortsättninge Nu tror jag inte det är någon större fara om man inte äter dem för ofta. Igår var första gången på 1 månad som jag åt en burk soppa. Tycker ändå det är smidigt för har man barn, jobb och annat är det inte alltid man orkar/hinner fixa någonting och då känns det skönt med något färdigt att bara kunna värma.      

Håller med, det är supersmidigt när man inte riktigt får tid och ork att räcka. Jag ska också tillägga att jag har jättedålig koll på vvs matutbud som det är just nu. Men godisutbudet var iaf onödigt sött förut. Men har man inte problem med sötsug så kanske det inte spelar nån roll ändå :) Fr mig blev det iaf -o.8 kg den här veckan. Är nöjd och glad för det såklart. Det sporrar en att fortsätta träna :)
  • Magdalena82

Ta

iwannarock skrev 2013-03-04 14:26:12 följande:
    Igår va jag på mitt första vv möte :) är riktigt nöjd och taggad, jag vägde ju mig förra söndagen men vågen visade helt fel, killen ställde sig på den och den visade många extra plus, men nu vägde jag mig igår iaf och har satt ett mål, att gå ner 6kilo till påsk :) hoppas verkligen jag klarar detta. En fråga, hur viktigt är det att ära alla sina points? Blir det "fel" om jag äter för lite?

iwannarock skrev 2013-03-04 14:26:12 följande:
    Igår va jag på mitt första vv möte :) är riktigt nöjd och taggad, jag vägde ju mig förra söndagen men vågen visade helt fel, killen ställde sig på den och den visade många extra plus, men nu vägde jag mig igår iaf och har satt ett mål, att gå ner 6kilo till påsk :) hoppas verkligen jag klarar detta. En fråga, hur viktigt är det att ära alla sina points? Blir det "fel" om jag äter för lite?

Tanken är ju att man ska äta upp dem, de gör dock inte jag alla ggr + att jag ju rör på mig rätt mkt. Brukar ligga på 0.6-0.8 minus i veckan. Det viktigaste är ju att följa hälsoråden så att du får i dig vettiga saker i lagom mängd. Dvs varken över eller underäta. Jag brukar ligga på ca 6 pp till frukost, 4 till lunch, 1-2 till ett eventuellt mellanmål och sen ca 7-9 pp till middag.
  • Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-03-04 15:05:41 följande:
    Vad äter du till lunch för 4 points? Lunch och middag brukar för mig ligga mellan 7-9 points.  

Scruffy skrev 2013-03-04 15:05:41 följande:
    Vad äter du till lunch för 4 points? Lunch och middag brukar för mig ligga mellan 7-9 points.  

Jag äter i princip aldrig kolhydrater till lunch utan magert protein tillsammans med stor dos fiberrika grönsaker, grönsaksomeletter, wokade grönsaker med kassler, fläskfilé eller nötfärs i mängd för max 3-4 pp. Mos på blomkål, palsternacka, morötter, broccoli osv blir det också en del av. Går nästan aldrig över 5 pp på lunchen om jag inte äter ute.
  • Magdalena82
    Linn77 skrev 2013-03-04 15:26:23 följande:
    Eftersom det är måndag har jag haft invägning idag, denna veckas resultat blev -0,6 kg, vilket jag är supernöjd med. Totalt har jag nu gått ner 5,8 kg och nu börjar det märkas på att byxorna så sitter lösare så att jag snart får använda bälte.. Härligt! 

Bra jobbat Linn :) vad roligt! Det är härligt när man verkligen märker skillnad!
  • Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-03-04 15:08:44 följande:
    Du kommer inte att gå ned mer för att du äter mindre än din dagsranson. Det är ju inte meningen att svälta sig   Jag har 26 points och brukar äta 24,5-27 points per dag. 6 kg till påsk låter väldigt mycket.  Jag gick ned 3,8 kg på tre veckor och det är jag mycket nöjd med. 2-3 kg i  månaden känns rimligt och hälsosamt.       

Håller med helt. 6 kg låter väldigt mycket. Visserligen är vi alla olika men tror det är bättre att ställa in sig på det mer rimliga 0.5-1 kg per vecka. Därefter får allt över det isf bli som en bonus :)
  • Magdalena82
    iwannarock skrev 2013-03-05 17:48:01 följande:
    Dagen middag som jag starkt kan rekomendera laxfilè med ett täcke av keso blandat med persilja och dill jösses va gott det va Till det kokade jag broccoli och blomkål... Ingen promenad idag heller då min lilla tjej strulat hela natten och vi sov till 10 sen har det varit bvc besök och eftersom vädret va så jäkla fint klädde jag på min lilla dotter så hon fick leka ute för första gången i sitt liv det va väldigt spännande... Imorgon har jag inget inbokat så när det blir dax för henne att sova  får hon åka vagn medans jag promenerar

Låter som en riktigt bra dag. Får testa ditt middagstips också. Alla tips mottages tacksamt just nu, tycker jag står och stampar lite med maten :(
  • Magdalena82
    Marlean skrev 2013-03-05 23:32:02 följande:
    Hej tjejer! Här är en som precis börjat och veckan har inte startat bra. Har knappt varit hemma så har varken haft tid att laga mat eller räkna propoints på annat än frukosten som man bör. Lite synd. :( Hoppas det rättar till sig till helgen. Har någon tips på lättlagade luncher med ingredienser man vanligtvis har hemma?  

Jag kör mkt på omeletter och protein i form av kassler, fläskfilé, nötfärs, kycklingfilé mm alltid med grönsaker till. Brukar hamna kring 4 pp till lunch :)
  • Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-03-06 21:24:47 följande:
    Jag går alltid till VV i samma klädersom jag vägde in mig i. Viktminskningen märks ju på samma sätt som om jag vägde mig naken hemma Det var sportlovsstängt förra veckan, så jag har inte vägt mig på två veckor. Är smått chockad, men vågen visade hela -2,7 kg. Jag fick min andra guldstjärna och har nu bara 0,8 kg kvar till 10%. Köpte VV pedometer till mig, för min från Clas Ohlson för 49 kr tror jag inte visar rätt.

Underbart, stort grattis - så bra jobbat!!! :D
Svar på tråden Några fler viktväktare?