Inlägg från: Magdalena82 |Visa alla inlägg
  • Magdalena82

Några fler viktväktare?

Scruffy skrev 2013-03-07 07:58:51 följande:
    Tack för alla Grattis!!! Hmm, när jag reggade min vikt online imorse så visar den att jag bara har 0,6 kvar till mina 10%. Det kanske jag fixar redan nästa vecka. Nu ligger jag i övre spannat som normalviktig, men tänker lägga mig mera mitt i, så jag är väl drygt halvvägs.  Jag ser ju själv i spegeln och tycker inte att jag ser tjock ut längre utan ganska normal, men jag vill bli smal som jag var tidigare       Enligt VV pedometer så ska man röra sig ett visst antal steg per dag som ska vara normalt, dessa är beroende på längd och vikt. Steg utöver dessa ger bonuspoints. Jag ska ta ca 6300 steg innan jag kan börja få bonuspoints. Tur att man inte brukar äta upp dem, för det blir nog mindre än man tror.   

Vad kul att du köpt en sån, helt rätt sak att unna sig ju :) du måste skriva sen hur du tycker den fungerar!
  • Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-03-07 12:47:10 följande:
    Nu jäklar har jag köpt mig ett par löparskor!!! Det blir nog premiärtur på lördag, innan dess hinner jag nog inte. HEJA! HEJA!

Heja heja! Bra där, vi unnar oss helt rätt saker i den här tråden - vi är så bra! Vad blev det för skor? Jag springer i ett par asics gel kayano. Underbara skor men såg nu att jag slitit dem väldigt mkt i hälen. Får bli ett par nya längre fram i vår. Vad jag däremot köpte förra veckan: en gymboll! Sjukt bra grej för snabba övningar här hemma :) plankan 3 * 1 min. Puh!
  • Magdalena82
    MadeleneErik skrev 2013-03-07 13:27:21 följande:
    Tack så mycket! Ja det känns riktigt bra än så länge =) även fast jag hade en riktigt seg start (-0,1 första veckan och 0,5 andra veckan) men det verkar ha släppt nu. det va väl bara min kropp som ville kolla att jag inte "lurades" den här gången också efter 10 års jojobantande =) Nu gäller det bara att försöka hitta bra delmål och försöka att inte tänka så mycket på slutmålet då jag har så många kilon dit =/ Jag hade ju hela 44 kg att gå ner ( nu är det "bara" 37 kvar) så det kan kännas lite tufft ibland. hur mycket har ni andra som mål att gå ner? om man får fråga det =)  

Jättebra gjort av dig att ta tag i det, det är så lätt att bara strunta i saker som känns tungt. Kör så det ryker! :) Jag har fått två barn väldigt tätt och med det gick jag upp lite i vikt. Ingen katastrof dock. Hade 8 kg för mkt för att klassas som normalviktig om man ser till BMI. Det har jag gått ner nu och därmed precis passerat gränsen för normalvikt. Det är jag inte nöjd med utan ska ner minst 6 kg (helst 8) till då jag vet att det kommer göra det lättare att motionera. Det vore lätt att nöja sig nu men då vet att jag skulle få igen för det sen. Vill ha bort det där extra som sitter kring magen och höfterna nu :)
  • Magdalena82

God morgon alla, har haft vägning på morgonen. Efter att ha hoppat av och på vågen, samt flyttat runt den lite för att kontrollera ordentligt kunde jag konstatera: - 1.3 kg denna vecka. Är såklart sjukt nöjd med detta och sitter nu och går igenom veckan för att förstå vad som ligger bakom det. Det enda jag kan komma på är min ökade träning och att jag håller hårt i kosten. 20-23 pp per dag, litet kolhydratintag, inte ätit av vare sig VB eller AB. Återstår att se inför kommande vecka :)

• Magdalena82

GRATTIS! Alltid kul med minus, men varför äter du så lite per dag? Särskilt om du tränar så mycket så måste du nog äta lite mer. Man ska ju äta sina points och veckobonusen och ändå gå ned i vikt. Nu fattar inte jag hur man får i sig hela veckobonusen, jag har aldrig ätit mer än ca 5 -7 points av den på en vecka.  Med VV ska man ju aldrig gå hungrig heller. Jag äter bra och mår bra toppen. Samt att jag ÄTER precis allt, fikabröd undantaget.      [/quote] Jag vräker i mig mat, bara det att jag äter av "rätt" saker och då kommer man inte upp så högt i pp. Frossar i rent protein, ägg, kvarg, frön och mättande fiberrika grönsaker. Under helgen släpper jag dock på rutinerna lite - man kan ju inte vara hur puritansk som helst jämt heller. Då hade jag nog tröttnat :) fikabröd är nog min största last också :/

• Magdalena82
    iwannarock skrev 2013-03-08 08:17:24 följande:
    Jag va så sugen på nåt igår kväll och tog lättkeso och frusna blåbär, fy det va nog det värsta jag ätit men fick tipset om kvarg istället, någon som testat?

iwannarock skrev 2013-03-08 08:17:24 följande:
    Jag va så sugen på nåt igår kväll och tog lättkeso och frusna blåbär, fy det va nog det värsta jag ätit men fick tipset om kvarg istället, någon som testat?

Jag gillar iofs keso men kvarg äter jag minst ett par deciliter per dag av. Perfekt mellanmål tycker jag med lite hallon och frön :)
  • Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-03-08 09:36:22 följande:
    Fikabröd har aldrig varit någon stor last hos mig, men jag har ätit om det har bjudits vid fika. Då har nog godis varit värre. Numera avstår jag fikabröd helt, tar hellre en knäckemacka. Någon gång ibland unnar jag mig en VV kex, har två olika sorter hemma.     

Scruffy skrev 2013-03-08 09:36:22 följande:
    Fikabröd har aldrig varit någon stor last hos mig, men jag har ätit om det har bjudits vid fika. Då har nog godis varit värre. Numera avstår jag fikabröd helt, tar hellre en knäckemacka. Någon gång ibland unnar jag mig en VV kex, har två olika sorter hemma.     

Ah jag läste kanske fort :) uppfattade det som att fikabrödet var lasten haha. Det är D verkligen hos mig. Och nu har jag varit ute på en 8 km backig tur och självklart luktar det nybakade kanelbullar från konditoriet längre ner på gatan "suck"!
  • Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-03-08 12:46:17 följande:
    Åt nyss en grymt god kycklinggryta med mango och ris, 7 points. Mätt och belåten Lagade den i lördags och gjorde några extra portioner som jag fryste in.  

Perfekt, skönt att ha det klart :)
Svar på tråden Några fler viktväktare?