Inlägg från: Magdalena82 |Visa alla inlägg
  • Magdalena82

Några fler viktväktare?

litensyster skrev 2013-03-11 12:22:04 följande:
    Hej, ny här hos er. Skrev in mig i lördags hos vv internet versionen. Ska ner ca 8 kilo. Måste ju fråga er. Äter ni aldrig av veckobonusen?

Hej och välkommen! Nej ytterst sällan. Försöker klara mig på mina dagliga pp även på helgerna + röra på mig mkt :)
  • Magdalena82
    Linn77 skrev 2013-03-12 12:14:18 följande:
    Har gått ner 0,7 kg denna vecka vilket blir totalt 6,5 kg. Så nu har jag fått börja använda bälte till alla byxor, härligt!

Underbart, bra jobbat!!!
  • Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-03-13 20:22:10 följande:
    Mitt sämsta resultat hittills, sedan jag gick med. I och för sig åt hag middag innan jag gick dit och förra veckan vägde jag mig på tom mage, Bara -0,2 denna vecka, och kaghade hoppats på -0,8 så att jag kunde nu mina 10%. Men om två veckor då jag går dit nästa gång ska jag klara det.

Förstår att det känns tråkigt, MEN fortfarande ett minus vilket ju betyder att det ändå går åt rätt håll :) kämpa på bara, du tar dina 10 nästa gång. När du slår ut det sen så får du ett bra snitt :)
  • Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-03-14 07:15:31 följande:
    God morgon vänner! Jag måste tipsa om en maträtt som jag gjorde igår! www.ica.se/recept/smulpaj-med-rodlok-kassler-.../ Jag modifierade lite... Tog zucchini ist för aubergine, la till färska champinjoner samt pudrade över ca 1 msk mjöl över fyllningen, för den är väldigt lös. Jag slängde också i lite hackad persilja och kryddade lite extra med persilladekrydda. Receptet var från början till 4 pers. men i och med att det blev så mycket grönsaker så räckte pajen till 5 rejäla eller 6 mindre portioner. En smarrig sallad och den kalla såsen till var suuuupersmaskens! Jag har den tyvärr inte färigberäknad, men jag tror att det blir ca 10 pp om man delar det på 5 portioner.

Underbart, jag älskar senap haha. Vill man göra den nyttigare så kan man göra ett annat pajskal med kesella ist. Måste testa detta :)
  • Magdalena82

Vägning imorse, 0.3 kg bara denna vecka :( försöker tänka positivt dock. Tappade ju desto mer förra veckan så det ger ett ok snitt. Men ett halvt kilo minus hade ju vågen gärna fått visa iaf - suck. Nåja, 3.2 kg kvar innan jag nått mitt slutmål - hoppas vara där om 1 mån ca!

• Magdalena82
    iwannarock skrev 2013-03-15 09:07:19 följande:
    Magdalena82---> grattis till minus :)

Tack snälla, har just varit på ett snabbpass på gymmet för att peppa mig lite. Hoppas det känns bättre snart. Hur går det för dig?
  • Magdalena82
    iwannarock skrev 2013-03-17 18:12:27 följande:
    YES YES YEEES :) Har just vägd mig, fick min första guld stjärna, har gått ner 3,3 kilo på 2 veckor så idag visade vågen alltså minus 0,9 :) FAAAN va underbart (förlåt att jag svär) ;)

Underbart, bra jobbat!!! :)
  • Magdalena82

Härligt att se att det går framåt för alla. Alla är verkligen superduktiga på att hålla emot och prioritera. Jag har inte skrivit så mkt senaste veckan, vi har flängt runt till släktingar med barnen och jag har framförallt fått ihop 4 riktigt bra träningspass, mkt nöjd me det och att vågen visade 1.2 kg minus igår. Nu har jag 2.2 kg kvar till mitt stora mål - och ca 5 till mitt toppformsmål. Då kommer det gå lätt att springa igen. Längtar! Ha en bra helg alla duktiga!!!

• Magdalena82
    iwannarock skrev 2013-03-27 11:37:26 följande:
    Opererades i måndags så här är det bara soffan som gäller :( hade sett fram emot en vecka med massa promenader då jag är helt barnledig men det går tyvärr inte. Har så ont så jag pallar inte ens att fixa frukost, mamma kommer hit snart o jag bad henne köpa med en drick yoghurt från Lidl, jag försöker att ändå äta ordentligt men just nu får det bli vad det blir. Till middag idag blir det sprödbakade citronbitar med morötter o broccoli och igår blev det Morotspannkaka.

Usch och fy, hoppas du snart känner dig bättre. Vissa veckor blir vad de blir, man kan inte alltid vara på topp. Lät iaf som du hade en god middag på gång! :)
  • Magdalena82
    Kitty12 skrev 2013-03-27 09:51:42 följande:
    Japp, nu har jag hållit på i 11 veckor idag! -1,4 kg denna veckan o har gått ner 10 kg allt som allt :) Har några veckor kvar sen ska jag gifta mig o åka till Italien. Detta har varit min morot hela tiden, tror det e viktigt med något mål. Ska fortsätta lite till sen när vi kommer hem, trivs super med att kunna ALLT! Nu blir det promenad med min lilla tjej, skönt att komma ut i solen :)

Vad härligt, stort grattis till kanonresultat. Och vilket mål att se fram emot 'drömmer mig bort'...
  • Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-04-03 12:47:50 följande:
    - 0,4 kg blev det den här veckan. Hade väl hoppats på lite mer, men det får väl bli till nästa vecka. Vet att jag under påsken drack två glas vin ( ca 1 dl per gång) Oftast dricker jag ingenting eller max 1 glas. Så trots att jag haft råd med det inom mina 26 points, kanske det påverkar. Snart är det dags för promenad nr 2 idag.

Scruffy skrev 2013-04-03 12:47:50 följande:
    - 0,4 kg blev det den här veckan. Hade väl hoppats på lite mer, men det får väl bli till nästa vecka. Vet att jag under påsken drack två glas vin ( ca 1 dl per gång) Oftast dricker jag ingenting eller max 1 glas. Så trots att jag haft råd med det inom mina 26 points, kanske det påverkar. Snart är det dags för promenad nr 2 idag.

Att det blev minus är ju huvudsaken. Grattis!!!
  • Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-04-04 07:45:27 följande:
    Så sant, så sant! Jag "tjuvvägde" mig i dag och kunde konstatera att jag nu ligger på +-0. Tack vare att jag börjat röra på fläsket igen så har jag tappat de där 1.3 kg som satte sig i förra och förrförra veckan. Om jag håller igång och skärper mig med maten kan jag kanske till och med få ett - på måndag! Det ska bli så skönt när födelsedagaskalasen är över och svärmor och svärfar åkt hem. Missförstå mig rätt, jag gillar mina svärisar och det är ju roligt med kalas.... Men det är svårt att hålla sig på banan!

Men det är ju så, det blir lite besvärligare när man har besök, är borta eller liknande. Även om man inte går upp i vikt så blir det liksom ett litet avbräck. Vi har varit på resande fot i 10 dgr och jag tjuvvägde mig imorse och hade faktiskt gått ner, visserligen inte mkt men ändå. Får väl se vad det visar imorn. Det blir iaf en sväng till gymmet idag :)
  • Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-04-05 08:07:37 följande:
    Den där fiskrätten ska jag prova men i magrare tappning. Usch, jag har kämpat emot i flera dagar men nu verkar en riktig dunder förkylning vara ett faktum. Har haft ont i halsen i omgångar sedan i helgen, och nu börjar näsan rinna. Ska mest vila, men ska i alla fall se till att gå mina dagliga steg. Ca 6600. VV pedometer är verkligen intressant för ditt dagliga hälsosamma steg antal samt antal steg du behöver ta för att tjäna in bonuspoints, ökar i takt med att kilona minskar. Det ökat mellan 100-200 steg per kilo. Igår gick jag mycket och kom upp i 6 bonuspoints. Ganska bra dag för mig så det finns utrymme för fredagsmys också.

Härligt! Mys och var snäll mot dig själv. Finns inget värre än att bli långtidsförkyld när det gäller viktminskning :( bättre att vila ett par dar och sen komma igen med full kraft. Så är det för mig iaf. Ha en härlig kväll! :)
  • Magdalena82
    Pinkypie skrev 2013-04-05 13:15:44 följande:
    Hejsan! :) Har precis gått med som onlinemedlem för att bli av med alla extrakilon efter graviditeten + några gamla trivselkilon. Har runt 20 kilo kvar innan jag når min målvikt. Tänkte hänga på här i tråden för lite inspiration och pepp om det är okej?

Såklart, det är bara att känna sig som hemma. Kilona kommer att rasa, tycker mina första 10 gått av bara farten. Sötsuget har också försvunnit. Kan bero på att jag försöker hålla nere på kolhydrater och lightprodukter iofs. Hur som haver, välkommen!
  • Magdalena82
    Fidelis ad urnam skrev 2013-04-05 08:24:11 följande:
    -3,1 kilo

Fidelis ad urnam skrev 2013-04-05 08:24:11 följande:
    -3,1 kilo

Grymt bra, stort grattis!!!
Svar på tråden Några fler viktväktare?