Inlägg från: Gulletuss |Visa alla inlägg
  • Gulletuss

Några fler viktväktare?

Man kan även söta yoghurten med lite stevia och ha i lite vaniljpulver om man vill ha det lite gottigare!

• Gulletuss

Tjohoo! Nu har jag invigt mina nya löparskor och fått ihoip några aktivitetspoints! Känns toppen!
    Och jag har fått ihop maten bra idag, så jag kan mysa till mellon utan att ta till veckobonus. Härligt!

• Gulletuss

Hehe. Det blev visst en liiiiten chokladbit också! En god, mörk choklad med hallon & blåbar, fair trade, sötad med stevia. Där rök några veckobonus, men det var jag värd! Får väl bli en långpromenad i morgon!

• Gulletuss

Hahaha! Härligt med en "prisvärd" godbit! Jag har ätit det, det är gott. Jag kanske skulle ha med sånt till skolan och ha som mellis/fikabröd till kaffet. Lycka till med vägningen ikväll.

All energi jag hade igår är som bortblåst idag. Slösade väl upp den igår, då var det full fart! Här blåser så sinnesjukt mycket och kallt idag, så jag skippar nog promenaden idag.
    Jag provade att baka en sockekaka med stevia strö istället för strösocker idag. Den blev lite skum. Och steviasockret sjönk liksom ner i botten. Nå ja. Den serveras med lite glass och hallon till efterrätt ikväll.

Vägning i morgon. Har inga föraningar denna gången. Det är ju värsta jojoresultaten för mig hela tiden. Men lite minus vore ju trevligt. Känns som att jag stått still en stund nu (om man snittar alla mina + och - )

• Gulletuss
    iwannarock skrev 2013-03-10 18:11:50 följande:
    YEEES :) -2,4 FAN va jag är bra

Hihi! Grattis!!! Skrattande
  • Gulletuss
    Scruffy skrev 2013-03-10 21:16:17 följande:

GRATTIS! Idag har hag tagit det lite lugnsre. Varochbdimtrönade med sonen. Simmade själv 50 med honom. En timmes tennis. Totalt fick jag ihop 3 points i aktivitetsbonus. Igår kom jag upp i 5. Har ätit super gott i helgen. Jätte god mat, bara VV recrpt. Ett glas vin och det fanns plats för lite godis både fredag och lördag. Allt inom mina 26 points.                                                                                                                                       
    Men gud va härligt! Flyt med motion, godsaker och mat inom budgeten - lovely! {#emotions_dlg.flower}

Vägdag för mig idag.... Först visade vågen + 0.7 kg. Då blev jag skitsur och tänkte minsann inte fylla i det! Mina veckovägningsresultat har ju minst sagt varit ojämna! Obestämd Och jag har kämpat med motion och följt pp-programmet.
    Sen dammade jag av "fötterna" på vågen och testade igen. Då visade den - 1kg! Jag vägde mig typ 3 ggr till, med samma resultat! Så nu har jag skrivit in - 1,0 kg i vv online! Cool Äntligen lite resultat för mödan!

Nu ska jag värma den goda kycklingsoppan som ska tas med i mattermos till skolan idag! Ha en god dag och nya vecka! Kraaaaam på er! Hjärta
  • Gulletuss
    iwannarock skrev 2013-03-11 14:58:59 följande:
    Idag ska jag äta korvsoppa till middag, tycker det blir lite krångligt att räkna ut allt, det blir korv potatis och rotfrukter i (denna gång frysta rotfrukter) jag får väl räkna typ, 3 korv skivor och 1 potatis och 1 dl frysta rotfrukter (?)

Du har inte tillgång till receptskaparen (onlineverktyg)? Då kan du ju bara fylla i vad du stoppar i grytan, ange antal portioner och få ut rätt pp/port.
  • Gulletuss
    litensyster skrev 2013-03-11 12:22:04 följande:
    Hej, ny här hos er. Skrev in mig i lördags hos vv internet versionen. Ska ner ca 8 kilo. Måste ju fråga er. Äter ni aldrig av veckobonusen?

Alla gör nog väldigt olika. Jag tror att viktnedgången funkar olika också, en del kan äta veckobonusen varje vecka och ändå gå ner bra. Medans andra upplever att det inte funkar så bra. Jag för söker att inte ta av vb så mycket. Men det händer ju att det är kalas, utgång, resturang besök osv. Då äter jag med sunt förnuft och tänker att det är veckobonusen som går åt.
  • Gulletuss
    Linn77 skrev 2013-03-12 12:14:18 följande:
    Har gått ner 0,7 kg denna vecka vilket blir totalt 6,5 kg. Så nu har jag fått börja använda bälte till alla byxor, härligt!

Skoj!
    Så härligt när resultat börjar bli synligt och kännbart!
  • Gulletuss

I dag ger jag mig en klapp på axeln igen, för jag har varit ute och gåggat en liten runda i solen! Det går bättre och bättre med löpningen. Än så länge kan jag ju bara springa ungefär ½ km i sträck (men jag gör ju fler löpintervaller på en runda). Men med lite jävlar anamma ska det nog kunna bli 1 km inom en rimlig framtid!

Skönt att ha fått lite flyt i träningen och att vågen äntligen samarbetar med mig! Totalt har jag gått ner 5.8 kg. Jag har 3,1 kg kvar till nästa delmål. Därefter får jag se vart jag lägger ribban.

Svar på tråden Några fler viktväktare?