Inlägg från: Gulletuss |Visa alla inlägg
  • Gulletuss

Några fler viktväktare?

Nu har jag ätit en av mina "standardfrukostar", värd 8 pp

Hallon/blåbär så mycket jag vill: 0 pp
    1 st banan i slantar: 0 pp
    1,5 dl Turkisk yoghurt 10% : 5 pp
    1 msk linfrön: 0 pp
    3 msk Keso 4%: 1 pp
    1 dl Pauluns Fullkornsflingor: 2 pp

En del kanske tycker att den kostar för mycket pp, men jag tycker den är värd det för jag håller mig ordentligt mätt. Då står jag mig till luchen, med kanske en frukt som mellanmål. Man kan ju också byta till 3% yoghurt och minikeso.
    I bland äter jag något annat till frukost och tar med mig detta i matlåda, då med frusna bär, och äter till lunch.

• Gulletuss

Jag är lite bitter, för min tänkta lilla motionsrunda är inställd i dag. Det har kommit ca 1 dm snö! Förbaskade väder! Jag vill ha vååååååååååååååår!!!!!

• Gulletuss

God morgon vänner!
    Jag måste tipsa om en maträtt som jag gjorde igår!
    http://www.ica.se/recept/smulpaj-med-rodlok-kassler-och-aubergine-714079/

Jag modifierade lite... Tog zucchini ist för aubergine, la till färska champinjoner samt pudrade över ca 1 msk mjöl över fyllningen, för den är väldigt lös. Jag slängde också i lite hackad persilja och kryddade lite extra med persilladekrydda.
    Receptet var från början till 4 pers. men i och med att det blev så mycket grönsaker så räckte pajen till 5 rejäla eller 6 mindre portioner. En smarrig sallad och den kalla såsen till var suuuupersmaskens!

Jag har den tyvärr inte färigberäknad, men jag tror att det blir ca 10 pp om man delar det på 5 portioner.

• Gulletuss

Magdalena82: Allt med - framför är BRA!!! Grattis!

Just nu känner jag mest blääää... Har åkt på en förkylning. Ena dottern har varit hemma hela veckan med feber, hosta och huvudvärk. Nu har visst någon bacill hoppat in i mig också. Jag är tack och lov lindrigare drabbad. Vaknade med huvudvärk och hela huvudet fullt med snor. Men ingen feber och hosta iaf. Matmässigt ska det nog gå bra. Men min motion... Rynkar på näsan Jag känner mej inte så pigg på att springa, eller ens ta en promenad. Men förhoppningsvis blir det bättre under helgen så jag kan ta en runda, av något slag. Då blir det iaf två ggr denna veckan.

Hur som helst... TREVLIG HELG ALLA FINA VV:ARE! {#emotions_dlg.flower}

• Gulletuss

Ojoj! Vad ni är motståndskraftiga mot fresteser!!

Nu har vi fredagsmyst och jag måste dela med mig av ett recept som jag "komponerade" och beräknade! Det blev smarrigt och lagom mycket pp.

Kycklingtacogratäng 4 port à 8 pp
    3 st kycklingfiléer
    1 tsk smör att steka i
    1 påse taco kryddmix
    1 lök, hackad
    1 klyfta vitlök, hackad/pressad
    2 dl tacosås
    1 dl creme fraiche 15%
    200 g Philadelphia 12%
    50 g riven (smakrik) ost max 31%

Dela kycklingen i mindre bitar. Stek lök, vitlök och kyckling i smöret. Krydda med tacomixen, ha i en liten skvätt vatten. Stek tills nästan all vätska är borta.
    Häll tacosåsen i botten på en form. Lägg kycklingfräset ovanpå. Blanda philadelphia, creme fraiche och riven ost. Läg det överst. Gratinera i ca 200-225 grade tills det verkar färdigt/har fått fin färg.

Servera med en smaskig sallad och ev nachochips.

Jag tyckte att det blev riktigt bra. Både lagom portion och lagom pp.

Har man mindre kräsen familj än mig kan man ju "fylla ut" med ex paprika och zucchini. Tungan ute

• Gulletuss
    mamaciiita skrev 2013-03-16 17:09:33 följande:
    Hej! Hoppar på här igen :) Var med i höstas men slutade följa vv i ett par månader.. Har varit igång i två veckor nu och gått ner 2,5 kg.

Väger 82,5 kg och vill gå ner nästan 20 kg till 63 kg men just nu känns det viktigast att komma ner under 80!!  

KellyJones skrev 2013-03-17 17:04:00 följande:
    Hej allihop! Har läst igenom tråden lite kort för att hitta lite motivation! Gick med som online medlem idag och ska försöka tappa ca 10 kg innan sommaren!! Hänger på här om det är ok :)
    Välkomna ombord!!! Underbara, peppande och stöttande vv:are här inne!
  • Gulletuss

Vägning i dag. -0,9 kg! Jag är NÖJD! Helt klart bra start på veckan!

Nu är det bara 2,2 kg kvar till nästa delmål. Bara att fortsätta kämpa på!

Jag kom ut på en rask promenad i går. Jag hade tagit panodil och nässpray, eftersom en förkylning har fångat mig i sitt grepp. Jag provade att jogga lite också, och det gick riktigt bra! Jag får nog fortsätta trilla piller idag, känner mig inte 100% ok.

Förutom de uppenbara hälsoeffekterna som jag faktiskt börjat se spår av, så är möjligheten att samla aktivitetspoints en riktig sporre att motionera!

Ha en riktigt bra vecka, alla goa vv-kämpar! {#emotions_dlg.flower}

• Gulletuss
    Scruffy skrev 2013-03-18 20:26:58 följande:
    Grattis till alla minus påvågen, Idag har jag slagit rekord i lite points. Har nog inte ätit mer än max 12 idag. Har opererat ut en tand i morse och var tvungen att fasta innan. Sedan var klockan 14 innan jag fick börja äta och dricka. Det har blivit några glas juice och tre tallrikar yogurt med mosad banan eller jordgubbar. En VV champinjonsoppa på burk blev det till kvällsmat. Får bara äta flytande föda idag. I kylskåpet väntar en VV chokladmousse. Den är jag värd.

Tandläkarbesök: drastisk, men effektiv bantningsmetod! Flört Nä, skämt å sido, hoppas du mår bra efter op!

Är hemma med sjukt barn - igen. Jag får besök av svärföräldrarna i morgon, så städning står på schemat! Och så borde jag börja skriva på en hemtenta också... Och planera maten.... Jag ska i alla fall bjuda svärisarna på en jättegod laxlasagne en av dagarna!

Har fortfarande lite väl mycket snor i hela huvvet, så vi får se hur det blir med motionen i dag. Jag vet varken om jag hinner eller orkar!

• Gulletuss
    Linn77 skrev 2013-03-19 13:43:05 följande:
    Jag har också haft invägning och trots onödigt ätande av fikabröd som fick mig att bli besviken på mig själv  hade jag, helt oförtjänt gått ner även denna vecka.

-1,7 kg blev veckans resultat vilket ger totalt 8,2 kg viktnedgång hittills.

Så jag fick flytta tre silverstenar till gladburken idag :) Underbart! 
    Fantastiskt! Grattis!
Svar på tråden Några fler viktväktare?