• Anonym

skäms för att man köper icas billiga blöjor??

har en dotter som föddes i höstas. köpte för det mesta libero blöjor, då det var vad man fick rabattkuponger i med posten ibland.
    vi bodde i ett litet samhälle på glesbygden. dessa storpack gick på 119 kr om jag inte minns fel .... när dottern blev något större jämförde jag priser i butiken o såg ju att icas va mkt billigare så började köpa det.
    nu har vi flyttat till en småstad. liberos blöjor är väl något billigare här men fortfarande kring hundralappen. hittade här ica maxi som säljer ica basic blöjor för 65kr! (visst, kanske det är nån extra blöja i libero-paketen då...men styckpriset är ju avsevärt mkt mindre!!)
    när vi har väldigt dålig ekonomi är det klart att man köper billigaste man kan. dessa blöjor har funkat precis lika bra för oss (dottern!) som de dyrare.
    MEN
    kan känna att det är pinsamt att berätta att man köper dessa billiga (varför??!). var hos en bekant häromveckan som undrade vad jag köpte för blöjor när hon såg att jag tog fram en ur skötväskan - antaligen en hon aldrig sett. berättade att det var icas, varpå hon: "...eh ok" ungefär. har även mött liknande vibbar på andra ställen.
    så till och med BLÖJOR har blitt en statuspryl? suck säger jag.

• Svar på tråden skäms för att man köper icas billiga blöjor??
  • Anonym

Ja, blöjor är en statuspryl precis som med allting annat i bebisvärlden... tyvärr...

Men stå upp för ditt val. Det är vansinnigt att betala dubbla priser för blöjor om man inte behöver.. 

• Malima

Ja, tyvärr är det väl så! Jag köper dock Willys egna-de sitter bättre på sonen å är lite billigare! Jag är irriterad på att man "ska skämmas" så jag brukar stolt säga var jag köper våra blöjor. Annars blir det ju aldrig bättre tänker jag!

• Anonym

av nyfikenhet: hur många blöjor är det i libero respektive ica?

• Anonym

Vi använder tygblöjor för att vi är så snåla. Ingen annan vi känner gör det. Men på natten använder vi fortfarande engångs, så vi inte behöver oroa oss för att dottern ska ligga med blöt stjärt. Vi köper COOPs eget märke, ett parket kostar 50 kr och räcker en månad.

Jag tycker inte man ska skämmas över att man köper billiga blöjor? Det är en produkt som barnet ska kissa och bajsa på, inget annat. Däremot så ska man inte köpa dem om de funkar dåligt på barnet (läcker, ger utslag etc), men jag har aldrig upplevt att billiga blöjor är sämre än dyrare.

Om någon frågar, säg att det finns roligare saker att göra med pengarna än att bajsa på dem

• Anonym
    Anonym skrev 2012-06-15 20:00:42 följande:
    av nyfikenhet: hur många blöjor är det i libero respektive ica?
    och nej, bryr mig inte ett dugg om "märke" utan bara om de håller tätt.
    tror du umgås med fel folk.
  • Eliasmamma

Vi köper också icas egna. Inte pga priset utan för dom är bättre än pampers och libero enligt oss. Läcker och luktar inte om dom

• Jajja87

Vi köper nästan alltid ica basic blöjor, för att det är dem som passar våra barn perfekt aldrig läckt igenom eller något! dessutom mycket billigare, finns ingen anleding att köpa någon annan sort. liberos blöjor skaver och dem har dem blivit röda på innalåren av!! om man vill slösa pengar på blöjor får väl folk göra det!! haha!

• Peter37

Jag har många barn..varför köpa ngt dyrt när ngt billigare kan vara lika bra...kör man med Pampers/Libero(som jag gjorde)så är det ju väldigt få som ser det...man kanske ska skryta OM man använder dom..ska man ha en vimpel på barnets rygg som talar om blöjfabrikat,klädmärke,barnmatsmärke,bil som föräldrana har och bostadsrät eller hysres..DU väljer..DITT barn,DIN beslut..OM ngn gnäller ,be dom ta del av 11:e bud ordet..
    -SKÖT DIG SJÄVLV OCH SKIT I ANDRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Du blir inte en sämmre förälder för att du väljer ica..snarare smartare..du får pengar över till annat..
    Go Girl!!!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-06-15 20:02:25 följande:
    Om någon frågar, säg att det finns roligare saker att göra med pengarna än att bajsa på dem
  • Anonym (dåliga)

Skämmas ska du inte behöva göra, men jag anser att icas blöjor (antar att du menar ica basic) är mycket sämre än tex libero som jag köper. Både passform och uppsugningsförmåga och kvalite. Så klart icas är billigare än libero när de är sämre kvalite. Man får vad man betalar för. Så är det. Varför tror du icas blöjor är så mycket billigare annars? Har även testat willys blöjor och de var också dåliga.

Jag köper dyrt för jag vet de är bäst.  Men självklart får du köpa icas om du tycker de är bra. Men jag tycker de är skit!

Svar på tråden skäms för att man köper icas billiga blöjor??