skäms för att man köper icas billiga blöjor??
har en dotter som föddes i höstas. köpte för det mesta libero blöjor, då det var vad man fick rabattkuponger i med posten ibland.
vi bodde i ett litet samhälle på glesbygden. dessa storpack gick på 119 kr om jag inte minns fel .... när dottern blev något större jämförde jag priser i butiken o såg ju att icas va mkt billigare så började köpa det.
nu har vi flyttat till en småstad. liberos blöjor är väl något billigare här men fortfarande kring hundralappen. hittade här ica maxi som säljer ica basic blöjor för 65kr! (visst, kanske det är nån extra blöja i libero-paketen då...men styckpriset är ju avsevärt mkt mindre!!)
när vi har väldigt dålig ekonomi är det klart att man köper billigaste man kan. dessa blöjor har funkat precis lika bra för oss (dottern!) som de dyrare.
MEN
kan känna att det är pinsamt att berätta att man köper dessa billiga (varför??!). var hos en bekant häromveckan som undrade vad jag köpte för blöjor när hon såg att jag tog fram en ur skötväskan - antaligen en hon aldrig sett. berättade att det var icas, varpå hon: "...eh ok" ungefär. har även mött liknande vibbar på andra ställen.
så till och med BLÖJOR har blitt en statuspryl? suck säger jag.