• jonie

längtar efter + efter missfall

themorethemerrier: Jag är i samma sits. Hoppas på ÄL nu på en gång men det har inte kommit ihåg än.. Testar bara med CB så hoppas på glad gubbe nu i dagarna. Heja heja! :)

• jonie

När jag plussade förra månaden började jag få småfinnar bara några dagar efter ÄL. Dom vill inte ge sig! Dom kommer fortfarande, små och lite varstans. Störande! Mer finnar nu än när man var tonåring liksom, inte ok. Nån mer som har kvar nåt sånt efter förra graviditeten?

Jag blir galen snart, vill bara se den där glada gubben på testen! Gah!! 

♥ Första försöket efter MF i juni ♥ ÄL? BIM? ♥
  • jonie

Tack för tumållningen! Jag brukar aldrig känna nåt men brukar få glad gubbe på dag 12. Nu är jag på dag 14 och inte heller i morse var gubben glad. Börjar bli nervös ju :( Fast det kanske inte är vanligt att ÄL sker på samma dag direkt efter missfall.. Men jag blir ändå stressad.. Hoppas vi båda får ÄL i helgen :)

• jonie
    themorethemerrier skrev 2012-07-12 13:58:38 följande:
    Nu har jag ÄL-testat tre dagar i rad och hittills ingen direkt skillnad i teststrecket men så vet jag att det brukar vara. Nu när jag blev gravid senast så var det inget teststreck ena dagen och sen nästa jättestarkt och positivt! Så jag har fortfarande lite hopp om ÄL i helgen men som du säger så har jag inte heller någon aning om hur min kropp kommer reagera på missfallet.

Vill ju bli gravid snabbt igen, blir så stressad av alla nygravida runt omkring mig och alla som säger till mig att "ja men ni vill ju säkert ha ett till", vill ju svara "jaaa och vi skulle redan haft en på väg" men det blev ju inte så. :( 
    Jag har testat med CB i åtta dagar nu, fortfarande inget... :( Har läst i lite trådar där tjejer fått ÄL på dag 18 istället för det vanliga 13, nån som fått ÄL två veckor senare än vanligt, nån som fått två veckor efter negativt gravtest. Jag har verkligen INGET tålamod! Vill, precis som du, bli gravid fort igen men det är ju svårt när ÄL lyser med sin frånvaro... Får väl fortsätta att hålla tummarna för att det kommer i helgen... Det värsta är att jag verkligen börjar se sex enbart som ett måste bara för att bli gravid. Inget jag njuter av längre. Hm. Deppdag, sorry. 
    ♥ Första försöket efter MF i juni ♥ ÄL? BIM? ♥
  • jonie

ÄNTLIGEN en glad gubbe på CB ÄL-test!! (På dag 16, jättesent) Nu irriterar det mig dock att vi inte har haft sex sen i tisdags... När jag plussade hade vi sex fem dagar på raken fram till ÄL... Men får se till att få till det idag och imorgon helt enkelt.

• jonie
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-07-12 19:35:35 följande:
    Och här trodde jag att mensen var igång och så försvann den lika snabbt igen och återgick till rött på pappret Obestämd Ringer väl kvinnokliniken och rådfrågar lite om den inte kommer snart.
    Jag känner precis som er andra att jag snart vill vara gravid igen. Kikade runt lite på kläder idag och jag känner att jag lever inte i nuet utan tänker åh en sån skulle jag köpt om jag var gravid, så fin jag hade varit i den som gravid m.m Blä! Jag vill ha en bebis i magen, dumma dumma MA 
    Konstigt... Hoppas kroppen börjar bete sig som den ska snart! :) Har du ringt och rådfrågat och fått några bra svar?
    Jag känner precis som du! Jag hann köpa mammabyxor innan mf och dom ligger och hånar mig nu känns det som.. Hoppas vi snart får använda gravid-kläder! {#emotions_dlg.flower}
    annaa83 skrev 2012-07-13 08:48:40 följande:
    Jonie: Hurra!  så skönt när det kommer en glad gubbe =) Hoppas ni får en trevlig myshelg! 

Är det någon som testat med stickor från familjevaruhuset? Beställde hem ett paket från dom igår med 20 ältest o 20 gravtest för 199kr, tog en av varje igår bara för att se om dom gav spökstreck men såg inget. men dom är så smala o tunna! 2 mm breda typ!  
    Ja äntligen var gubben glad! Glad Har redan myst en gång och mer blir det i helgen Flört
    Jag har inte testat dom tyvärr. Dom låter ju jättesmå!! Skumt. Har du nån bild?
    ♥ Första försöket efter MF i juni ♥ ÄL14/7 ♥ BIM? ♥
  • jonie

themorethemerrier: Härligt! Då blir det massa mys för oss i helgen :)

• jonie

Förstår din oro absolut. Svårt att släppa den förstås. Jag känner att jag kommer vara jättenojig i början om/när vi vi får ett plus. Blir också nervös att det inte kommer bli för att man så gärna vill men vi får försöka att tänka positivt! Klart vi ska få våra små så småningom!

• jonie

Nån mer som fått fina positiva ÄL-test? :)
    Själv ligger jag med kuddar under baken och benen högt på självaste ÄL-dagen, haha :)

Känner ni förresten av er ÄL? Det gör inte jag, har aldrig gjort. Mår och är precis som alla andra dagar...

Svar på tråden längtar efter + efter missfall