• jonie

längtar efter + efter missfall

Zira skrev 2012-07-19 13:08:25 följande:
    Tack tjejer! Ska bara säga att min sambo ville att vi skulle göra ett gravtest till för att se om det blivit starkare/svagare efter morgonens blödning. Jag tyckte det var onödigt men gjorde detta ändå, då lyste ett plus! Ska testa på lördag, har beställt hem digitala test så får väl svart på vitt då, men jag ställer in mig på att det inte blivit något
    Wow! Men då borde det ju vara positivt! Genombrottsblödning kanske! 
    ♥ Första försöket efter MF i juni ♥ ÄL14/7 ♥ BIM 29/7 ♥
  • jonie

Vad spännande! Upp med bilden SkrattandeDet syns ju alltid bättre i verkligheten men jag (vi) vill se Glad

• jonie

Ser lite lite svagt... Frågan är om det är spök... Vilken dag var du på nu igen? Det kan ju kanske bli starkare..

• jonie

Vilken dag efter ÄL alltså..

• jonie

Ok, men då är du ju en bra bit från ÄL i alla fall! Körde du med tester?
    Bådar ju gott att det inte blöder mer i alla fall, och att testet är starkare! Håller tummarna för dig! 

• jonie

Hehe, ja precis. Lättare sagt än gjort Flört Tålamodet prövas verkligen på en när man är inne i det här Glad

• jonie
    Anonym (nervös) (TS): Hur mår du?? Hänger du här nåt?? Hoppas du är ok och att du snart är redo att försöka igen!! Kram!
  • jonie
    Anonym (Längtan) skrev 2012-07-19 18:30:32 följande:
    Tog aldrig något test.

Och i dag kom mensen två och en halv dag sen...

Trött och sorgsen....Gråter
    Stor kram till dig!! {#emotions_dlg.flower} Det är så hemskt när allt hopp raseras! 
    Hoppas du är redo att försöka igen på nytt! Håller tummarna för dig att du får ditt plus!!
  • jonie
    skunk skrev 2012-07-19 18:51:58 följande:
    Hej tjejer!

Jag har läst här ett par veckor och önskar er all lycka!

Jag fick MF den 29 juni i vecka 9+0 blödde två veckor och på efterkontrollen var jag ändå tvungen skrapas. Skrapades 12 juli. Har gjort kanske 3 grav test under tiden och alla pos. När testade ni neg? Nu har jag nästan slutat blöda. Kommer bara "brunt" gammalt blod alltså, och bara på pappret när jag kissat. Så nu börjar rädslan att försöka igen komma krypandes. Jag vill så oerhört mycket få ett till barn men de här året har varit jobbigt. Försökte nästan ett år innan jag blev gravid och så slutade det så här Jag har sagt åt sambon att jag inte vill längre, men de vill jag ju egentligen! Jag är bara så rädd. Alla dessa tester och pressen "har de tagit sig den här månaden" Ja ni försår säkert hur jag menar. Det gör så ont att kissa på testet och se att de är pos och veta att de inte finns något barn kvar Men de skulle vara så skönt att få ett neg så man kan lägga de här bakom sig. Så när testa ni neg?
    Bamsekram till dig (och välkommen till tråden)! {#emotions_dlg.flower} 
    Mitt råd är väl egentligen att inte stressa. Ni måste inte försöka igen nu på en gång. Du/ni kanske behöver ett tag att bara ta hand om varandra och bearbeta skiten. Alla är så olika där... Men jag förstår din uppgivenhet! Jag lyckades bli gravid på andra försöket och tyckte det var hemskt med missfall så jag kan ju inte föreställa mig den hemska känslan när man försökt så länge och till slut fått sitt plus!

Personligen ville jag försöka på en gång men det var nog mycket tack vare att jag fick mitt missfall så tidigt och att allt gick så fort. Jag började blöda den 28 juni och blödde som en mens i fyra dagar. På femte dagen, 2 juli, fick jag komma till gyn och gjorde ett vul. Jag gjorde även ett gravtest där som redan då var negativt. ÄL kom igång sen efter 2 veckor ungefär och nu hoppas jag igen...

Sorry för mitt långa svar, hoppas det gav nånting... KRAM!
  • jonie

Nu har jag tänkt och funderat för mycket igen Tungan ute Det här med gravsymptom... Man läser ju lite här och där om olika symptom vid olika graviditeter och jag undrar hur vanligt det är??! En del verkar ha helt tvärtemot-symptom sin andra graviditet jämfört med den första. Man undrar ju lite eftersom jag veeeeet att jag kommer börja leta efter samma symptom som förra månaden när jag plussade. Kanske dumt då?? Vad tror ni tjejer? Har ni egna erfarenheter av det?? Kram på er!

Svar på tråden längtar efter + efter missfall