• djmugg

Spökstäder och övergivna hus

Någon mer som gillar övergivna hus och spökstäder? Det finns ju tyvärr ont om dem i Sverige. Men här är ett par sidor man kan gotta sig i.
    www.ghosttowngallery.com/
    www.ontarioghosttowns.com/
    Kom gärna med egna sidor med...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-22 17:26:00:
    En liten uppdatering:
    www.swedishruins.nu/index.htm
    www.eternit.se/eternit.html
    www.pbase.com/zeroscan/bodie
    www.ne.jp/asahi/saiga/yuji/gallary/gunsu/thumbnail.html
    oboylephoto.com/ruins/index.htm
    www.darkpassage.com/gate.htm
    jan.jornmark.se/html/overgivna_platser.html
    www.umass.edu/rso/mamo/asylum.html
    www.angelfire.com/extreme4/kiddofspeed/chapter1.html
    www.swedishruins.nu/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-23 20:19:31:
    www.pbase.com/djmugg/galleries
    www.deadmalls.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-28 20:04:22:
    www.salentini.com/index.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-07 18:04:02:
    www.abandoned-places.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-08 21:20:23:
    seehere.blogspot.com/2006/02/abandoned-brussels.html

• Svar på tråden Spökstäder och övergivna hus
  • djmugg

Vad roligt Blueswede! Det ska jag kolla in direkt!!

• nuttelisa

HEJ

här en till som sållar sig till er.....ÄR helt galen i STORA övergivna HUS..har suttit i flera timmar å kollat bilder nu... kom hem från jobbet ngn ggr runt 3..men kunde inte slita mig..men måste nu gå å sova... men har en del tankar...

att se dessa hyreshus ger mig kalla kårar...alla människor som bott där. var är dom nu? vad tänker dom? hur ser dom på husen idag?? all historia som sitter i väggarna där...

NGN som har tips på ngra bra filmer ang temat stora övergivna hus??

house on the haunted hill tex ( tror den heter sååå)...det är väll ett mentalsjukhus det utspelar sig på...?? när dom ska övernatta där för att få ngn miljon var. Den är spooky med mentalbilderna som flashar...

DJ MUGG: underbara länkar och dina bilder ( dock lite spooky att du tagit bilder år 2095 redan!! hehe...*ler*)

ANG Grängesberg: Dum som man är å sitter i djupa småland, men VARFÖR står dom där alla tomma? läste ngt om rasrisk? är det område där det finns mkt bostäder och lite invånare??

ANG KYMLINGE: man kan åka genom där men ingen kliver på eller av alltså??

ANG: www.eternit.se/fotoalbum.html

har ni sett bilder från mördarens hus...mkt spännande...jag ryser...NGN som vet ngt om HISTORIAN där??

tårtpappersfasaden på den sidan får mig att tänka på SVT´S UTGRÄVARNAR..suverän serie ju..mkt övergivna platser å dess historik

Ngn mer än jag som bara känner att man eg vill ta sig an alla dessa övergivna hus...visst kostsamt..men historian.....

NATTI natti på er... TUR att det är ljust då jag ska sova...efter att ha sett alla bilder här...uj uj uj

• djmugg

Vad roligt med en till som är galen i övergivna hus! Och tack för komplimangen. 2095, haha, du vet, jag har en liten tidsmaskin i vardagsrummet.

Sitter också ofta och funderar på varför hus bara står tomma. Men ofta är det väl så att det är ett avbefolkningssamhälle och husen egentligen är tänka att rivas, men det aldrig har blivit av. Husen i Grängesberg tror jag att området såldes och någon skulle göra någonting av det, men det blev aldrig nåt. Några av husen har folk bott i tills för bara några år sedan. Men Grängesberg är väl inte ett ställe man flyttar till direkt, så då har det blivit tomt. Och ju mer det förfaller, ju mindre vill någon göra något åt dom. Som synd är, det är verkligen jättevackra hus. Och de är jättefina när de är som de ska. Finns ju ett likadant område som folk bor i inne i Grängesbergs centrum.

Det finns ju en länk till en vad jag fattar ö i Japan där helt jätteområde står tomt, med höghus typ. Där kan man ju undra varför man bara lämnar. Visst fabriken kanske lagt ner, men det borde ju finnas någon av alla dessa japaner som vill bo där.
    Iofs har jag hört att i Japan så har man inte hus i mer än 30 år, sen river man och bygger nytt.

Angående mördarens hus så står det ju tyvärr inte var det ligger som synd är... Lite historia stod det ju, att det var en man som mördat sin fru och sedan försvann han, och polisen har aldrig kunnat hitta honom. Grannarna vill köpa tomten, men eftersom ägaren inte finns att hitta, så kan den inte säljas.

Vad är Utgrävningar för program?? Går det nu eller?

• nuttelisa

SVT sände det i höstas...utgrävarna...men där var det oftast inte mkt som fanns kvar av bebyggelsen eller ytterst lite..så dom grävde för att se HUR det kan ha sett ut osv...jag bandade det o spelade över det...är sååå sur för det idag...men det kommer nog i repris...

• mammma02

finns det inte nån som har nåt med spök hus¨å göra=)

• nuttelisa

måste bara tipsa om ngt underbart på en sida, kanske ni missat detta??

på sidan www.abandoned-places.com
    och under photo gallery nr 1
    i hjulet där..ytterst och längst ner höger....klicka på the lemaire institute. TBC in the house

kika på bilder direkt..gå vidare längst ner the hospitale inside, kika på dess bilder. vidare till the hospital by night.. därefter kommer det mest spännande enligt mig....

THE GOOD OLD DAYS.....där du får ser då-nu..om du för musen över bilderna....

NGN som vet om det finns fler sånna sidor på nätet...just då-nu fascinerar mig enormt...

• djmugg

Sorligt Särskilt när man ser skillnaden så.

• nuttelisa

ISFJORD. ..tackar....jag lyckades ju inte få fram det så det fick bli en lång utläggning...för på min sida ser alla sidorna ut att heta www.abandoned-places.com

tur det finns datanissar...

Svar på tråden Spökstäder och övergivna hus