• djmugg

Spökstäder och övergivna hus

Någon mer som gillar övergivna hus och spökstäder? Det finns ju tyvärr ont om dem i Sverige. Men här är ett par sidor man kan gotta sig i.
    www.ghosttowngallery.com/
    www.ontarioghosttowns.com/
    Kom gärna med egna sidor med...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-22 17:26:00:
    En liten uppdatering:
    www.swedishruins.nu/index.htm
    www.eternit.se/eternit.html
    www.pbase.com/zeroscan/bodie
    www.ne.jp/asahi/saiga/yuji/gallary/gunsu/thumbnail.html
    oboylephoto.com/ruins/index.htm
    www.darkpassage.com/gate.htm
    jan.jornmark.se/html/overgivna_platser.html
    www.umass.edu/rso/mamo/asylum.html
    www.angelfire.com/extreme4/kiddofspeed/chapter1.html
    www.swedishruins.nu/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-23 20:19:31:
    www.pbase.com/djmugg/galleries
    www.deadmalls.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-28 20:04:22:
    www.salentini.com/index.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-07 18:04:02:
    www.abandoned-places.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-08 21:20:23:
    seehere.blogspot.com/2006/02/abandoned-brussels.html

• Svar på tråden Spökstäder och övergivna hus
  • djmugg

MimmiLina - Det är nog egentligen inte så konstigt att det är så mycket tomt i Grängesberg, man kan ju köpa ett hus för 200 000 så... Men det ser rätt ruggigt ut!

Jag blir helt tokig när jag ser tomma hus.
    Hittade ett idag, ett stort hus som har varit på senare tid en del av en skola. Ville inte fota där idag för det var mycket folk runt omkring, men jag ska ta lite bilder där sedan.

• MimmiLina

djmugg - Skulle vara kul att se dina bilder sen.

• djmugg

Jag ska rota reda på några kanske så kan jag försöka lägga upp dem någonstans.

• djmugg

Håller på att lägga upp lite bilder på: www.pbase.com/djmugg/galleries om någon är intresserad. Det kanske inte är de bästa bilderna... Och några är tagna från hästryggen

• marisingen

Nu blev jag nyfiken.. Var hittar jag lägenheterna i Laxå?

• MimmiLina

djumugg - Snygga bilder.
    Det där bostadshuset med lägenheter hade jag nog inte kunnat låta bli att gå in i. Om det var öppet.

• djmugg

MimmiLina - Mmm... Men jag hade hästen med mig Sen är jag nog laglydig hihi, det är ju faktiskt olagligt att gå in i även tomma byggnader.

• Jogobella

Jag bor i en stad där ungefär var tredje hus står tomt och är förfallet. Det är väldigt speciellt. Stan är dimensionerad för 120 000 invånare och idag bor här ca 60 000. Det är en väldigt fin gammal stad, som ett mini-Prag och de hus som är iordninggjorda är hur vackra som helst.

Nu blev ni nyfikna va? Staden heter Görlitz och ligger i gamla Östtyskland, gränsar till Polen. Halva stan är faktiskt polsk, jag har trehundra meter till gränsövergången Anledningen är att det drogs upp nya gränser efter andra världskriget. Nu vill ingen bo här nästan, för hög arbetslöshet så många flyttar till väst. Vi bor här för min man ha´r fått ett bra jobb här, hur konstigt det än kan låta. Men vi ska flytta till väst efter sommaren.

Ska leta efter bilder på nätet sen. Har bebis i knät nu

• djmugg

Jogobella - Sånt är ju hur synd som helst. Och om det inte finns några arbetsmöjligheter heller...
    Var lika när jag var i Potsdam i Tyskland. Där stod också hur mycket lägenheter tomma och bara förföll. Visst, där hade de renoverat en del, men det var på vissa ställen ändå lite av en spökstad.
    Görlitz skulle vara en dröm att fotografera i. Om man nu får säga så...

Svar på tråden Spökstäder och övergivna hus