• djmugg

Spökstäder och övergivna hus

Någon mer som gillar övergivna hus och spökstäder? Det finns ju tyvärr ont om dem i Sverige. Men här är ett par sidor man kan gotta sig i.
    www.ghosttowngallery.com/
    www.ontarioghosttowns.com/
    Kom gärna med egna sidor med...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-22 17:26:00:
    En liten uppdatering:
    www.swedishruins.nu/index.htm
    www.eternit.se/eternit.html
    www.pbase.com/zeroscan/bodie
    www.ne.jp/asahi/saiga/yuji/gallary/gunsu/thumbnail.html
    oboylephoto.com/ruins/index.htm
    www.darkpassage.com/gate.htm
    jan.jornmark.se/html/overgivna_platser.html
    www.umass.edu/rso/mamo/asylum.html
    www.angelfire.com/extreme4/kiddofspeed/chapter1.html
    www.swedishruins.nu/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-23 20:19:31:
    www.pbase.com/djmugg/galleries
    www.deadmalls.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-28 20:04:22:
    www.salentini.com/index.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-07 18:04:02:
    www.abandoned-places.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-08 21:20:23:
    seehere.blogspot.com/2006/02/abandoned-brussels.html

• Svar på tråden Spökstäder och övergivna hus
  • MimmiLina

Gud så kul! Nu vet jag vad jag ska göra resten av kvällen.

• djmugg

Jag vågade inte gå in. Det är ju rena vansinnet är gå in där, måste ju vara rasrisk som tusan nu när det brunnit och allt. Men det står ju öppet konstigt nog.
    Jag fotade en hel del bilder utifrån, men det var vansinnigt roligt att se hur det såg ut inne nu. Man var ju lite frestad när dörren var öppnen....

• djmugg

Majsan70 - Det där var en spännande tråd. Kul att se lite svenska övergivna hus. Kolsva nästa säger jag bara!!

• Majsan70

djumugg

Ja det är en rolig sajt eftersom det var lite avvarje i den. Känner igen mycket och speciellt svartklubben i bryggeriet. Där har man ju inte vart..*ser oskyldig ut*

• MimmiLina

djumugg - Hade nog inte kunnat låta bli att gå in... galet fascinerande.

• MimmiLina

Lägenheterna i Laxå..brr...

• djmugg

Majsan - Hehe.. Det är konstigt att jag inte sett en del av ställena förut, kommer ju från i närheten från början. Men Hasselbladsbyggnaden är väl inte övergiven nu? Det är väl nån liten affär eller nåt där. Eller så är det en annan nästan likadan byggnad jag tänker på.

MimmiLina - Jag är lite feg... Men jag får väl ta och gå in någongång och hoppas jag inte slår ihjäl mig. Om de inte har bommat igen stället eller rivit det.
    De där fotografierna måste vara tagna efter jag var där. När jag var där så stod det en massa burkar längs hela bänken (som var på ett av korten) och på dessa korten låg de på marken.

• djmugg

Nu har jag med kommit till lägenheterna i Laxå, gud, det är ju skrämmande. Undra varför det inte rivs som det gör på andra mindre ställen där hela hus står tomma. Det känns helskumt att ett helt område bara står tomt *river mig i håret* Måste bara åka förbi där och titta någongång.
    Nån som varit där?

• MimmiLina

Tänk om ens egen bostad oxå nån gång kommer att stå övergiven. Folk smyger runt här med kamera liksom, och tänker oj, där har dom suttit och ätit frukost, åh titta där, deras gamla soffa!

Creepy.

Svar på tråden Spökstäder och övergivna hus