utredningssamtal och domstol
Jag är en mamma till en liten kille på knappt 1,5år. Jag har ensam vårdnad. "Pappan" har jag inte varken pratat med eller sett sen dagen jag fick veta att jag var gravid. Då "vaknade jag upp" och insåg hur han hade behandlat mig. (allt annat än bra) Bad honom dra. Han har dock gjort faderskapstest så det är fastställt.
Problemet är att "farmor" har försökt få kontakt. Hon är minst lika manipulativ och hemsk som sin son. Alltså ingen jag vill ha i närheten av mitt barn. Har haft kontakt med familjerätten vid ett flertal tillfällen och berättat min situation och fått till svar att eftersom jag har ensam vårdnad så är det jag som bestämmer vad som är bäst för mitt barn.
Nu har jag precis öppnat ett brev därifrån, där det står att "farmor" (med hjälp av fr) ska driva detta till domtolen. Så jag ska på utredningssamtal. Jag är totalt livrädd.
Hur stor chans har hon att vinna en sån sak?
Kan tilläggas att jag har en "ny" pojkvän, som ser sonen som sin egen (och behandlar honom som det). Han föräldrar bryr sig också om och tar hand om honom som sitt eget barnbarn. Så egentligen har han en pappa, farmor och farfar även om det inte är biologiskt.
Vad ska jag ta mig till? Är livrädd för den där människan. Hela den familjen har förstört så mycket redan, ska de få chansen att förstöra livet för min son med?