• Martinisen

Vad gör ni med spindlar inomhus?

Hej! Sedan jag flyttade till hus har jag fått vänja mig gradvis vid att man måste dela det med gigantiska husspindlar. Jag och min man hanterar detta på lite olika vis. Han envisas med att bära ut alla spindlar, medan jag bär ut ibland, men också mycket väl kan tänka mig att helt sonika mosa dem i ett hushållspapper. Jag orkar helt enkelt inte hålla på at bära ut alla! Jag är inte rädd för dem, men tycker de är rätt äckliga. Hur hanterar ni spindlar, dödar eller bär ut, och vilken metod använder ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?
  • Zchimla
    Fidelis ad urnam skrev 2012-07-02 11:40:18 följande:
    Nix, de är äckliga små kryp som inte förtjänar att leva. Inte djur ( i mina ögon)
    Oavsett hur många länkar du kan ge mig som bevisar att de är djur, kommer de aldrig vara djur i mina ögon. Dur är inte så äckliga, obehagliga och snuskiga.  
    Visst förtjänar dem att leva - utan spindlar skulle människan dö ut pga alla skadedjur som skulle ta över.
    jag hörde detta på P4 häromdagen - var alla vår Jonas Wahlström (vem annars) som berättade om en spindelutställning på skansen.

Faaaaaaaast de förtjänar att leva - utomhus de som kommer in till mej gör bäst i att smita ut innan jag ser dem *or else*
  • Jenna03
    Zchimla skrev 2012-07-02 12:39:09 följande:
    Visst förtjänar dem att leva - utan spindlar skulle människan dö ut pga alla skadedjur som skulle ta över.
    jag hörde detta på P4 häromdagen - var alla vår Jonas Wahlström (vem annars) som berättade om en spindelutställning på skansen.

Faaaaaaaast de förtjänar att leva - utomhus de som kommer in till mej gör bäst i att smita ut innan jag ser dem *or else*

Visst är de nyttodjur, fast som du säger utomhus:). Men man kan ju alltid bära ut dem levande istället för att slå ihjäl dem.
  • Martinisen
    Jenna03 skrev 2012-07-02 13:11:30 följande:

Visst är de nyttodjur, fast som du säger utomhus:). Men man kan ju alltid bära ut dem levande istället för att slå ihjäl dem.

Ja, kan man så är väl det bästa att fånga i glas och bära ut
  • GrönaDruvan

De flesta spindlar låter jag vara, men är dom riktigt stora så vill jag gärna ta ut dom. Fast jag tar inte i spindlar själv, utan mannen tar ut dom. Vi dödar aldrig djur.

• Martinisen
    GrönaDruvan skrev 2012-07-02 13:32:15 följande:
    De flesta spindlar låter jag vara, men är dom riktigt stora så vill jag gärna ta ut dom. Fast jag tar inte i spindlar själv, utan mannen tar ut dom. Vi dödar aldrig djur.

Inga djur alls? Flugor, getingar, fästingar?
  • GrönaDruvan
    Martinisen skrev 2012-07-02 13:33:12 följande:
    Inga djur alls? Flugor, getingar, fästingar?
    nä, helst inte. I nödfall. Flugor dödar vi inte. Inte getingar. Fästingar möjligtvis, för det brukar ju inte gå på nåt annat sätt. Nej, vi dödar inte ens myggor om vi inte behöver.
  • rödtopp

Spindlar utomhus får leva men kommer dom in så dör dom.

Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
  • GrönaDruvan
    GrönaDruvan skrev 2012-07-02 13:39:19 följande:
    nä, helst inte. I nödfall. Flugor dödar vi inte. Inte getingar. Fästingar möjligtvis, för det brukar ju inte gå på nåt annat sätt. Nej, vi dödar inte ens myggor om vi inte behöver.
    så, visst ljög jag. Ibland dödar man djur, men som sagt mest i nödfall...

• Martinisen
    rödtopp skrev 2012-07-02 13:39:28 följande:
    Spindlar utomhus får leva men kommer dom in så dör dom.

Hur bär du dig åt för å ta dem då? Modig nog att våga klämma till dem i papper?
  • EnGladPingvin

Hinner jag före katterna fångar jag dem och släpper ut dem levande. När det kommer till att döda djur anser jag det ska finnas en bra anledning, t.ex. till föda. Döda djur för att de är äckliga eller för nöjes skull skulle jag aldrig få för mig.

Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?