• Martinisen

Vad gör ni med spindlar inomhus?

Hej! Sedan jag flyttade till hus har jag fått vänja mig gradvis vid att man måste dela det med gigantiska husspindlar. Jag och min man hanterar detta på lite olika vis. Han envisas med att bära ut alla spindlar, medan jag bär ut ibland, men också mycket väl kan tänka mig att helt sonika mosa dem i ett hushållspapper. Jag orkar helt enkelt inte hålla på at bära ut alla! Jag är inte rädd för dem, men tycker de är rätt äckliga. Hur hanterar ni spindlar, dödar eller bär ut, och vilken metod använder ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?
  • Martinisen
    Ojsan skrev 2012-07-01 22:21:28 följande:
    När jag var liten och lekte med min kusin så plockade han av benen på en spindel. Vi såg hur benen fortsatte att röra sig fastän de var avlägsnade från kroppen och kroppen hoppade iväg. Väldigt grymt gjort, men det var säkert starten på min spindelfobi. Dom kommer att hämnas liksom..
    Jag har hört att spindlar lever i par, så om jag slår ihjäl en är jag alltid rädd att maken ska hämnas:)
  • stickkontakt
    Buscemi skrev 2012-07-01 22:16:00 följande:
    Dom är äckliga
    Dom är håriga
    Dom kryper
    Dom bits
    Dom gömmer sig 
    Det där låter som min ettåring

Nåja. Äcklig är hon oftast inte och hon har inte mer hår än andra barn. Men kryper, bits och gömmer sig gör hon
  • Martinisen
    stickkontakt skrev 2012-07-01 22:30:10 följande:
    Det där låter som min ettåring

Nåja. Äcklig är hon oftast inte och hon har inte mer hår än andra barn. Men kryper, bits och gömmer sig gör hon
  • Martinisen
    Leon och flickans mamma skrev 2012-07-01 22:32:29 följande:
    Dödar alla spindlar
    Hur då? Mos med hushållspapper eller bank med flugsmälla?
  • Fidelis ad urnam

mördar mördar mördar på alla tänkbara sätt. 

• Martinisen
    Fidelis ad urnam skrev 2012-07-01 22:35:50 följande:
    Törs du klämma ihjäl dem i hushållspapper också? Ryys!
  • Buscemi
    Fidelis ad urnam skrev 2012-07-01 22:35:50 följande:
  • Anna86

Finns inget värre än när man ligger i sängen (på rygg) och läser en bok, när man helt plötsligt ser en stooor jävel springa runt i taket ovanför! Rusade ner och ropade på sambon "det kryper något i taket!", han kollade på mig och frågade "Va, har vi en vattenläcka?! Du ser ju helt förstörd ut!(dvs det måste vara något allvarligt)"... jag vågar ju inte ens säga ordet för jag tycker dom är så läskiga, till slut förstod han och gick upp och dödade den...

Tur att ingen lagt in bild i tråden för då hade jag inte vågat titta in här mer... vågar knappt läsa om det folk skrivit.

• Fidelis ad urnam
    Martinisen skrev 2012-07-01 22:38:57 följande:
    Törs du klämma ihjäl dem i hushållspapper också? Ryys!
    bara de dör så är jag nöjd, men visst finns tanken där att äcklet kommer ta sig ur pappret och upp på min hand. Så en stor dos panik är involverad i mördandet. Men DÖ ska de!
Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?