• Martinisen

Vad gör ni med spindlar inomhus?

Hej! Sedan jag flyttade till hus har jag fått vänja mig gradvis vid att man måste dela det med gigantiska husspindlar. Jag och min man hanterar detta på lite olika vis. Han envisas med att bära ut alla spindlar, medan jag bär ut ibland, men också mycket väl kan tänka mig att helt sonika mosa dem i ett hushållspapper. Jag orkar helt enkelt inte hålla på at bära ut alla! Jag är inte rädd för dem, men tycker de är rätt äckliga. Hur hanterar ni spindlar, dödar eller bär ut, och vilken metod använder ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?
  • GrönaDruvan
    EnGladPingvin skrev 2012-07-02 13:42:55 följande:
    Hinner jag före katterna fångar jag dem och släpper ut dem levande. När det kommer till att döda djur anser jag det ska finnas en bra anledning, t.ex. till föda. Döda djur för att de är äckliga eller för nöjes skull skulle jag aldrig få för mig.
    precis så tänker jag med! Vem ger mig rätten att döda ett djur för att jag tycker det är äckligt? Det är också ett litet liv som vill leva!
  • Jenna03
    EnGladPingvin skrev 2012-07-02 13:42:55 följande:
    Hinner jag före katterna fångar jag dem och släpper ut dem levande. När det kommer till att döda djur anser jag det ska finnas en bra anledning, t.ex. till föda. Döda djur för att de är äckliga eller för nöjes skull skulle jag aldrig få för mig.

Egentligen det enda rätta...
  • Jenna03
    ÄlskDuBaby skrev 2012-07-02 14:05:15 följande:
    Hittar något hårt att döda de med.. jag är LIVRÄDD!

Jobbigt
  • Pimpinellan
    Martinisen skrev 2012-07-01 21:09:44 följande:
    Du verkar ändå rätt van vid å ta dem. En i veckan är ändå fler än vad många i stan har
    Nä,det är inte en i veckan. Och för det mesta ganska små spindlar. De där stora asen på många centimeter har vi inte alls här-kärrspindlar kallas de visst. Och de med pytteliten kropp och jättelånga ben kommer aldrig in-de sitter mest ute och ugglar och stör inte så värst. Jag trodde jag skulle få mer problem med spindlar än vi faktiskt har när vi flyttade ut på landet för som sagt-jag vistas inte på samma plats som en levande och skrämmer rman mig med en spindel kommer en rak höger farande! Jag får total ångest av dem,hjärtat rusar upp i 190 på en sekund och spindeln bara måste DÖ. Så är det bara!
  • Jenna03
    Pimpinellan skrev 2012-07-02 14:32:27 följande:
    Nä,det är inte en i veckan. Och för det mesta ganska små spindlar. De där stora asen på många centimeter har vi inte alls här-kärrspindlar kallas de visst. Och de med pytteliten kropp och jättelånga ben kommer aldrig in-de sitter mest ute och ugglar och stör inte så värst. Jag trodde jag skulle få mer problem med spindlar än vi faktiskt har när vi flyttade ut på landet för som sagt-jag vistas inte på samma plats som en levande och skrämmer rman mig med en spindel kommer en rak höger farande! Jag får total ångest av dem,hjärtat rusar upp i 190 på en sekund och spindeln bara måste DÖ. Så är det bara!
    Haha, en rak höger, dig skojar man inte med ostraffat med andra ord:) Åtminstone inte med spindlar..
  • Pimpinellan
    Jenna03 skrev 2012-07-02 14:34:26 följande:
    Haha, en rak höger, dig skojar man inte med ostraffat med andra ord:) Åtminstone inte med spindlar..
    Folk har provat och gör inte om det kan jag säga...Tungan ute Gallskrik rätt i örat och en vilt viftande kvinna som stampar,svär ve och förbannelse över en och har sig är en syn inte alla vill återuppleva!
  • YokohamaNr2

Är de inte allt för stora bär jag ut dem levande. Var riktigt rädd för spindlar som liten och som ungdom men det har gått över lite nu även om jag tycker de är rätt obehagliga. Mina söner på 5 och 3 är båda inne i en riktig insektsfas för tillfället, de älskar att leta upp kryp och visa mig....suck

• Jenna03
    YokohamaNr2 skrev 2012-07-02 14:43:15 följande:
    Är de inte allt för stora bär jag ut dem levande. Var riktigt rädd för spindlar som liten och som ungdom men det har gått över lite nu även om jag tycker de är rätt obehagliga. Mina söner på 5 och 3 är båda inne i en riktig insektsfas för tillfället, de älskar att leta upp kryp och visa mig....suck

Hur gör du när det kommer in flugor och getingar då? Kan du smälla dem inför dina söner? Och hur förklarar du i så fall det för dem?
  • Martinisen
    Pimpinellan skrev 2012-07-02 14:39:14 följande:
    Folk har provat och gör inte om det kan jag säga...Tungan ute Gallskrik rätt i örat och en vilt viftande kvinna som stampar,svär ve och förbannelse över en och har sig är en syn inte alla vill återuppleva!

Nä fy, man skojar inte med folk med fobi
Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?