• Martinisen

Vad gör ni med spindlar inomhus?

Hej! Sedan jag flyttade till hus har jag fått vänja mig gradvis vid att man måste dela det med gigantiska husspindlar. Jag och min man hanterar detta på lite olika vis. Han envisas med att bära ut alla spindlar, medan jag bär ut ibland, men också mycket väl kan tänka mig att helt sonika mosa dem i ett hushållspapper. Jag orkar helt enkelt inte hålla på at bära ut alla! Jag är inte rädd för dem, men tycker de är rätt äckliga. Hur hanterar ni spindlar, dödar eller bär ut, och vilken metod använder ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?
  • inarosegarden

jag hatar dom!!!!!! i vårt nya hus kryllar detv fan om dom!!!!! kan inte ha fönstret öppet på natten för då kommer dom in. tom min sambo har blivit lite skrajsen för dom är så jävla stora! varför är det så mycket spindlar inomhus+ nån som vet?

• Buscemi
    MoaElis skrev 2012-07-01 21:59:36 följande:
    Ja, jag tycker iaf det. Ser ingen anledning att slå ihjäl dom..
    Jag kan tipsa dig om minst 5. 
  • Martinisen
    inarosegarden skrev 2012-07-01 22:02:23 följande:
    jag hatar dom!!!!!! i vårt nya hus kryllar detv fan om dom!!!!! kan inte ha fönstret öppet på natten för då kommer dom in. tom min sambo har blivit lite skrajsen för dom är så jävla stora! varför är det så mycket spindlar inomhus+ nån som vet?
    Ja jag tycker också de är ovanligt många. men det är väl så att de gillar vissa hus. Vad gör du med dem?
  • Martinisen
    Buscemi skrev 2012-07-01 22:03:57 följande:
    Jag kan tipsa dig om minst 5. 
    vilka 5 är det:)?
  • inarosegarden
    Martinisen skrev 2012-07-01 22:05:09 följande:
    Ja jag tycker också de är ovanligt många. men det är väl så att de gillar vissa hus. Vad gör du med dem?

dödar dom om jag törs, annars får sambon göra det. jag kan inte gå o sova om det sitter en spindel nånstans. iallafall inte dom stora som vi har nu. har aldrig sett sånna spindlar förut, typ svarta med kolsvarta ben, lite kantiga i formen ungefår som en tumnagel i kroppen å sedan ben som är ca 2-3cm långa... ryyyyyys!!! utanför min dotters fönster sitter det andra spindlar oxå feta  men mera droppformade i kroppen o mer brunspräckliga. en dag satt jag i hennes säng, tittade upp o såg ett spindelben sticka ut från taklisten.... sen drog den tillbaka benet o låg dår bakom o lura. har fortfarande svårt att vistas där.... usch, detta är verkligen ett handikapp!!!
  • Juronjaure

...ber sambon att rädda mig från odjuret! Föredrar dock när han låter odjuret leva istället för att döda det...

• obZen

Gör ingenting med dom. Tycker att det är ganska trevligt med lite spindlar i huset! Skulle aldrig döda dom, kan ju inte ens döda flugor. Dom fångas in med glas och släpps ut.

The struggle to free myself of restraints, becomes my very shackles.
  • Buscemi
    Martinisen skrev 2012-07-01 22:05:53 följande:
    vilka 5 är det:)?
    Dom är äckliga
    Dom är håriga
    Dom kryper
    Dom bits
    Dom gömmer sig 
  • Ojsan

När jag var liten och lekte med min kusin så plockade han av benen på en spindel. Vi såg hur benen fortsatte att röra sig fastän de var avlägsnade från kroppen och kroppen hoppade iväg. Väldigt grymt gjort, men det var säkert starten på min spindelfobi. Dom kommer att hämnas liksom..

Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?