Inlägg från: bebbe2005 |Visa alla inlägg
  • bebbe2005

Midsommargänget III

Hej! här var det riktigt lugnt idag! Har nu i alla fall hittat till nya traden! Ja, jag försöker för en gangs skull att koncentrera mig pa jobbet - de senaste veckorna har jag varit allt annat än effektiv, endast graviditet och symtom och dyl har kretsat runt i mitt huvud. Försöker nu blocka tankarna en aning, sa att det atminstone blir nagonting gjort
    kikar in igen pa torsdag, ska iväg med jobbet 2 dagar...

• bebbe2005

ElinP! I och med denna graviditet har jag gatt in för en ny inriktning - "jag väntar barn, inte missfall"! Personligen har det verkligen givit mig nagonting denna gangen, förra gangen kände jag pa mig att nagot inte stämde, sa vagade inte riktigt tro pa det.. denna gangen vagade jag visserligen inte säga nagonting till er, men känner pa nagot sätt att det känns rätt och riktigt denna gang (även om jag fortfarande inte fatt njuta av ma illa-symtomen... det kan man ju saklart bli lite orolig över)...

MEN om det är nagot jag har svart för just nu sa är det att halla facet... innan jag blev gravid var jag kaffenarkoman, rökte och drack gärna ett glas öl eller tva.. nu har jag "helt plötsligt" blivit bade nykterist, teälskare (men endast kaffeinfritt) och kör en vit manad när det gäller alkohol - allvarligt talat, det kan ju inte finnas en kotte i min omgivning som gar pa det! Lite väl mycket pa en gang, eller vad tror ni?! Hur lyckades ni dölja sanningen inför omgivningen? nagra bra tips?!?

• bebbe2005

är inte La Gomera en av öarna? jag har en kompis som varit där flera ganger - ön ligger lite avsides men ska tydligen vara jättefin... mensjälv har jag inte varit pa nagon av öarna, sa ingen aning...

• bebbe2005

Grattis i efterskott, Flinx!! Härligt det later med att bli riktigt bortskämd med 4-rätters pa lokal!! Inte manga veckor kvar nu, eller hur? kan du inte lata mig fa kika in i gravkalendern ocksa, tack? du som inte madde illa i början av graviditeten, ge mig tips pa hur man ska tro att man faktiskt är gravid?!

Tant T - jag skulle ga pa sa manga kollar jag bara kunde! Som tur är far man ju det ocksa här där jag bor, inga begränsningar vad gäller varken VUL, UL eller annat!

HG - ny lägenhet - later toppen. Vi byggde precis in ett nytt kök och är sa glad att vi gjorde det - nu trivs vi 10ganger bättre, för köket har precis alla de sma detaljerna vi ville ha och nu är det snarare sa att man maste hitta pa saker att göra i köket för att fa njuta av det, sa det blir mycket bak och matlagning nuförtiden - inte undra pa att man far känslan av att ha gatt upp nagra kilon för manga....!
    Amning och flaskmatning tycker jag dessutom later helt normalt och du ger ju pa sa sätt även din man chans till bonding - perfekt jämlikhet, inget själviskt whatsoever!

prickiga jag - vattengympa later härligt. Dock tycker jag alltid att det har lite tantvarning, men jag antar att det var gravvattengympa, det är ju nagonting HELT annat! Har helt plötsligt fatt ett rejält sug efter att börja simma igen, sa tänkte sätta igang med det i helgen när mannen min aker iväg för att aka skidor... :-C

• bebbe2005

Kontrollfreaks, vad är det?!

tack, flinx! 3 veckor, wow, det är ju verkligen inte langt kvar - spännande!

Hittade denna artikel - det blir nog min följeslagare framöver: www.babyornot.se/menupage.php/uid/204
    MYCKET lugnande och bra! Tacksam bör jag ju vara för att slippa illamaende, egentligen!

• bebbe2005

förresten, min besöksräknare börjar med stormsteg närma sig 1000...!

• bebbe2005

naja, skriver det endast för att jag hellre ser en av er bli nr. 1000 än nagon fjolla fran nagon annan trad...

• bebbe2005

ElinP - hoppas du tar det mycket lugnt idag - KRAM

HG - vi byggde ocksa precis in ett nytt IKEA-kök (inkl. allt sa som spis, kylfrys etc), är jättenöjda. luckorna vi tog är hallarum (bruna).

Munter - peppkram till dig!

• bebbe2005

Hej!
    här skrivs det lite flitigare pa senare tiden igen, sa svarar pa en fraga fran nagra sidor sedan.

IKEA - ja, vi har alla vitvaror fran IKEA (kyl/frys, spis, fläkt, diskmaskin) och är hitintills mycket nöjda. Är ocksa alla "IKEA from Whirlpool"-märke och spisen har manga finesser/lyxfunktioner vi verkligen trivs med och diskmaskin är jättetyst, sa helt klart nöjda.
    VI använde oss dock inte av IKEA-hantverkare, utan anlitade 2 hantverkare (de rev visserligen även en köksvägg) - men i slutändan blev det billigare än om vi använt oss av IKEA. Och de gjorde ett superjobb, vi hade ju inget standardkök direkt, snarare ett U-kök, en halvköksö-variant med fläkt "hängande i luften", sa de fick jobba lite extra. Dock kan jag tänka mig att det kanske gar snabbare om IKEA bygger upp köket, för de lär ju i princip inte bygga annat än ikea-kök och kan sa att säga allting utan-o-innan..

Inte ma illa - jaha, följaktligen blir det en buspojke för oss! men är det inte sa att moderskakan först är fullt utvecklad (och samed "fungerar") fr.o.m. ca v12, vilket skulle innebära att om man därefter mar illa sa kan man utga fran flicka/pojke-slutsatsen??

• bebbe2005

Grattis till bostad, tanten! Kul!

Sigges blogg var verkligen vackert skrivet -men en liten fraga, vem är sigge?

elin, schysst bostad - dock kanske inte helt ideal som gravid och för en smabarnsfamilj (hur hade du tänkt dig klättra upp till sovalkoven om sisadär 1-2 manader?!?!)

Svar på tråden Midsommargänget III